marți, 28 aprilie 2009

Rau versus Bine

Cu o ora in urma, vorbeam cu un prieten despre Rai si Iad...ii spuneam ca ele incep chiar de aici...ca de multe ori se succed chiar de-a lungul unei zile...ca sunt in noi...am gasit acum cateva minute urmatoarea anecdota...un argument convingator pentru discutia noastra...

"Intr-o seara, un batran indian ii explica nepotului sau ce lupta teribila se da in interiorul fiecarei persoane.

Si ii spunea asa:

Exista in fiecare dintre noi doi lupi.

Lupul Raului. El este furia, gelozia, invidia, tristetea, regretele, aroganta, cupiditatea, vinovatia, inferioritatea, minciuna, orgoliul, superioritatea si egocentrismul..

Lupul Binelui. El este bucuria, pacea, iubirea, speranta, linistea, modestia, bunatatea, bunavointa, generozitatea, adevarul si compasiunea.

Dupa o clipa de gandire nepotelul il intreaba:

''Bunicule, care lup castiga?''

La care batranul ii raspunde simplu: 'Cel pe care il hranesti' "

Sa-i multumim Sfantului Efrem Siriul, ce a fost mereu aproape de noi in timpul Postului Mare, prin rugaciunea, care, repetata zilnic, ne sta la indemana in primul rand pentru a descoperi Raul din noi si nu in ultimul rand pentru a indeparta acest Rau si a pune in locul ramas liber, Binele.

Este o rugaciune scurta, dar de mare folos:

"Doamne şi Stăpânul vieţii mele, Duhul trândăviei, al grijii de multe, al iubirii de stăpânire şi al grăirii în deşert, nu mi-l da mie.(o metanie mare)

Iar Duhul curăţiei, al gândului smerit, al răbdării şi al dragostei, dăruieşte-l mie slugii Tale. (o metanie mare)

Aşa Doamne, Împărate, dăruieşte-mi ca să-mi văd greşelile mele şi să nu osândesc pe fratele meu, că binecuvântat eşti în vecii vecilor. (o metanie mare)"

sursa anecdotei aici
sursa rugaciuni aici

Un comentariu:

Anonim spunea...

exact la aceasta poveste ma gandeam de cateva zile...tinna.