luni, 3 august 2009

O bucurie pe care vreau sa o impart si cu voi

Up date 27 august 2010 http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/08/un-bun-prieten-sfantul-mucenic-fanurie.html

Multe sunt bucuriile pe care le simte omul in viata, dar cand un sfant coboara de pe peretele bisericii si iti intra in casa si in inima, ai senzatia ca esti furnica si te copleseste bucuria. Iti vine sa strigi in gura mare cat esti de fericit, sa imparti din bucuria ta si celorlalti; pentru ca am vrut mai intai sa ii povestesc duhovnicului meu ce mi s-a intamplat, am amanat un pic sa scriu pe blog.

Lunea trecuta, in timpul plimbarii de dimineata, am facut un popas la o biserica ce imi era in drum; nu aveam la mine nici o carte de rugaciuni, asa ca am cautat ceva de cumparat de la pangar si am ales un acatist despre care nu stiam nimic "Imnul Acatist la Rugul aprins al Maicii Domnului".

Am inceput sa il citesc cu mare drag...cand am terminat de citit si am ridicat privirea, am vazut ca am stat chiar in dreptul Maicii Domnului, pictata in fresca de pe perete...m-am intors si am vazut ca in dreptul scaunului pe care am stat, era pictata o alta persoana draga mie, Sfanta Mare Mucenita Ecaterina...la plecare, dupa ce m-am inchinat la icoana Mantuitorului, am mai observat un sfant pictat pe perete...un sfant foarte tanar, despre care nu stiam nimic...Sfantul mucenic Fanurie...mi-am propus, cand ajung acasa, sa caut pe net si sa citesc cate ceva despre viata sa, dar prinsa cu treburile zilnice, am uitat...in cursul saptamanii am mai trecut de inca doua ori pe la biserica si mi-am propus acelasi lucru...am uitat din nou...pana ieri, cand am primit de la niste prieteni, la biserica, dupa Sfanta Liturghie, o iconita...din ea, un pic mustrator ma privea tanarul sfant Fanurie...prietenii mei au primit iconita de la un calugar de la manastirea Posaga, acum aproximativ doua saptamani ...au primit si o iconita cu sfanta Sofia si s-au tot gandit pe care sa mi-o daruiasca mie.

Nu pot descrie in cuvinte sentimentele ce m-au coplesit atunci cand am vazut ce iconita am primit...se amestecau bucuria cu rusinea, rusinea cu regretul ca nu am facut ce mi-am propus...de abea asteptam sa ajung acasa...am gasit mai intai acatistul sfantului si pe urma o scurta relatare despre viata sa...le-am citit pe nerasuflate...astazi i-am povestit si duhovnicului meu si urmeaza sa ma apuc de facut turte in memoria mamei acestui sfant... nu va spun de ce...va las sa descoperiti singuri, citind viata sfantului, varianta integrala pe care am gasit-o astazi:
http://www.crestinortodox.ro/vietile-sfintilor/73089-sfantul-fanurie-viata-si-patimirea
si acatistul http://www.crestinortodox.ro/acatiste/67066-acatistul-sfantului-fanurie
Am aflat ca avem si noi un schit cu hramul acestui sfant http://www.crestinortodox.ro/biserici-si-manastiri-din-romania/68002-schitul-sfantul-fanurie-silistea-gumesti.

Cu ceva timp in urma, va spuneam despre Alexandra, absolventa de teologie, mamica de doi copii, ce urmeaza sa fie operata la ochi, altfel urmand sa-si piarda vederea...daca veti citi viata sfantului, veti vedea cat de repede vine in ajutor ...cere in schimb, ca orice copil, pomenirea maicii lui, care a murit in pacat, prin impartirea turtelor facute de noi, cei ce ii cerem ajutorul.

Alexandra trebuie sa isi crute ochii pana la operatie, are nevoie de bani dar si de rugaciunile noastre...este post, faina nu este chiar asa scumpa, ulei si zahar gasim prin camara...nici nu stiti ce bucurie veti avea, daca dupa ce cititi acatistul sfantului, veti framanta cateva turtite, le veti coace si le veti darui sarmanilor...daca nu aveti timp de turtite, poate povestiti si altora despre acest sfant...sunt convinsa ca se va bucura si ca un bumerang, bucuria se va intoarce la voi... Doamne, ajuta si post cu folos in continuare!

aici http://adriana-dardindar.blogspot.com/2009/07/ochii-oglinda-sufletului-alexandrei.html am scris despre Alexandra si aici v-am spus de ce tin post http://adriana-dardindar.blogspot.com/2009/07/de-ce-tin-post.html

Am uitat sa va spun, ca pomenirea acestui sfant se face tot in luna august...Sa ajute Bunul Dumnezeu ca postul si rugaciunile catre a Sa Maica si catre sfantul mucenic Fanurie sa ne aduca multa bucurie tuturor in suflete.

Chiar daca mi-am propus sa nu mai scriu pe blog pana pe 17 august, daca mai aflu lucruri de folos, voi reveni si le voi imparti cu voi cu mare drag.

12 comentarii:

florinm spunea...

Doamne, ajuta!
Adriana, ma bucur pentru tine si iti multumesc ca din bucuria ta ai dat si altora. Cu adevarat, dar din dar!

Ana spunea...

Il cunosc personal pe Pr Benedict de la Silistea, este un om minunat, Domnul sa ii dea sanatate! Aici il vezi la Iordan,in Pelerinaj, citindu-ne Evanghelia si botezandu-ne!!!

http://jurnalulanei.blogspot.com/2008/11/pelerinajul-meu-in-tara-sfanta.html


Iar pe Sfantul Fanurie il "stiu" de vreo 5 ani,am facut de cateva ori "turtele" :) MA bucur ca l-ai descoperit,este grabnic ajutator!

Ana spunea...

este duhovnicul celei mai bune prietene a mea

Dilimache spunea...

Vai, Adriana, si acum am lacrimi in ochi, am citit viata Sfantului Fanurie si m-am cutremurat. Cuprinsi de orgolii si ambiti lumesti, uitam complet cata lumina ne poate invada gandindu-ne doar cateva minute macar pe zi la sfinti si la vietile lor. E greu sa ne facem timp fiindca avem multe pe cap, dar uite ca ar trebui sa mne fie prima prioritate...
Intamplarea ta nu este o intamplare si de aceea stiu ca te-a patruns intr-atat, chiar ca nimic nu e o coincidenta si totul, totul are un rost. Sper din suflet ca operatia aceea la ochi va avea loc si ca va reusi. Dumnezeu ne asculta mereu, si nu cere decat credinta.... daca am sti sa o simtim asa cum se cuvine, am avea raiul pe pamant...
Multumim pentru impartasirea acestei bucurii!

Vroiam sa fac si eu turtitele, am gasit o reteta:
RETZETA TURTELOR SFANTULUI FRANURIE .
12 LINGURI DE FAINA
2 LINGURI DE ZAHAR
2 LINGURI DE ULEI
DRAOJDIE CAT O NUCA
SHI APA
S SE FRAMANTA , SE COACE , SHI FIERBINTE SE IMPARTE LA SARACI .
SHI SE ZICE CARE A MURIT PACATOASA > SHI CU O DORINTZA ,
SE FACE TIMP DE 9 ZILE , AFARA DE DUMINICA IAR A 10 -A ZI , SE FACE O PLACINTA MARE CAT O FARFURIE ROTUNDA ( DE MERE , DE BOSTAN ) DE POST .
SHI SE IMPARTE ZICAND :
ASTA ESTE TOT .
TOATE , PAINEA , PLACINTA , SE FACE CU PROPRIA MANA , SHI SE IMPARTE FIERBINTE LA CEI SARACI >
SA VA AJUTE DUMNEZEU .
DOAMNE AJUTA .

reteta este luata de aici: http://laurentiudumitru.ro/blog/2008/09/16/acatistul-sfantului-fanurie-ajutorul-celor-in-nevoie/

multumim inca o data, Axriana, pentru acest post cu adevarat de suflet! Doamne-ajuta!

adriana spunea...

@Florin, iti dai seama ca nu puteam sa tin doar pentru mine

@Ana, multumesc de informatie

@Dili, tot cu lacrimi in ochi am citit si eu viata sfantului...cand te gandesti ca era un copilandru si totusi avea atata credinta si dragoste de Dumnezeu...ma gandeam si la mama lui, ce durere a avut in suflet daca a murit doar auzindu-se strigata de fiul ei si fiind vazuta in acea imprejurare...pentru rugaciunile si viata sfanta dusa de fiul ei, Dumnezeu sa o ierte

am uitat sa scriu ca prietenii mei, cei care mi-au daruit iconita au mai multi copii...si sfantul a avut mai multi frati

Marilena spunea...

Dumnezeu sa o ierte pe maica lui Fanurie si sa-i salveze ochii Alexandrei! Foarte frumos este Acatistul Maicii Domnului "Rugul Aprins" - il pastrez in sufletul meu de multi ani...

adriana spunea...

@Marilena, si eu am fost coplesita de bucurie cand am citit acest acatist

adriana spunea...

intampalrile nu s-au oprit aici...cititi postarea ulterioara acesteia...astazi urmeaza sa revin cu noi amanunte...Doamne ajuta!

Anonim spunea...

Am aflat intamplator despre existenta sfantului Nectarie. Eram la bunicii mei si am citit intr-un ziar despre minunile savarsite de Dumnezeu la rugaciunile Sfantului Nectarie din Eghina. Am citit in diferite randuri si despre alti sfinti, dar nu prea m-am oprit asupra lor, insa asa cred ca a facut Dumnezeu ca sa-l tin minte pe acest sfant ... si pana la urma, cat m-a ajutat pe mine si pe cei din jurul meu.
Despre Sfantul Fanurie am aflat dintr-o carticica pe care am primit-o de la un preot. Eram mic, si mama mea era internata la o clinica de cardiologie. Venind de la scoala am aflat de la o doamna ca mama va trebui sa fie operata pe cord. M-am speriat foarte tare si mergand acasa am citit acatistul acestui sfant mucenic. Mare mi-a fost bucuria cand tatal meu s-a intors si el acasa si mi-a spus ca doamna ce-mi spuse vestea despre operatia mamei ar fi inteles gresit. Sunt convins insa ca tamaduirea aceasta a fost o minune savarsita de Dumnezeu la rugaciunile Sfantului Fanurie.
Altadata acest sfant, alaturi de Sfantul Nectarie si alaturi de Maica Domnului au fost alaturi de mine la diferite operatii pe care le-am suportat eu sau cei din jurul meu. Nasul meu era bolnav de cancer cu metastaze si in mod miraculos s-a vindecat, iar acum multumita Lui este sanatos. Alteori impreuna cu o prietena am apelat la acesti doi sfinti pentru a se ruga si ei lui Dumnezeu ca bunica fetei sa se insanatoaseasca, ea fiind bolnava tot de ingrozitoarea boala, cancerul.
Am promis atunci amandoi ca vom spune si altora postand pe diferite site-uri intamplarile acestea pentru ca si alti oameni care au nevoie sa stie ca bine este a scapa catre Dumnezeu avand alaturi si pe acesti doi sfinti. Bunica fetei a inceput dupa un an sa sangereze din nou. Noi am gresit pentru ca nu ne-am tinut promisiunea, o facem insa acum ...
In orice imprejurare grea si nu numai, rugati-va catre Maica Domnului, catre Sfantul Fanurie, catre Sfantul Nectarie si catre orice sfant al lui Dumnezeu. Indrazniti.

Anonim spunea...

Ma alatur si eu cititorilor si va spun povestea bunicii mele. Acum are 68 de ani si anul trecut a aflat ca are o boala necrutatoare. A fost un soc pentru toata familia, doctorul a confirmat ca are cancer si trebuie operata urgent. Am aflat de Sfantul Nectarie de la un prieten care e student la teologie. Inainte de a merge bunica la operatie, m-am rugat Sfantului Nectarie si Sfantului Fanurie si Maicii Domnului in fiecare zi impreuna cu acest prieten. Operatia a decurs bine,iar doctorul a spus ca trebuie sa faca 6 sedinte de chimioterapie. Multumesc Lui ca a trecut peste toate acestea. Am promis atunci ca vom scrie povestea sa stie si altii ca e bine sa apeleze si ei .... asa ca rugati-va catre Maica Domnului, catre Sfantul Fanurie, catre Sfantul Nectarie si catre orice sfant al lui Dumnezeu.
Multumim Sfantului Nectarie, Sfantului Fanurie si Maicutei Domnului pentru ajutor. Cred ca sfantul ar vrea ca multi oameni sa stie ca au o sansa, prin credinta si rugaciune.

adriana spunea...

Fie ca rugaciunile Maicii Domnului si ale tuturor sfintilor sa ne ajute!

angelina gennelli spunea...

Atunci cind te afli printre adevarati credinciosi...te simti invaluit de o energie calda protectoare...care mingie sufletul