marți, 28 iulie 2009

Ce faci?

Luna trecuta, Nobine lansa o intrebare si o invitatie...mi-a placut ideea si m-am pus pe colectat...raspunsuri la intrebarea "ce faci?"...un instant mess si raspunsurile au inceput sa apara:

"uite pe acasa"
"buna ziua... lucrez la un nou proiect...ca de obicei...dv?"
"Buna! Cu treaba! Tu?"
"la munca... buna... dar cu cine vb?
"buna...ma lupt cu rufele...am un fotioliu intreg...si mi s a facut somn...tu?"
"ieri am lucrat toata ziua si am scos de pe Google tot ce mi s-a parut interesant in legatura ca solstitiul de vara si obiceiurile din popor. Am lucrat pana seara, deoarece am deschis direct pe poza care era facuta peste scrisul Google, descoperind subiectul zilei....sunt articole foarte interesante si chiar pozele care s-au copiat si ele, odata cu scrisul. Acum am mancat si astept pensia"
"buna...te pup...scuze ca nu ti-am raspuns...eram la masa"
"pe aci... tu?"
" buna ... la serviciu, ce sa fac..."
"la munca cu drag si spor...voi ce mai faceti?"
"buna... uite pe aici nebunie mare...tu?"
"Azi am venit... dupa 4 sapt"
"
salut...ce faci?"
"buna Adriana...de vreo 2 zile m-am strans si eu pe la birou...am fost plecata pe teren, fac un catalog"

Daca la englezi la "how do you do?" primesti tot un "how do you do" si nu afli nimic despre interlocutor, la noi, de multe ori raspunsul primit este mai mult decat ceea ce asteptai...asta da comunicare!...Nobine, ce faci cu proiectul prezentat aici ?

7 comentarii:

Mihaela Petrescu spunea...

Uite, ami am un "raspuns" sa-l adaugi: Chiar vrei sa stii?

Dana spunea...

Am raspuns direct la sursa. Reiau aici ce am raspuns acolo:

Multa vreme m-a enervat teribil intrebarea asta si raspundeam "Treci la urmatoarea intrebare, te rog!". Pe de alta parte am un unchi care raspunde intotdeauna: "De la foarte bine in sus!" (desi e clar ca nici vorba). Politicos ar fi sa raspundem: "Bine, multumesc". Si util ar fi sa raspundem: "Bine, multumesc Domnului". Sigur, povestea-i complicata, pentru ca exista oameni, si nu-s putini, carora le este teama sa spuna ca fac bine, pentru ca dupa aceasta afirmatie au impresia ca vor face din nou rau. O varianta oricand sincera si realista de raspuns ar fi "Doamne fereste de mai rau!" Si acum lasand la o parte raspunsurile pe care le-am folosit pana acum, daca ma intrebi azi ce fac voi spune "Slava Domnului pentru toate (aici se includ si cele bune si cele inca neintelese)". Si in legatura cu ceea ce ai povestit de pe alte meleaguri, obisnuiesc sa le urez tuturor cate ceva cand ii intalnesc, dupa caz...o zi buna, o saptamana buna, una-alta...M-am cam lungit. Sa ai o seara buna! Doamne ajuta!

adriana spunea...

@Mihaela...daaa...vreau sa stiu...dar e simplu...trec pe la tine imediat si vad ce mai faci...pupici

adriana spunea...

@Dana...mie imi plac raspunsurile lungi...asa ca nici o problema...cunosc si eu un domn in varsta care raspude..."de la excelent in sus", pe urma are un ras strengaresc si continua..."as vrea eu... dar oricum daca inca respir, inseamna ca sunt bine"...

Anonim spunea...

pey..
de la foarte bine in sus:>
pupici

Mariana spunea...

:) Interesant! Acesta este primul nivel de comunicare, superficial, care nu comunica aproape nimic. Se folosesc doar formule tipice, al caror raspuns nu este chiar asa de asteptat...

Adriana, te invit din nou la Psalmdedor pentru a răspunde la o nouă întrebare care ne frământă pe mulţi dintre noi: Ce este iertarea? Care este importanţa ei în relaţii?
Cred că prin această interactivitate putem învăţa cum să mai pansăm o inimă rănită...sau două!
Îţi doresc să ai parte de relaţii frumoase şi statornice!

Nobine spunea...

Adriana: ma intrebi ce faci cu proiectul ce faci... Il derulez in continuare si iti multumesc ca l-ai preluat pe blogul tau. Daca imi permiti, voi relua raspunsurile tale la intrebarea ce faci intr-un articol viitor. Cee ce urmaresc eu prin acest proiect este ca cititorii sa isi dea seama ca de multe ori starea de spirit este influentata de ce faci si ce zici, si nu doar invers, adica ce faci si ce zici iti influenteaza starea de spirit.