luni, 16 martie 2009

Gesturi frumoase

Pentru ca sambata, in timp ce cititorii se inscriau la concurs, s-a petrecut ceva frumos pe blogul meu, gestul lui Valentin, cred ca sunteti de acord cu mine ca poate fi catalogat astfel, m-a determinat sa fac si eu un mic efort si sa transcriu cateva fragmente, din cartea pe care doresc sa vi-o daruiesc iar pe cei care nu stiu despre ce este vorba, ii invit sa citeasca si postarea de aici.

Zilnic, pana la finalizarea concursului, voi continua cu transcrierea, invitandu-va sa va delectati pentru cateva minute cu un manunchi de cuvinte si idei frumoase.

Am uitat sa va spun ce a facut Valentin: in primul rand am avut o surpriza, sa constatat ca imi promoveaza concursul pe blogul sau...si pentru ca surprizele e frumos sa se tina lant, pe seara, citind comentariul Elenei, Valentin a revenit cu alta surpriza: a invitat-o pe Elena sa-si aleaga o carte din oferta pe care o face pentru licitatie.

Va redau corespondenta dintre cei doi prieteni (sunt convinsa ca nu se vor supara daca ii numesc asa):
Elena Valentina Stanica:

Particip si eu...insa fara tragere de inima....in viata mea nu am castigat nimik, mai ales virtual...dar daca incerc, ce pot pierde? poate doar speranta...:) Este ultimul concurs de acest gen la care voi mai participa...stii, autoamagirea dauneaza grav sanatatii emotionale...iar eu ma amagesc mereu ca voi castiga... E minunata initiativa...pentru iubitorii de lectura si nu numai....Dumnezeu sa te binecuvanteze, draga mea....iarta-ma pentru intarzierea cu care raspund initiativei tale, dar am stat mult pe ganduri daca sa mai particip sau nu....:) sper din suflet ca nu te-am suparat cu ceva! Te imbratisez cu drag!

Valentin:

@Elena Valentina: te rog sa selectezi o carte care iti face cu ochiul de pe http://ditoatepentrutotzi.blogspot.com/2009/03/licitatia-pentru-ihtis-revine-cu-noi.html La ditoatepentrutotzi@gmail.com te voi ruga sa-mi transmiti adresa ta unde iti pot expedia respectiva carte.
Elena Valentina Stanica:

@Valentin: multumesc frumos pentru gestul exceptional...v-am trimis un mai cu toate datele...Doamne ajuta! @Adriana: ai dreptate....indiferent daca voi castiga sau nu....avem de castigat ceva mult mai pretios....legatura sufleteasca creata intre noi, comunicarea....Fie voia lui Dumneze in ce priveste acest concurs....Doamne ajuta, draga mea!

Pe Elena, dac vreti sa o cunoasteti mai bine, o gasiti aici

Pentru ca am vazut ca ceea ce ii raspundeam Elenei, s-a concretizat, va invit in continuare sa nu ezitati sa va inscrieti la concurs...haideti sa vedem impreuna ce evenimente se ivesc pe parcurs...trebuie doar sa imi lasati un comentariu aici...de restul ma ocup eu....

...acum va las sa va delectati cu fragmentele promise...va doresc lectura placuta, sa aveti o zi binecuvantata si nu uitati ...va asteapta un ipotetic dar...de voi depinde sa devina real...

pupici ...fug si eu la rutina zilnica...

Lumina invinge intunericul

Lumina intru intuneric lumineaza si intunericul nu a cuprins-o.

(Ioan1,5)

"Asupra pamantului se lasase o noapte neagra, de nepatruns, nori infricosatori, prin care nu putea razbi sclipirea stelelor, acopereau cerul; un drumet singuratec isi croia drum prin bezna padurii, nevazand nimic inaintea sa. Aflat in pragul disperarii, i se parea ca n-o sa-si mai atinga niciodata tinta, ca nu va mai ajunge nicicand la un salas omenesc. Dintro-data, in intuneric, i s-a parut ca vede jucand o flacara, undeva departe, si, indata, in sufletul pribeagului s-a ivit un licar de speranta. A prins a grabi pasul intr-acolo si, dintr-o data, au inceput sa se aprinda in juru-i, una dupa alta, lumini si si-a dat seama ca nu mai este singur si ca primejdia a trecut. Tinta spre care mergea i-a devenit accesibila, avea acum in fata ochilor luminile unei mici asezari catre care se indrepta. Oare nu se intampla asa si in viata? In istoria omenirii si in viata fiecaruia dintre noi exista momente cand totul in jur ni se pare cuprins de o bezna deasa : pacat, ura, neincredere, vrajba, minciuna; toate aceste forte vrajmase par a pune stapanire pe omenire, facand sa dispara orice raza de lumina, silindu-ne sa ramanem neputinciosi in fata acelui intuneric de nepatruns. Dar "lumina intru intuneric lumineaza si intunericul nu a cuprins-o". Este de ajuns sa se aprinda o singura luminita, pentru ca lumina sa se raspandeasca tot mai mult. O singura scanteie poate aprinde o sumedenie de focuri, incat sa se faca din nou lumina.

Cand trecem prin vremuri de restriste, pe care le resimtim ca pe o grea povara, Dumnezeu nu vrea sa cadem prada gandurilor negre. El vrea ca, aflandu-ne in bezna, sa nu deznadajduim, sa tindem necontenit spre lumina, sa fim noi insine, prin exemplul nostru, o lumina de adevar si de bunatate. Avem nevoie cel mai mult in viata de lumina lina a iubirii, raspandita de cei ce stau aproape de izvorul ei - de iubirea cea dumnezeiasca. Sufletul care se indreapta zilnic, cu fierbinte rugaciune, catre tronul C elui Preainalt se va umple, negresit de razele luminii ceresti, indeplinind indemnul Apostolului Pavel: "Schimbati-va prin innoirea mintii, ca sa deosebiti care este voia lui Dumnezeu: ce este bun si bineplacut si desavarsit" (Romani 12,2).

Innoindu-se, sufletul va putea sa raspandeasca in jur lumina lina a iubirii, sa aprinda si in altii, scanteia dumnezeiasca. Atunci lumina va invinge, in cele din urma, intunericul, si Adevarul, Soarele cel vesnic, va straluci din nou asupra noastra."
(ziua de 1 martie din Fiecare zi un dar al lui DUMNEZEU, Editura Sophia, 2008)




2 comentarii:

Amalia spunea...

Ma bucur si eu pentru Elena si ma inclin in semn de respect gestului facut de Valentin. E asa de frumos cand faci cuiva o bucurie!
Am citit cu mare drag ce ai postat Adriana, e minunat...Viata intru Hristos e minunata!

DoarATAT spunea...

Frumos...multumesc...recunosc clipe , sclipiri din fragment care se potrivesc cu ale mele trairi INTUITIVE , in special indemnul Apostolului Pavel . Postarile mele de pana acum dau dovezi (din loc in loc), dar mai ales "perioada Caiet..." la a carei rezonanta , vibratie , inspiratie - spuneti cum vreti - vreau sa revin , sa mai trec o data prin acea efervescenta (cat de mica ar fi fost ea , cred ca era mai pura decat balaceala MINCIUNII actuale).
Stop Nebune !
De fapt vroiam sa zic (pentru bucuresteni mai ales , daca vor sa ma cunoasca pe viu , si sa aibe deceptia cuvenita)-daca treci prin "zona Obor" poti cauta AVRIG 1, atelierele Teatrului Nottara si poti intreba de "Cornel pictorul".
Am destule carti si acolo .