marți, 11 august 2009

Greierele si furnica-eterna poveste

Am avut pe balcon un greier...un greier din multimea de greieri care de cateva seri tin concert in jurul blocului meu...nu ma intrebati cum a ajuns la noi si nici ce face acum, pentru ca nu stiu...stiu doar ca o seara, concertul era mai aproape cu un solist de mine.

Greierii sunt simpatici, canta toata ziua, invatam despre ei prin clasele primare, fie la literatura, fie la biologie. Indiferent de manual, au pe langa ei eternele furnici...mult mai mici dar mult mai harnice, organizate, disciplinate si productive.

Convietuiesc in acelasi biosistem...ne sunt insecte simpatice daca nu se apropie prea mult de noi...fabula ne spune cum greierele ravneste la ce are furnica dar nu ii urmeaza exemplul...nu stiu daca furnica isi doreste sa fie greier dar ma gandesc ca poate cantecul acestuia o face sa fie mai bine dispusa...deci mai productiva...cum altfel putem explica faptul, ca din ce in ce mai multi greieri incurca furnicile care par a fi din ce in ce mai putine...sau poate s-au ascuns sub musuroaie, cautand sa inteleaga cum ar putea sa ii faca pe greieri sa cante, daca nu la ei acasa, cel putin sa incerce sa cante la alta masa.

5 comentarii:

Tivadar Emanuel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Tivadar Emanuel spunea...

Mi-i dor de greierii de acasa, din orasul natal unde stateam la curte. Pacat ca nu mai sunt tanar (eh ... nici batran nu-s ) sa stau in gradina si sa-i ascult.
Dar o sa-mi fac timp si de ei - poate la anul.
Mi-i dor de natura!

darry.anna spunea...

Toata vara mi-u cantat un greiere in gradina din fata casei.Sunt cateva zile de cand nu l-am auzit( o fi plecat in vacanta.
Am si furnici,dar ele isi vad linistite si tacute de drumurile lor.

Tivadar Emanuel spunea...

E la mare! :-)

adriana spunea...

@daca stiam, il cautam pe cel din balconul meu si il puneam la borcan cu capac gaurit...cand aveati timp treceati voi sa il luati la plimbare...pe rand...numai bine va doresc si nopti de concert sub clar de luna cu sclipiri de licurici