vineri, 20 martie 2009

Viata mea e usoara

Astazi vreau sa va pun niste intrebari si m-as bucura daca v-ati face timp sa imi lasati si un raspuns la comentarii...le multumesc anticipat celor ce o vor face.

1. Cat timp folositi sa ajungeti dimineata, din dormitor la baie?
2. De cate minute aveti nevoie ca sa transcrieti, tastand, un text de 15 randuri?
3. Cand vorbiti, este nevoie sa repetati de cateva ori fraza pentru ca interlocutorul dumneavoastra sa inteleaga ce aveti de spus?
4. Va puteti pregati singuri hrana?
5. Pentru a parasi locuinta, depindeti de ajutorul altei persoane?
6. Daca ati fi o persoana cu un handicap locomotor, ce ati prefera: sa fie in permanenta cineva langa dumneavoastra sau sa puteti face multe lucruri singur?
7. Sunteti fericit/a?


Raspunsurile mele la aceste intrebari sunt:

1. 10 secunde
2. Textul transcris mai jos mi-a consumat 15 minute
3. Nu
4. Da
5. Nu
6. Sa pot face cat mai multe singura
7. Da

Am o mica banuiala: in afara de primul raspuns, celelate vor fi identice...daca este asa, folositi cu incredere copy-paste...timpul e pretios...sa nu il irosim.

Si acum, fragmentul pe care stiu ca-l asteptati...am vazut ca incepe sa creasca numarul celor care se-ntorc aici pe blog si poposesc mai mult de cateva secunde...


"Eu cine sunt?

Asadar, sa nu ne mai judecam unii pe altii, ci mai degraba
Judecati aceasta: sa nu pui in calea fratelui piatra
de alunecare sau de poticnire
.

(Romani 14,13)

In loc sa cautam mereu greseli si lipsuri la apropiatii nostri, gasindu-ne chiar o placere din a le judeca faptele si intentiile, mai bine ar fi sa ne gandim ce facem noi insine si sa ne straduim sa evitam tot ceea ce ar putea deveni o ispita pentru fratii nostri. Tratam cu mare superficialitate propriile noastre cusururi, uitand ca prin comportamentul nostru nechibzuit nu numai ca ii ducem in ispita pe fratii nostri mai mici, ci gresim imptriva legii careia suntem chemati sa slujim, atunci cand nu indeplinim in fapt acele reguli pe care cautam sa le impunem.

Suntem neobositi atunci cand ne osandim aproapele, dar foarte binevoitori fata de noi insine. Sa ne intoarcem privirea spre noi, sa ne judecam fara mila si atunci vom fi "feriti de orice rau"
(I T esaloniceni 5,22). Astfel, fara vorbe mari, dar prin propriul nostru exemplu, am putea sa-i aducem la Domnul pe fratii nostri cazuti. Atunci viata noastra va fi ca o predica vie, mai de folos aproapelui decat o dojana sau o povata.

Recunoscandu-ne viciile si scaderile, "ii vom socoti pe altii mai de cinste decat pe noi insine"(cf. Filipeni 2, 3) si ni se va da harul fagaduit de Dumnezeu: "Dumnezeu le sta impotrivac elor mandri, dar celor smeriti le da har" (Iacov 4,6)"
(ziua de 6 martie din Fiecare zi un dar al lui DUMNEZEU, Editura Sophia, 2008)"

...si nu ezitati....indrazniti, cei care va doriti sa aflati mai multe din ce scrie in carte, sa va inscrieti la concurs aici

11 comentarii:

florinm spunea...

1. 5 secunde
2. Textul transcris mai jos l-as scrie in 10 minute
3. Uneori. cam 75% nu, 25% da
4. Da
5. Nu
6. Sa pot face cat mai multe singur, dar sa am pe cineva alaturi
7. Da

florinm spunea...

e un test?
avem si rezultate? :)

adriana spunea...

@florinm, esti mai rapid decat mine la scris...sigur ca vom avea si rezultate....doar e un proiect in lucru...

Owiwan Kenowi spunea...

Ai spus ca vrei sa pui o intrebare desi sunt 7....bine ca nu sunt 13 sau 666. Ok hai sa incerc sa dau raspunsuri
1. 10 min. cateodata 1 sec. atunci cand dormitorul se confunda cu baia (depinde ce am facut cu o seara inainte)
2.Daca transcriu imi ia 1 min. copy-paste 2 sec + 58 sec. scanarea (in cazul in care textul este pe hartie)
3.Da pentru ca din ce in ce mai multi interlocutori sunt batuti in cap
4.Da, dar nu are rost daca exista persoana specializata in chestia asta
5.Da, de aceasi persoana care pregateste hrana si care-mi urla"Misca-te odata ca intarzii din nou la servici" - si asta e un ajutor, nu?
6.Reformuleaza te rog intrebarea
7.Nu, Fericit e cel sarac cu duhul (din punctul tau de vedere) eu mai am pana la aceasta performanta la care ajung tot mai multi oameni - asta nu inseamna ca sunt fericiti.
8.Raspundeam altfel daca nu era si copy-paste-ul cu citate din cartea mult ravnita.
Stiu ca ti-am stricat banuiala cu privire la raspunsuri, stiu ca intrebarile erau pentru cei multi si nu pentru nefericiti ca mine.
Stiu ca nu te-au ajutat cu nimic raspunsurile mele, eu am incercat sa dau o mana de ajutor in stil caracteristic, o sa apara fara-n'doiala si raspunsurile preconizate de tine. Am vrut doar sa fac diferenta pentru ca "unde toti gandesc la fel, niciunul nu gandeste prea mult"

adriana spunea...

multam fain Owiwan, de participare...in primul rand am rectificat gresala cu nr de intrebari...asa imi trebuie daca nu revizuiesc ceea ce scriu...tu chiar vorbesti serios?????....1 minut pentru textul transcris de mine ...si eu l-am scris in 15?????...ce tehnica folosesti???....ai n-shpe maini????
pentru tine, reformulez la 7:

o persoana cu handicap e doritoare de asistenta permanenta sau ar fi bucuroasa ca o parte din treburile zilnice sa le rezolve si singura?

nu confunda a fi sarac cu duhul ...cauta si vezi exact ce inseamna...asta pentru a nu face aceeasi gresala pe care am facut-o si eu acum cativa ani...

multam fain inca o data pentru ajutor

Owiwan Kenowi spunea...

Da, 1 minut si am zis si metoda: 2 sec. copy-paste si 58 sec scanarea documentului in caz ca, ce trebuie transcris nu este in format digital = 1 min.

Pentru mine sarac cu duhul are un singur sens cel din DEX
♢ Loc. adj. Sărac cu duhul = lipsit de inteligenţă, de spirit; prost. ♦ (Urmat de determinări introduse prin prep. „în”) Care posedă ceva în cantitate nesatisfăcătoare. ♦ Care este în cantitate mică, puţin, insuficient.

Ca putem filosofa pe tema asta este o alta problema si ca "Sarac cu duhul" poate insemna "om necajit" care trebuie sa ramana asa ca vorba aia cand moare are loc rezervat la aia buni...ptr asta ar fi cam mult de filozofat...nu crezi?

Owiwan Kenowi spunea...

si apropo eu nu am nici un frate caruia sa-i pun piatra de poticnire sau coaja de banana pentru alunecare...eu am doar o sora...Geta-i sor'mea iar ceilalti sunt rude, prieteni, amici si cunoscuti...dusmani nu am si asta in ciuda faptului ca am gura bogata.

Brăduţ Boc spunea...

1. Cam 7 secunde.
2. 1 minut, doua.
3. Uneori da, functie de complexitatea ideii si de nivelul meu de coerenta.
4. Da. Adica un sandvish sau niste ochiuri.
5. Nu inca.
6. Sa pot face multe singur.
7. Nu, dar nici nu mi-am propus asta.

ORGANIZATOR ZBB spunea...

Buna
Am vazut mesajul tau care a intrat la spamuri. Eu nu stiu ce as putea face pentru ca sunt doar administratorul site-ului nu si proprietarul. In principiu ar trebui sa vad exact cine se ocupa cu asa ceva ca sa am acceptul lor.
Multumesc de intelegere

Anonim spunea...

1.6 secunde[am baia langa camera]2.15 minute3.nu.4.da.5.nu.6.sa pot singura,normal,7.da si in legatura cu judecata,daca am lua in serios cuvintele Domnului nostru care spunea:'cu masura cu care vei masura ti se va masura tie...'poate am fii mai atenti cum sau daca mai judecam aproapele...tina

Mariana spunea...

Draga Adriana, te astept aici cu o mică surpriză:
http://de-vorba-cu-mine.blogspot.com/2009/03/hotarare-grea.html