marți, 11 august 2009

Ce ceri si ce primesti

Ieri am invatat o lectie: ca trebuie sa multumesti pentru orice ai primit.

La interval de numai o jumatate de ora, am vazut doua intamplari aproape identice:

Un batran, care fara sa ceara direct ceva, dar care insotit de reteta si foaia pe care are diagnosticul, sta cuminte si asteapta mila trecatorului, a primit o hartie de un leu si Acatistul Sfantului Mucenic FANURIE, cu indemnul de a-l citi, acesta fiind grabnic ajutator...batranul, cu lacrimi in ochi a multumit si a spus ca il va citi acasa pentru ca nu are ochelarii la el...a trecut un minut si o doamna, trecand pe langa dumnealui, i-a daruit 10 lei...dupa cate cruci isi facea si cate multumiri spunea, sunt convinsa ca nu i se intampla chiar asa des acest lucru.

Un barbat care are un copil in spital, intrand intr-o biserica il roaga pe parintele sa il ajute cu ceva bani sa poata sa isi scoata copilul din spital...pe langa ajutorul financiar, parintele ii da si o binecuvantare...ulterior, l-am vazut pe barbat ca a primit ajutor si de la alta persoana.

M-a surprins ca acesti doi oameni, care au cerut direct sau indirect sa fie ajutati, cu toate ca aparent, prima data nu au primit ceea ce isi doreau, nu au dat semn de nemultumire...urmand ca imediat sa le fie indeplinita si dorinta.

Mi-am amintit imediat despre tema ultimei transcrieri, pe care am postat-o pe blogul cu cartea...se numeste "Cererile noastre" si am inteles ca cererile noastre ar trebui sa fie mereu identice cu cererile pe care le auzim la Sfanta Liturghie...altfel, ne pierdem printre multiplele cereri inutile.

5 comentarii:

florinm spunea...

Adevarat! Multumesc de re-amintire :)

Tivadar Emanuel spunea...

Intr-adevar orice am primi, oricat de mic ar fi, e bine sa multumim!
Eu iti multumesc acum pentru minunatele tale postari! :-)

darry.anna spunea...

,,Painea noastra cea de toate zilele Da-ne-o noua astazi..,,
,,Sfarsit crestinesc..,,
,,Ne izbaveste de toate necazurile..,,
,, Ne iarta noua gresalele noastre...,,
Ce lucruri simple ne invata Dumnezeu si ce tare ne complicam ,uneori, noi singuri viata.

adriana spunea...

@ si eu va multumesc ca treceti din cand in cand pe aici

lucrurile simple sunt cele mai frumoase

Dilimache spunea...

Iarasi ai punctat exact esentialul. Imbratisari!