joi, 6 august 2009

Cititorule, te respect!

Zilele acestea m-am gandit un pic mai mult la sfinti...unii au devenit sfinti la varste fragede, altii dupa ce au parcurs multi ani pe pamant....si unii si altii, din ce am citit pana acum, fie ca au plecat la ceruri mai devreme sau mai tarziu, au suferit multe in viata...departe de ei gandul de a duce o viata roz...daca ar fi sa asociez o culoare cu viata sfintilor as alege mai repede culoarea sangelui, pentru ca in mare parte asa au fost vietile lor, de multe ori insangerate.

Sfintii, inainte de a deveni sfinti au fost oameni dar cu un atribut in plus fata de noi cei obisnuiti...au fost oameni de mare valoare...fie ca au trait acum mii de ani...fie ca au trait acum sute de ani...sau zeci de ani sau traiesc chiar si in zilele noastre.

Pentru ca, fata de acum doua mii de ani, s-a schimbat doar ambalajul lucrurilor, situatiile existentiale practic ramanad neschimbate, nu este imposibil ca zilnic, in drumul nostru sa intalnim cel putin un sfant in devenire.

Marea majoritate a sfintilor, cuviosilor si mucenicilor din calendar, nu au cunoscut cinstirea semenilor lor atunci cand au fost in viata...au devenit sfinte moaste sau si-au facut aparitia dupa ce au plecat de aici....in felul acesta sa nu ne asteptam din partea noastra sa ne purtam cu respect fata de un posibil sfant...ar insemna ca ne smerim si mandria noastra ne-ar trage imediat de maneca.

Dar daca noi am aspira, fara sa stim, la sfintenie...daca in vremurile de acum super tehnologizate, o mama cu multi copii care spala de mana pentru ca nu are masina de spalat, va deveni o sfanta pentru ca si-a crescut copiii frumos?...sau un tata ramas cu doi copii care isi duce crucea?!...sau oameni bolnavi care nu se plang de suferinta si isi accepta resemnati boala?!...sau bunici care ar putea sa se plimbe dar isi dedica in continuare viata nepotilor, pentru a-i scoate la lumina?!...sau pur si simplu oameni care ar avea si bani si posibilitatea de a face fapte urate si totusi nu le fac, pentru ca Il iubesc pe Dumnezeu?!...daca se va alege un sfant dintre ei?!

Ziua de azi, mi-a adus o schimbare...de mentalitate si atitudine...nu ma voi mai ridica de pe scaun, in autobuz, sa-mi schimb locul atunci cand cel de langa mine nu va mirosi a parfum...voi multumi atunci cand femeia din piata, de la care cumpar rosii, imi va da restul avand mainile crapate...voi incerca sa nu ma mai supar, atunci cand parerea interlocutorului va fi diferita de a mea...voi incerca sa-mi insusesc mai mult in tot ce fac, un verb...a respecta...viata si munca celorlalti...fie ca sunt mai saraci, mai bogati sau la fel ca si mine.

Sau altfel spus, voi privi fiecare om ca pe un sfant.

Ce zi a fost azi?! ...de mare sarbatoare pe muntele Taborului :http://www.crestinortodox.ro/diverse/69263-schimbarea-la-fata

E greu ce mi-am propus, dar am de unde invata...din vietile sfintilor http://paginiortodoxe.tripod.com/vieti.html

5 comentarii:

florinm spunea...

Toata dragostea ce-o oferim oamenilor, materializata în fapte bune, în numele Domnului nostru Iisus Hristos s-o oferim, gândindu-ne nu la interesele noastre, la placerea pe care o simtim, ci la ideea ca orice om este fiu al lui Dumnezeu, deci fratele nostru, ca Dumnezeu îl iubeste la fel ca si pe noi si doreste mântuirea lui. Iar când simtim antipatie si repulsie pentru cineva, tot asa trebuie sa gândim si atunci orice aversiune va pieri; aceasta fiind dorinta lui Dumnezeu pentru omenire: “Pace si bunavoire între oameni”.

Cei ce au crezut si au facut voia lui Dumnezeu vor fi acuzarea vie pentru cei ce n-au crezut. Ei vor fi judecata si condamnarea lor: “Ei vor fi judecatorii vostri”. Acesti martori vor dovedi omenirii ca au fost liberi sa aleaga si nimeni nu i-a împiedicat sa creada si sa-L slujeasca pe Dumnezeu. “Au nu stiti ca Sfintii vor judeca lumea?” spune Sf. Ap. Pavel.

adriana spunea...

@florinm...as fi vrut sa fiu in masura sa folosesc in loc de verbul a respecta un verb mai puternic ...a iubi..dar nu am vrut sa fiu ipocrita...tot ce imi doresc este ca primul verb sa ma conduca la cel de al doilea.Doamne, ajuta!

marada spunea...

Frumoase gânduri, grea misiune!

CORA spunea...

Schimbarea ta la fata...sufletului!

adriana spunea...

@marada...bun venit !...grea dar frumoasa

@Cora...lucrez la ea de mult dar azi mi-am dorit mai mult ca oricand sa fiu in stare de asa schimbare