sâmbătă, 8 august 2009

Minunea Sfantului Mucenic Fanurie

Up date 27 august 2010 http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/08/un-bun-prieten-sfantul-mucenic-fanurie.html

In anul 1500 d.Hs, intr-o pestera, cativa pastori au gasit moastele Sfantului Mucenic Fanurie, avand pe piept o piele de dobitoc pe care era scrisa viata sa...de retinut o scurta intamplare:

Acesta, copil fiind, cu inca 12 frati, ramane la 12 ani fara tata...mama, pe care o considera o sfanta, noaptea dansa intr-o carciuma...copilul afla si cu durere in suflet o striga, in timp ce aceasta tocmai dansa plangand...auzindu-i vocea, mama cade la pamant si moare.

Viata, plina de sfintenie pe care a trait-o pe pamant pana la 19 ani, ii aduce, pe langa darul de a imblanzi fiarele si de a vindeca muti si surzi, si cel mai mare dar, in ceasul mortii primind raspuns de la Dumnezeu la o mare rugaminte: "Doamne, Dumnezeul nostru, Cel ce ai miluit pe acestia care au facut plangere si strigare, fa ca tot cel ce va face o turta si o va da saracilor sa fie ascultat in orice durere dreapta va avea. Acestea zic, sa fie spre iertarea pacatelor mamei mele, care a murit pacatoasa" si atunci s-a facut un tunet din cer si s-a auzit glasul Domnului astfel: "Fie Fanurie dupa cuvantul tau si tot cel ce te va chema pe tine in ajutor sa fie ascultat de mine si tu vei fi ajutorul celor in nevoi"

In anul 2007, in Duminica Pogorarii Sfantului Duh, Prea Sfintitul Calinic sfinteste la Campulung Muscel, un paraclis aflat intr-o cladire din lemn, in care a functionat pana acum 3 ani … o crasmă. Parohia unde se gaseste acest paraclis, il are ca ocrotitor pe Sfantul Mucenic Fanurie. Preotul care slujeste la paraclis se numeste Ionut Popescu.

In anul 2008, la 16 septembrie, pe blogul Lui Lurentiu, este postat un articol referitor la Sfantul Mucenic Fanurie.

In ziua de 27 iulie 2009 (Sfantul Mare Mucenic si Tamaduitor Pantelimon), in biserica Sfanta Vineri-Berceni, dupa ce am citit "Imnul Acatist la Rugul aprins al Maicii Domnului", am vazut picturile cu Maica Domnului, cu Sfanta Ecaterina si cu Sfantul Mucenic Fanurie (m-a impresionat tineretea lui si mi-am propus sa aflu mai multe despre el; ajunsa acasa, rutina zilnica mi-a schimbat hotararea).

In ziua de 2 august 2009
, dupa slujba Sfintei Liturghii la care am participat la biserica Sfanta Ecaterina, paraclis al Facultatii de Teologie Ortodoxa din Bucuresti, am primit de la mama Xeniei, icoana Sfantului Mucenic Fanurie. Aceasta a primit-o de la un calugar de la Manastirea Posaga.

In ziua de 3 august 2009, la ora 11.52 am postat pe blog cum a intrat acest sfant in casa si inima mea...la ora 1.08 pm, deci la aproximativ o ora dupa postul meu, pe blogul lcu articolul din 16 septembrie 2008, parintele Ioan (Ionut) Popescu, de la Camulung Muscel, posteaza un mesaj prin care solicita ajutor pentru construirea bisericii, paraclisul devenind neincapator in timpul slujbelor....la ora 15.23, Maria, autoarea altui blog, imi lasa un coment in care include si linkul spre blogul de unde a preluat reteta pentru turte....acest blog, este chiar blogul lui Laurentiu..in acest fel, am aflat despre parintele Ioan...l-am contactat telefonic, i-am spus despre intamplarea mea si i-am promis ca voi posta pe blogul meu mesajul domniei sale. Am aflat ca parintele Ioan are 27 de ani si 3 copii: Maria, Fanurie si Serafim si ca doreste ca pe langa biserica sa construiasca si un asezamant, care sa gazduiasca 10 copii nevoiasi.

In data de 6 august 2009, dupa slujba, m-am intors la biserica unde am vazut icoana (mi-a fost teama sa nu fie o confuzie)...am mers la locul unde credeam ca este...acolo este pictata Sfanta Xenia, nume purtat si de fetita prietenei mele, cea care mi-a daruit icoana...Sfantul Mucenic Fanurie (27 august), fiind pictat in imediata apropiere, pe unul dintre stalpi. Vecin de stalp, il are pe Sfantul Prooroc Ilie...vecin de calendar, il are pe Sfantul Mucenic Adrian (26 august)...m-au izbit aceste invecinari, pentru ca pe mine ma cheama Adriana si uneori mi se mai spune si Ilie sau Iliuta.

In data de 7 august 2009 m-am reintors si am fotografiat icoanele sfintilor cu care Sfantul Mucenic Fanurie se vede zilnic in aceasta biserica...am avut impresia ca toti sfintii din rugaciunile mele erau prezenti acolo...toti sfintii fotografiati imi sunt foarte aproape de suflet...incepand cu sfantul Antonie cel Mare, al carui acatist l-am citit cativa ani in fiecare zi de marti si ajungand la sfanta Cuvioasa Teodora de la Sihla, sarbatorita la aceasta data.

Pentru cei care tocmai isi zic...uite, inca una care vede minuni la tot pasul...fac mentiunea ca mai sunt si alte amanunte legate de aceasta intamplare, fara sa pun la socoteala faptul ca toti cei despre care am vorbit (preotii de la cele doua biserici, doamna si domnul cu blogurile mentionate sunt persoane pe care nu le cunosc...cred insa, ca ne cunoaste mai bine Dumnezeu pe noi)... si sa stiti ca sunt minuni zilnic, la tot pasul...nu le vedem noi, pentru ca suntem prea grabiti.

Nu cred ca toate aceste mici amanunte sunt intamplatoare; cred ca le genereaza Acelasi Duh Sfant care face sa se miste tot Universul.

Pe blogul lui Laurentiu, unde a postat parintele mesajul scrie asa: "Prietenilor dragi, Ileana şi Adrian, pelerini in Rhodos pe urmele Sfântului Fanurie" si "Bucură-te, sfântă Xenia, rugătoare pururea bineprimită pentru sufletele noastre!"...prin mama Xeniei, Sfantul Mucenic Fanurie, vecin de calendar cu Sfantul Mucenic Adrian...vecin in biserica Sfanta Vineri -Berceni cu Sfantul Mare Prooroc Ilie, m-a determinat sa ma alatur si eu acestei fapte.

Daca vom invata ca toti sfintii, in biserica, sunt acoperiti de dragostea Maicii Domnului si indrumarea Fiului Sau si vom proceda la fel si noi in fiecare zi, terminarea bisericii de la Campulung Muscel, ce are ca ocrotitor pe Sfantul Mucenic Fanurie, va fi posibila poate mult mai repededecat au sperta credinciosii de acolo.

Daca ai avut rabdare sa citesti ce am scris sunt convinsa ca nu intamplarea te-a adus pe blogul meu...fa-ti timp cateva ore si gandeste-te la tine, rugandu-te mai intai sa-ti lumineze Dumnezeu mintea...suntem in postul Adormirii Maicii Domnului...gandul tau sincer, ca o mica rugaciune, iti va fi ascultat si-ti va pune la indemana doua mari daruri...lacrimile si spovedania...nu le rata...dupa atatia ani, am inteles ca singura saracie pe care ne-o doreste Dumnezeu, este cea de pacate...in schimbul ei ne daruieste numai bogatie...tot ce avem nevoie ca sa fim fericiti primim inca din viata de aici cu conditia de a lasa deoparte orice grija si de a ne incredinta gandurile, faptele si toata viata noastra in Mainile Sale.

Astazi, uitandu-ma la fotografii, am realizat ca locul unde am stat cand am citit imnul acatist in data de 27 iulie, este chiar in dreptul frescei cu Sfantul Mare Mucenic si Tamaduitor Pantelimon si ca lucru acesta se intampla cu exact o luna inainte de ziua Sfantului Mucenic Fanurie (alta coincidenta???).

Cele doua duminici, Duminica VINDECARII A DOI ORBI IN CAPERNAUM si Duminica INMULTIRII PAINILOR, care incadreaza intalnirea mea cu acest sfant, ma duc cu gandul ca aceasta intamplare este inca o minune facuta cu ajutorul sfantului, in care alaturi de Prea Sfintitul Calinic, parintele Ioan, credinciosii de la Campulung Muscel, Laurentiu Dumitru, Maria si multi altii pe care nu ii stiu, am si eu, cu ajutorul lui Dumnezeu, o datorie de indeplinit...daca si tu simti la fel, spune-i maine, parintelui tau, la biserica ce ai aflat de la mine...daca nu mergi la biserica, suna-l pe parintele Ioan la nr. 0728-945-658 sau urmareste in continuare blogul meu...voi reveni cu detalii legate de modalitati de ajutor...iti multumesc. si m-as bucura daca in aceasta intamplare ne-am intalni cat mai multi, fara a fi mandri ca in aceste vremuri moderne, Dumnezeu ne-a strans intr-o minune...sa fim doar fericiti si bucurosi. Pentru inceput ne putem intalni intr-o rugaciune comuna, in fiecare seara, daca citim fiecare, acolo unde ne aflam, acatistul Sfantului Mucenic Fanurie, asa cum fac credinciosii de la Campulung.

Ii multumesc Bunului Dumnezeu, pentru toate clipele grele din viata mea si la fel ca Sfantul Mucenic Fanurie, Il rog si eu sa ierte pacatele neamului meu si ale familiei mele...cu bucurie, simt ca pe ale mele le-a iertat de mult si le iarta de fiecare data, incepand din clipa cand cu durere in suflet si cu lacrimi ce nu se mai opreau, mi-am doborat mandria si mi le-am spovedit duhovnicului meu, unul din cei doi stalpi principali ai vietii mele.

Daca as fi folosit creionul si hartia pentru a scrie toate acestea, mi-ati fi vazut si lacrimile, pentru ca ieri, cand am copiat de pe blogul lui Laurentiu Dumitru si randul cu sfanta Xenia, am plans...ma simteam ca si cum Dumnezeu mi-ar fi dat o palma in cap, cu blandete, asa cum face parintele meu inainte de a-mi da binecuvantare si mi-ar fi zis raspicat: OARBO!!!...astazi mi-am amintit ca odata, parintele meu mi-a zis despre crestini ca nu sunt plangaciosi...dar lacrimile de ieri erau in primul rand de bucurie.

Doamne, ajuta!

Viata sfantului http://www.crestinortodox.ro/vietile-sfintilor/73089-sfantul-fanurie-viata-si-patimirea si acatistul http://www.crestinortodox.ro/acatiste/67066-acatistul-sfantului-fanurie

Fotografii cu sfintii din biserica: http://adriana-dardindar.blogspot.com/2009/08/blog-post.html

Accesand linkurile de mai jos, vei gasi toate postarile la care am facut referire:

32 de comentarii:

Dilimache spunea...

Foarte bine ai sintetizat totul, asa toti cei care ajung aici vor putea gasi mai rapid intreaga poveste ...
Doamne-ajuta...

adriana spunea...

pai m-am gandit sa fie cat mai clar si pentru cei care cred si pentru cei care nu cred...ai vazut si postul cu fotografiile....imediat sub acest post?

miki spunea...

Adriana, eu cred in minuni si mai cred ca numai cine nu vrea nu vede.

mmary spunea...

Adriana,pe mine nu ma uimesc astfel de intamplari pentru ca mi se par firesti,sunt o prezenta zilnica a vietii mele...

Dumnezeu e mereu prezent,ne daruieste minuni in fiecare clipa,noi trebuie doar sa-i urmam inspiratiile,sa credem si sa-L iubim,pe El si pe semenii nostri in care El se regaseste...
Astfel de intamplari traiesc in viata mea de multi ani,si e fascinant cum in decursul timpului intelegi ca faci parte dintr-un plan de mantuire a sufletelor...

Mi-a placut nespus de mult ca ai pus accentul pe Sfanta Spovada,singura care poate impreuna cu Iubirea si Sfanta Euharistie sa ne curete si sa ne purifice sufletele,sa ne apropie de Dumnezeu...

Eu ti-as sugera sa dai un sens acestor lucruri,sa te rogi pentru un scop nobil de care te simti mai apropiata...

Dumnezeu sa te binecuvanteze cu toata iubirea si cu toate Harurile Sale..

marada spunea...

Minunile sunt prezente in fiecare clipa a vietii noastre, numai ca noi suntem prea preocupati de grijile zilnice si nu le observam.Eu am constientizat cu ani in urma o astfel de minune. Eram foarte bolnava, intr-un spital din Bucuresti. Toate simptomele duceau spre o tumoare cerebrala. Am fost atentionata sa fiu pregatita de o interventie chirurgicala. Ce sa va spun? Eram devastata, mai ales ca aveam un copil destul de mic.Am facut un tomograf si mi s-a spus ca rezultatul il voi primi a doua zi. Seara, am mers la toaleta,locul in care ma simteam cu adevarat singura. M-am inchinat si m-am rugat Sfintei Fecioare sa aiba grija de mine si de copilul meu. Am simtit parca o lumina si o mare liniste mi-a umplut sufletul. Am mers in salon si am dormit dusa pana a doua zi, fara sa iau nici un medicament! A doua zi, cand a venit doctorul in salon, nu am putut spune niciun cuvant, doar m-am ridicat la marginea patului. El m-a luat in brate si mi-a spus: :"nu e tumoare!" Era doar o mare oboseala pe care am tratat-o cu liniste si medicamente si in scurt timp mi-am revenit. Au trecut peste 20 de ani de atunci, dar lumina din acea seara mi-a ramas in fata mereu. E ciudat,nu? Am vazut-o intr-o toaleta!

Dilimache spunea...

Sigur ca am vazut fotografiile, abia le asteptam! :D Si apoi am mai bantuit putin pe net si mi-am facut si un fel de banner... daca te uiti la mine pe blog in dreapta-l vei vedea...
Imi pare insa foarte rau ca nu am facut turtele asa cum vroiam noua zile, dar cred ca o sa le fac peste vreo saptamana... o sa tin si post zilele acelea chiar daca trece de Sf Maria, vreau sa fac asta dintr-un motiv... am ramas cu un gand de cand am vazut ca Sf Fanurie ajuta mult la gasirea obiectelor, si animalelor disparute... si ma gandeam ca poate si la persoanele disparute ajuta... totul e sa am curaj sa astept si sa-mi doresc acel moment.
Multumesc mult pentru post si fotografii, frumoase picturi, privindu-le parca intr-adevar te simti intr-o familie de sfinti care au grija de tine...
Doamne-ajuta!

adriana spunea...

@marada...inteleg perfect ce ai simtit...
@Maria, vreau si eu bannerul...ce imi place cum facem echipa ai schimbat linkul?!

Dilimache spunea...

Adriana, ti-l trimit dar nu stiu ce are ca nu pot intra acum pe yahoo.... si aici nu ma lasa sa=l postez!! Ce link zici tu, ala cu dardindar...opa, da, vroiam initial sa pun acolo si linkul cu postul acesta si credca l-am inkocuit de tot.. o sa repar greseala si o sa las si mesajul cu dardindar si bannerul cu Sf Fanurie... cred ca despre asta vorbeai, bine ca mi-ai zis.

Dilimache spunea...

Adriana, uite mergi aici http://www.filehost.ro/532077/banner_sf_fanurie_txt/ , download si apoi open, o sa vezi exact codul html al bannerului. Daca nu reusesti asa mai incerc maine pe mail :D. O noapte frunmoasa!

gabrielle spunea...

Pentru ca imi place blogul tau si suntem prieteni virtuali, iti daruiesc si tie premiul pe care l-am primit de la Cora!
Te asteapta pe blogul meu! Da click:
Caleidoscop

Cornelia spunea...

Draga Adriana,
desi nu ne cunoastem, pot sa spun ca-mi esti tare draga. Ma regasesc in multe din cuvintele si povestile tale. Saptamana trecuta am citit la tine pe blog despre Sf Mucenic Fanurie si m-a cutremurat povestea ta. Asa ca am incercat sa fiu mai atenta la ce se petrece in jurul meu. Ieri, la biserica, m-am uitat la sfintii de pe langa locul unde stau la fiecare liturghie si am observat ca exact in fata mea este pictata icoana Sf Fanurie. Nu-mi venea sa cred ! Iar la distanta de doi sfinti, este Sf Pantelimon, a carui data de praznuire, asa cum ai mentionat si tu, este tot 27 (la distanta de o luna).
Iti multumesc din suflet pentru tot ceea ce faci.

AndreeaTatiana spunea...

Buna draga mea...prin aceleasi intamplari "accidentale" am trecut si eu cu Sfantul Fanurie...si asa te umplii de bucurie cand mai descoperi cate ceva despre un sfant...defapt se descopera El tie...eu l-am cunoscut pe Sfantul Fanurie printr-o clienta care mi-a lasat o painica pentru mama sfantului...apoi am fost curioasa si am mai aflat cate ceva despre sfant de pe net...au urmat conversatii cu oameni care mi-au mai povestit fiecare despre sfant...apoi o sora m-a adaugat la adresa ei de mess si asa sfantul Fanurie mi-a adus o prietena pe care nici nu o cunosc din vedere...am primit iconita cu Sfantul cu painicile...am facut painicile..apoi am descoperit ca pe calendarul de acasa cu icoane cu toti sfintii Sfantul Fanurie este sub Sfantul Pantelimon..Sfantul Pantelimon are sfinte moaste la Biserica la care merg...sa mai continui?!..m-am rugat la Sfant pentru mama sa se casatoreasca religios...inca nu s-a intamplat asta..dar totusi lucrurile au evoluat spre aceasta...mama mea angajandu-se, lucrurile se vor linisti si cu ajutorul lui Dumnezeu si al Sfantului Fanurie se vor implini spre mantuirea celor in cauza...pentru mine m-am rugat la Sfantul pentru o casa a mea...lucrurile s-au miscat si aici..am facut acatistul 40 zile..am dat painicile..acum ceva imi spune sa mai am rabdare, putina..si pe cat posibil sa dau jertfa pentru ceea vce vreau..am nadejde ca Sfantul ma va ajuta...si mai cred ca Sfantul vrea sa facem cunoscute aceste minuni care ni se intampla..altii le numesc coincidente..eu am simtit mangaierea, raspunsurile. Am reusit si am pictat si icoana Sfantului cu painicile in mana..cred ca Sfantul isi doreste f mult sa fac si acea icoana cunoscuta :)...trebuie sa dam si noi daca vrem sa primim nu?!..aveam o presimtire asa, un sentiment ca trebuie sa scriu lucrurile astea,,Sfantul m-a ajutat sa le pun aici...Multumesc!..Numai bine!..

AndreeaTatiana spunea...

...iar pe 26 sunt sfintii Adrian si Natalia, soti, preot si preoteasa, care au luptat pentru credinta lor...Sfintii sunt prieteni...nu mai pot spune nimic pentru ca numai cel ce simte si trece prin ceea ce am trecut eu, sau Adriana, sau altii stiu cum este emotia acestor intamplari...Sa auzim cu bine de noi intamplari legate de cei mai buni prieteni...Sfintii..

AndreeaTatiana spunea...

...cine ma poate ajuta...acum caut poze cu Moastele Sfantului Fanurie....le-am cautat si le caut de foarte mult timp dar nimic...cred ca SAfantul vrea ca intr-o zi sa ajung la dansul:)

adriana spunea...

@gabrielle, trec negresit sa imi ridic darul...multumesc

adriana spunea...

@Maria, incerc imediat

adriana spunea...

@Cornelia, tu ma cunosti...din ceea ce scriu pe blog...acesta este motivul pentru care iti sunt draga...in realitate nu sunt chiar asa de simpatica...dar cand scriu pe blog vad ca ies la lumina partile frumoase din mine...am incercat sa te cunosc si eu, dar nu pot intra pe blogul tau...cioc! cioc1...se poate?!

te rog sa-mi spui unde este biserica si poate faci si cateva poze...mi-ai starnit curiozitatea care vezi ca ma caracterizeaza...dar vreau sa te intreb si altceva....cand s-a citit Apostolul ai fost atenta?...daca nu, incerc eu sa postez imediat...ochi si urechi larg deschise sa avem...

adriana spunea...

@Andreea Tatiana, am crezut ca pot sa iti aduc o bucurie...am poze de la biserioca din campulung si intruna este o mica racla...am crezut ca sunt moaste ale sfntului...l-am sunat pe parintele Ioan si am aflat ca sunt particele de la alte moaste...

cat despre emotie...ai mare dreptate numai cine traieste aceste intamplari poate intelege...dar cred ca e de datoria noastra sa nu ne lasam doar coplesiti de emptie si sa stam cu mainile in san contemplativi si usor adormiti pana cand adormim cu totul....asemenea emotii daca nu se materializeza in rugacine mai multa si in fapte bune mai multe si in post si in ascultare si in spovedanie sunt degeaba venite peste noi si e pacat, ca poate altcineva ar fi primit cu mai mare atentie ...

iti multumesc ca ti-ai facut timp sa citesti si sa imparti si bucuria ta cu noi...mai fa un mic efort...spune-le si altora, pe blogul tau despre minunea aceasta

Cornelia spunea...

Adriana, din pacate, nu ai cum sa intri pe blogg-ul meu pentru ca inca nu exista.
Referitor la biserica: Biserica se afla in cartierul Pantelimon si are hramul Sf. Mc. Gheorghe si Sf. Mc. Pantelimon (coincidenta ?!).
Am sa fac poze cu prima ocazie.
Daca nu ma insel, apostolul a fost "Crestinii sunt biserica lui Dumnezeu".
Am cautat si am gasit pasajul din Epistola catre Corinteni. Daca gresesc, te rog sa ma corectezi.
9. Caci noi impreuna-lucratori cu Dumnezeu suntem; voi sunteti ogorul lui Dumnezeu, zidirea lui Dumnezeu.
10. Dupa harul lui Dumnezeu, cel dat mie, eu, ca un intelept mester, am pus temelia; iar altul zideste. Dar fiecare sa ia seama cum zideste;
11. Caci nimeni nu poate pune alta temelie, decat cea pusa, care este Iisus Hristos.
12. Iar de zideste cineva pe aceasta temelie: aur, argint, sau pietre scumpe, lemne, fan, trestie.
13. Lucrul fiecaruia se va face cunoscut; il va vadi ziua (Domnului). Pentru ca in foc se descopera, si focul insusi va lamuri ce fel este lucrul fiecaruia.
14. Daca lucrul cuiva, pe care l-a zidit, va ramane, va lua plata.
15. Daca lucrul cuiva se va arde, el va fi pagubit; el insa se va mantui, dar asa ca prin foc.
16. Nu stiti, oare, ca voi sunteti templu al lui Dumnezeu si ca Duhul lui Dumnezeu locuieste in voi?
17. De va strica cineva templul lui Dumnezeu, il va strica Dumnezeu pe el, pentru ca sfant este templul lui Dumnezeu, care sunteti voi.

adriana spunea...

@Cornelia, asa e...si iti multumesc...ma apucasem eu sa il scriu, deoarece cu copy-paste de unde l-am gasit eu pe net, nu merge...multumesc mult...asteptam pozele...am posta si eu pozele de la Campulung Muscel te invit sa le vezi aici

Cornelia spunea...

Adriana am sa incerc sa vorbesc si eu cu parintele paroh, sa facem o colecta pentru biserica de la Campulung Muscel. Am sa printez povestea ta si eventual, cu binecuvantarea parintelui, sa o afisam la intrarea in biserica. Ma gandeam si la un anunt verbal, care ar putea fi chiar sambata, in sfanta zi de Adormire a Maicii Domnului. Ma rog lui Dumnezeu sa ma ajute in aceasta lucrare !

adriana spunea...

@Cornelia, multumiri si eu am cerut binecuvantare de la parintele meu , altfel fara binecuvantare nu porneam la drum... sper ca pana atunci sa stim un cont de depuneri...daca nu, o sa postez adresa parintelui...oricum ai si nr de telefon al domnieie sale

adriana spunea...

la sfarsitul postului de aici, gasiti pozele pe care mi le-a trimis parintele Ioan
http://adriana-dardindar.blogspot.com/2009/08/singur-sau-in-echipa.html

Carmen spunea...

"gandeste-te la tine, rugandu-te mai intai sa-ti lumineze Dumnezeu mintea...suntem in postul Adormirii Maicii Domnului...gandul tau sincer, ca o mica rugaciune, iti va fi ascultat si-ti va pune la indemana doua mari daruri...lacrimile si spovedania...nu le rata...dupa atatia ani, am inteles ca singura saracie pe care ne-o doreste Dumnezeu, este cea de pacate..."

Foarte frumos!Am avut parte de multe minuni in viata,stiu ca aceste fenomene se intampla.Nu trebuie decat sa ne deschidem inima catre Dumnezeu si astfel le vom putea vedea.

Carmen spunea...

"gandeste-te la tine, rugandu-te mai intai sa-ti lumineze Dumnezeu mintea...suntem in postul Adormirii Maicii Domnului...gandul tau sincer, ca o mica rugaciune, iti va fi ascultat si-ti va pune la indemana doua mari daruri...lacrimile si spovedania...nu le rata...dupa atatia ani, am inteles ca singura saracie pe care ne-o doreste Dumnezeu, este cea de pacate..."

Foarte frumos!Am avut parte de multe minuni in viata,stiu ca aceste fenomene se intampla.Nu trebuie decat sa ne deschidem inima catre Dumnezeu si astfel le vom putea vedea.

adriana spunea...

@Carmen, multumesc de vizita

Anonim spunea...

Am aflat intamplator despre existenta sfantului Nectarie. Eram la bunicii mei si am citit intr-un ziar despre minunile savarsite de Dumnezeu la rugaciunile Sfantului Nectarie din Eghina. Am citit in diferite randuri si despre alti sfinti, dar nu prea m-am oprit asupra lor, insa asa cred ca a facut Dumnezeu ca sa-l tin minte pe acest sfant ... si pana la urma, cat m-a ajutat pe mine si pe cei din jurul meu.
Despre Sfantul Fanurie am aflat dintr-o carticica pe care am primit-o de la un preot. Eram mic, si mama mea era internata la o clinica de cardiologie. Venind de la scoala am aflat de la o doamna ca mama va trebui sa fie operata pe cord. M-am speriat foarte tare si mergand acasa am citit acatistul acestui sfant mucenic. Mare mi-a fost bucuria cand tatal meu s-a intors si el acasa si mi-a spus ca doamna ce-mi spuse vestea despre operatia mamei ar fi inteles gresit. Sunt convins insa ca tamaduirea aceasta a fost o minune savarsita de Dumnezeu la rugaciunile Sfantului Fanurie.
Altadata acest sfant, alaturi de Sfantul Nectarie si alaturi de Maica Domnului au fost alaturi de mine la diferite operatii pe care le-am suportat eu sau cei din jurul meu. Nasul meu era bolnav de cancer cu metastaze si in mod miraculos s-a vindecat, iar acum multumita Lui este sanatos. Alteori impreuna cu o prietena am apelat la acesti doi sfinti pentru a se ruga si ei lui Dumnezeu ca bunica fetei sa se insanatoaseasca, ea fiind bolnava tot de ingrozitoarea boala, cancerul.
Am promis atunci amandoi ca vom spune si altora postand pe diferite site-uri intamplarile acestea pentru ca si alti oameni care au nevoie sa stie ca bine este a scapa catre Dumnezeu avand alaturi si pe acesti doi sfinti. Bunica fetei a inceput dupa un an sa sangereze din nou. Noi am gresit pentru ca nu ne-am tinut promisiunea, o facem insa acum ...
In orice imprejurare grea si nu numai, rugati-va catre Maica Domnului, catre Sfantul Fanurie, catre Sfantul Nectarie si catre orice sfant al lui Dumnezeu. Indrazniti.

Anonim spunea...

Ma alatur si eu cititorilor si va spun povestea bunicii mele. Acum are 68 de ani si anul trecut a aflat ca are o boala necrutatoare. A fost un soc pentru toata familia, doctorul a confirmat ca are cancer si trebuie operata urgent. Am aflat de Sfantul Nectarie de la un prieten care e student la teologie. Inainte de a merge bunica la operatie, m-am rugat Sfantului Nectarie si Sfantului Fanurie si Maicii Domnului in fiecare zi impreuna cu acest prieten. Operatia a decurs bine,iar doctorul a spus ca trebuie sa faca 6 sedinte de chimioterapie. Multumesc Lui ca a trecut peste toate acestea. Am promis atunci ca vom scrie povestea sa stie si altii ca e bine sa apeleze si ei .... asa ca rugati-va catre Maica Domnului, catre Sfantul Fanurie, catre Sfantul Nectarie si catre orice sfant al lui Dumnezeu.
Multumim Sfantului Nectarie, Sfantului Fanurie si Maicutei Domnului pentru ajutor. Cred ca sfantul ar vrea ca multi oameni sa stie ca au o sansa, prin credinta si rugaciune.

Anonim spunea...

Ma alatur si eu cititorilor si va spun povestea bunicii mele. Acum are 68 de ani si anul trecut a aflat ca are o boala necrutatoare. A fost un soc pentru toata familia, doctorul a confirmat ca are cancer si trebuie operata urgent. Am aflat de Sfantul Nectarie de la un prieten care e student la teologie. Inainte de a merge bunica la operatie, m-am rugat Sfantului Nectarie si Sfantului Fanurie si Maicii Domnului in fiecare zi impreuna cu acest prieten. Operatia a decurs bine,iar doctorul a spus ca trebuie sa faca 6 sedinte de chimioterapie. Multumesc Lui ca a trecut peste toate acestea. Am promis atunci ca vom scrie povestea sa stie si altii ca e bine sa apeleze si ei .... asa ca rugati-va catre Maica Domnului, catre Sfantul Fanurie, catre Sfantul Nectarie si catre orice sfant al lui Dumnezeu.
Multumim Sfantului Nectarie, Sfantului Fanurie si Maicutei Domnului pentru ajutor. Cred ca sfantul ar vrea ca multi oameni sa stie ca au o sansa, prin credinta si rugaciune.

Anonim spunea...

Buna.
Sunt noua pe site si as vrea sa va spun si eu povestea mea si minunea savarsita de Sfantul Fanurie.
Totul a inceput cu dorinta sotului meu de a ocupa un post "sus pus" intr-o alta tara. Citeam acatistul Sfantului Fanurie si in acelasi timp am facut si turtitele (asta intamplandu-se in luna octombrie 2009)timp de 9 zile cu o zi intrerupere atunci cand a fost duminica. Nu a fost usor sa incep sa le prepar, caci aveam indoieli ca nu-mi ies. Am facut prima turtita, dar ma gandeam ca nu o sa gasesc vreun sarac sa i-o daruiesc (caci vremea era foarte ploiasa si rece). Am plecat, iar pe drum ma rugam sa intalnesc pe cineva intr-adevar care ar fi avut nevoie sa manance ceva. Am mers spre piata, aducandu-mi aminte ca de obicei era o batranica care astepta ceva de pomana. Am intalnit-o i-am dat turtita impachetata (era inca calduta cand am scosa din geanta)si ea imi spune: "de cand te astept". Asta m-a miscat foarte mult, mi-au dat lacrimile. Am continuat, am mers in fiecare zi si am dat de pomana. Dupa vreo trei saptamani de cand terminasem cu turtitele sotul meu primeste mail, ca a fost selectat pentru interviu. Bucuria a fost nemarginita. A fost la interviu si a fost si selectat ca fiind cel care trebuie sa ocupe postul (interviul avand loc in ianuarie, si raspunsul dupa interviu, in februarie).
Asa ca cei care au o dorinta sa nadajduiasca in ajutorul Sfantului Fanurie, ca-l vor primi cu siguranta.
Multumesc Sfantului Fanurie pentru ajutorul dat.

roman larisa spunea...

Am simtit ajutorul Sf Fanurie mai repede decat credeam...Am aflat de Sf Fanurie de la mama mea...Sotul meu era era angajat de 3 luni la un loc de munca foarte bun..precizez ca de 1 an jumate cautam de munca dupa ce venisem din italia..dupa 3 luni avea prelungirea de contract si el inca nu avea autorizatia iscir dar nu ne facusem probleme.Cu cateva zile inainte l-a sunat doamna de la resurse umane sa-i spuna ca este o problema la dosar ca nu are inca autorizatia ceea ce insemna ca sunt toate sansele sa-l dea afara...Cum am aflat(era vineri)sambata m-am apucat sa citesc acatistul si sa fac turtitele...dupa ce am dat prima turta m-a sunat sotul meu sa-mi spuna ca a vb cu doamna aceea care a venit la el si i-a spus ca nu crede totusi ca este o problema atat de mare...nu mi-a venit sa cred ca si-a schimbat parerea de la o zi la alta...iar luni cu cateva zile inainte sa trebuiasca sa-i prelungeasca contractul,acea doamna la chemat in birou pe sotul meu sa semneze prelungirea spunandu-i ca l-a chemat mai repede pentrru a nu-l mai tine in emotii...deci practic Sf mi-a asculatat rugaciunea dupa 2 turtite..
Am contiunuat sa fac cele 9 turte,a fost cam greu in cautarea celor carora sa le-o dau dar Sf intotdeauna mi-a scos un om in cale...Intr-o zi pe cand cautam disperata pe cineva si nu gaseam m-am rugat in gand Sfantului sa gasesc pe cineva,o femeie de varsta mamei mele,imbracata bine si curat,foarte blanda,m-a oprit si mi-a cerut 50 de bani...mi-au dat lacrimile nu-mi venea sa cred ...i-am dat acei banuti si turta,nu va sun cat mi-a multumit...am stiut ca Sf a trimis-o la mine:)de fiecare data asa s-a intamplat atunci cand trebuia sa dau turtita
Va spun din inima si suflet chiar daca m-am lungit atat...CREDETI CU TARIE si veti primi degraba ajutorul,,,

Elena-Bucuresti spunea...

Dragii mei,
Auzisem de minunile Sf. Fanurie si-mi puneam mari sperante in el, dar pana nu m-a ajutat n-am crezut in totalitate.
Ca si ceilalti sfinti, lucreaza numai daca te increzi in lucrarea si minunile lui. Eram intr-un impas mare, inglobata in datorii, se apropia si ziua mea si ma gandeam ca numai o minune a Sf.Fanurie si a lui Dumnezeu ma poate salva..si exact asa a fost!
Am primit niste bani neasteptati care mi-au rezolvat problemele cel putin pentru moment! Sunt convinsa ca nu a fost o simpla intamplare!
PS: Am facut si impartit painici dulci 9 zile si a10-a zi i-am adus multumire sfantului.
Cand imparteam painicile oamenilor sarmani, spuneam : "sa fie pentru iertarea pacatelor mamei Sf.Fanurie care a murit pacatoasa!"
Painicile dulci le faceam din 2 linguri faina,2 linguri ulei,zahar vanilat, 1 praf sare , drojdie.
Multumesc Sf. Fanurie!