vineri, 20 februarie 2009

Cum asculta sfintii rugaciunile noastre

Am promis ieri Nicoletei ca voi copia din Sfantul Teofan Zavoratul, despre cum asculta sfintii rugaciunile noastre. Redau un fragment din cartea "Viata duhovniceasca si cum o putem dobandi" de Sfantul Teofan Zavoratul, editia a II-a, publicata la Iasi in 2006:

"Noi impreuna cu Sfintii suntem ca doua aparate de acelasi fel si mediul in care salasluiesc Sfintii si cu care sunt inconjurate sufletele noastre...reprezinta firul conector. Cand rugaciunea adevarata - adica, rugaciunea sincera - lucreaza in suflet, atunci acea rugaciune cu ajutorul lucrarii elementului din ea, zboara catre Sfinti ca si cum ar fi o raza de lumina si le spune ce dorim si pentru ce ne rugam. Nu exista nici o pauza de timp de cand ne rugam noi si pana cand rugaciunea este auzita; singura conditie necesara consta in aceea ca ea trebuie sa vina din toata inima noastra. Este firul nostru telegrafic catre Cer."

Am primit aceasta carte la scurt timp dupa ce am simtit si eu ca mi-a fost ascultata rugaciunea. Am scris atunci, drept multumire pentru ajutorul primit, cum s-au derulat evenimentele.
Spre final, am scris ca nu stiu cum am primit ajutorul si ca as vrea sa stiu..."as vrea sa fiu atat de inteleapta si sa stiu, dar e ceva ce STIU: credinta mea e CREZUL"...iar la scurt timp, dupa cum va spuneam, am primit aceasta carte. Va dati seama ce bucurie am avut citind-o.

Ma tot gandesc de atunci la aceasta raza de lumina (in textul din carte nu apare boldat) si la ecuatia lui Einstein (1879-1955) : E=mc², ecuatie care cuantifică energia disponibilă a materiei.

Sfantul Teofan Zavoratul s-a nascut la 10 ianuarie 1815, in Rusia, si a trecut la Domnul in anul 1894; toata viata si-a inchinat-o lui Dumnezeu, atat prin rugaciune cat si prin fapta, lasand nenumarate scrieri si indrumand fii duhovniceati. A fost canonizat de catre Biserica Ortodoxa Rusa in anul 1988.

In mod sigur, nu Einstein a fost cel care l-a inspirat pe Sfantul....avea doar 15 ani cand Sfantul a plecat spre Sfinti.

Mult mai multe despre acest Sfant, puteti afla de la Irina, ghidul meu in ale "bloguielii".

2 comentarii:

Irina spunea...

ce limpede e Sfantul in toate explicatiile sale

adriana spunea...

imi place ca este si foarte pedagogic