sâmbătă, 2 mai 2009

La multi ani, tanti Ana!

Sâmbata, 2 mai....cate motive de sarbatoare....din sinaxar aflam de Aducerea moastelor Sf. Atanasie cel Mare, patriarhul Alexandriei...Sf. Mc. Esper si Zoe, sotia lui si a fiilor lor Chiriac si Teodul.... Cuv. Iordan facatorul de minuni....

Pe plan international...Ziua Tineretului....pe plan local-emotional....43 de ani de la casatoria parintilor mei si cam tot atatia de la zamislirea mea ca fiinta ...ce pote fi mai frumos decat sa stii ca ai venit pe lume...din dragoste?!

Tot astazi, tanti Ana a implinit niste ani....nu spun cati (o las pe ea sa va spuna, daca doreste..daca nu...nu....nici nu conteaza varsta cand ai sufletul tanar).

Tanti Ana este mama prietenei mele si pana sa o botez cu acest apelativ (asta se intampla cam acum...35 de ani), pentru mine tanti erau doar matusile mele, surorile parintilor mei...celelalte femei erau fie tovarasa ...fie doamna...

Evenimentele si distantele dintre noi au facut ca doua tanti sa ramana adanc imprimate in inima mea: tanti Tuti (sora tatalui meu ) si tanti Ana....ele au suplinit lipsa mamei mele...

Amandoua au fost si vor fi mereu pentru mine dovezi concrete de devotament fata de familie si prieteni, altruism, seriozitate, frumusete si nu in ultimul rand de bun simt.

De la aceste tanti, adevarate doamne, am prins drag de citit, de gatit de tricotat, de lucruri frumos si bine facute...tot de la ele am invatat ce inseamna sa nu fii egoist...sa nu te gandesti in primul rand la tine ci la cel ce are nevoie de tine.

Dumnezeu mi-a dat nenumarate clipe de bucurie, alternate cu clipe de mari cumpene....indiferent de cauza, efectul a fost mereu acelasi...cele doua tanti nu au lipsit niciodata de la evenimente...au stiut sa fie mereu prezente, neconditionat...pot spune ca ele se numara printre multele binecuvantari, de care ma bucur ca mi-au fost daruite de Dumnezeu.

Trecand timpul, relatiile noastre s-au metamorfozat...tanti Tuti a devenit copilul meu gata crescut iar tanti Ana, din mama prietenei mele a devenit ...prietena mea.

Asa ca astazi, cu multe bunatati facute de sarbatorita (e o artista a gatitului...poate o sa ne dea si retetele...hmmm...am infulecat cu mare pofta...rulada cu pui...rulada cu ciuperci....ciorbita de vitel cu taietei de casa....fripturica de pui cu minunati cartofi gratinati...prajitura buna-buna si semilune cu nuca....), am petrecut, cei ce ne-am nimerit la ora pranzului la ea, cateva ore foarte placute...

Va invit, pe toti cei care aveti in jurul vostru astfel de tanti, sa ne unim vocile si in cor sa le cantam...Multi ani traiasca!...Multi ani traiasca!...La multi ani!....Cine sa traiasca.?....Cine sa traiasca?....La multi ani!...."Tantile" sa traiasca!...La multi ani!.

6 comentarii:

mariperijoc spunea...

La multi ani pentru tanti Ana!
Eu spun "La multi ani" si pentru cumnata mea.Te rog sa ma ajuti sa-i fac o mica bucurie.Angela spune ca durerea ii uneste pe oameni.Eu spun ca poate daca ne gandim mai multi la ea,reusim sa ii inseninam ziua si sunt sigura ca si sotul meu zambeste.

adriana spunea...

Multumim, Marilena...la fel iti doresc si eu pentru cumnata ta...Domnul sa va intareasca!

Anonim spunea...

la multi ani tuturor "tantilor"fara de care viata nu ar merge mai departe...tinna.

GHEORGHE CAZACU MASTER spunea...

Doamne ajuta! Slava domnului si hristos sa Va umple de Fericire ..

Anonim spunea...

Multumesc tuturor celor, care m-au felicitat in urma comentariului facut de Adriana.Ea exagereaza un pic fiind un suflet bun si curat.a uitat sa spuna de cate ori am certat-o , ect..Am 63 de ani.Nu ma rusinez cu aceasta varsta.Am copii, nepoti, si sunt mandra de ei.Fiindca Adriana asa cum v-a spus si ea are ochi de culoare deschisa ca si mine, foarta multa lume spunea ca este fata mea.Asa am considerat-o si eu mereu.Tanti Ana

adriana spunea...

Tanti Ana, Tanti Ana! Sunt sigura ca astazi, la pomenirea de trei saptamani sufletele noastre s-au imbratisat si s-au unit in rugaciune in timpul Sfintei Liturghii. Dumnezeu sa te odihneasca, scumpa noastra!