vineri, 7 august 2009

Rugamintea Sfantului mucenic Fanurie

Up date 27 august 2010 http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/08/un-bun-prieten-sfantul-mucenic-fanurie.html

Incep prin a va spune ca am cerut binecuvantare pentru a continua relatarea celor intamplate, pentru ca am convingerea ca aceasta intamplare din viata mea va avea o finalizare pozitiva pentru cei care au nevoie de ajutorul Sfantului mucenic Fanurie, in special credinciosii de la Campulung Muscel, care sub ascultarea parintelui Ioan se roaga pentru reusita la construirea bisericii inchinata acestui sfant.

De asemenea, mai cred ca este datoria mea de crestin ortodox, sa nu pastrez doar pentru mine ceea ce mi s-a intamplat, avand convingerea ca cele relatate nu sunt doar coincidente.

Va rog si pe voi, cei care simtiti ortodoxia sau care chiar daca pana acum nu ati simtit prezenta vie a lui Dumnezeu in inima voastra dar Il purtati in constiinta, sa spuneti mai departe aceasta intamplare si dupa putinta sa ajutati.

Imi cer iertare daca modul meu de a relata nu va avea rigurozitate teologica, dar nu am nici un fel de studii in acest domeniu, sunt doar un crestin ortodox care iubesc scrierile sfintilor parinti, iubesc slujbele bisericesti si doresc sa nu raman doar la citit, incercand, atat cat imi este cu putinta, sa pun in practica principiile in care ma incred...ca multi dintre voi, imi doresc sa-mi fie iertate toate pacatele.

Am scris aici despre cum a intrat Sfantul mucenic Fanurie in viata mea...(pentru cine nu e familiarizat cu netul, pozitioneaza cursorul pe randul verde si apasa, se va deschide o pagina noua):

http://adriana-dardindar.blogspot.com/2009/08/o-bucurie-pe-care-vreau-sa-o-impart-cu.html

http://adriana-dardindar.blogspot.com/2009/08/faceti-cum-va-indeamna-inima.html

Aici http://laurentiudumitru.ro/blog/2008/09/16/acatistul-sfantului-fanurie-ajutorul-celor-in-nevoie/ am gasit mesajul parintelui Ioan, la care am ajuns in urma comentariului scris de Maria (semneaza Dilimache) la primul articol postat de mine.

Am luat atunci legatura telefonic cu parintele, i-am povestit si parintelui meu si ieri, precum Toma necredinciosul, m-am intors la biserica...imi era teama, ca din emotia pe care am simtit-o cand am primit iconita, sa nu fi creat o confuzie si sa fi fost vorba despre alt sfant...eu tineam minte ca am vazut pictura pe perete si mare mi-a fost surpriza sa constat ca pe locul respectiv este pictata sfanta Xenia...a fost doar o surpriza de scurt moment...pentru ca nu ma uitasem la locul corect...pe stalp...imediat am realizat insa altceva...pe una dintre fetitele prietenei de la care am primit iconita o cheama Xenia.

Am inceput atunci sa studiez cu atentie toti sfintii pictati pe pereti si pe stalpi...nu gasesc cuvintele potrivite sa va spun ce am simtit...dar va doresc sa simtiti si voi macar odata in viata asa ceva...parca toti sfintii la care m-am rugat de-a lungul vietii erau prezenti langa mine...inainte de a vi prezenta, vreau sa va mai spun un amanunt...Adriana este numele pe care l-am primit chiar in momentul botezului, alt nume este Ellen (am doua zile onomastice...pe 21 mai si pe 26 august...va spun nu pentru ca vreau sa-mi trimiteti un cadou...am sesizat, ca cei doi mucenici Adrian si Fanurie sunt vecini de calendar...sfantul Fanurie se serbeaza pe 27 august)...din cand in cand mi se spune si Ilie (mi se trage de la un unchi Ilie, a carui consoarta cand erau in vizita, il apela la plecare cu ...hai, Ilie!...pentru ca ma cam intind la vorba, sotul meu ma mai apeleaza si asa...de altfel, avand trei prenume, la casatoria noastra, parintele l-a intrebat pe sotul meu cum imi spune el...raspuns prompt si hohote de ras...Ilie!...pe moment m-am intrebat ce i-o fi venit sa zica asa...ieri am inteles de ce...daca in calendar, sfantul Fanurie este vecin cu sfantul Adrian, in biserica, pe acelasi stalp, pe fete diferite, sfantul Fanurie se invecineaza cu sfantul Ilie)...mai mult pe blogul unde a postat parintele mesajul scrie asa: Prietenilor dragi, Ileana şi Adrian (Zepa), pelerini in Rhodos pe urmele Sfântului Fanurie...in timp ce copiam ca sa postez aici mi-a sarit in ochi si asta: Bucură-te, sfântă Xenia, rugătoare pururea bineprimită pentru sufletele noastre!...

Coincidente???...nu prea cred in coincidente...cred ca fiecare gand, fiecare fapta isi gaseste un corespondent Acolo Sus.

Drept urmare, azi am vorbit din nou cu parintele Ioan, am cerut binecuvantare de la parintele meu sa merg mai departe...am fotografiat sfintii din biserica si cu permisiunea parintelui Gabriel, de la Biserica Sfanta Vineri, contactat telefonic, urmeaza sa postez cele fotografiate.

Am vorbit astazi si cu parintele Ioan, terminase slujba de dimineata si pleca dupa materiale...l-am rugat sa imi raspunda la cateva intrebari pe care urmeaza sa i le trimit pe e -mail si cum primesc raspuns, revin cu amanunte.

Daca nu aveti timp sa cititi viata sfantului Fanurie acum, retineti ca acesta, copil fiind, cu inca 12 frati, ramane la 12 ani fara tata...mama, pe care o considera o sfanta, noaptea dansa intr-o carciuma...copilul afla si cu durere in suflet o striga, in timp ce aceasta tocmai dansa plangand...auzindu-i vocea, mama cade la pamant moarta.

In prezent, la Campulung Muscel, in parohia parintelui Ioan, preot cu 3 copiii...Maria, Fanurie si Serafim, slujbele se tin intr-o locatie de lemn, in care in trecut a fost o...carciuma. Parintele, tanar de 27 de ani, zilnic, la ora 22 se roaga sfantului Fanurie...asa fac si credinciosii de acolo, citind acatistul sfantului.

Faceti, asa cum am facut si eu...vorbiti cu parintele vostru despre aceasta intamplare...daca putem ajuta, de ce sa nu o facem?...daca vreti sa preluati acest post pe blogurile voastre, nu este necesar sa imi cereti permisiunea...chiar eu va rog...

Pe parintele Ioan, il puteti contacta la acest numar de telefon: 0728-945-658

Revin imediat ce aflu detalii...l-am rugat pe parinte sa imi trimita si cateva fotografii.

Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi si m-as bucura daca in aceasta intamplare ne-am intalni cat mai multi, fara a fi mandri ca in aceste vremuri moderne, Dumnezeu ne-a strans intr-o minune...sa fim doar fericiti si bucurosi.

Daca as fi folosit creionul si hartia pentru a scrie toate acestea, mi-ati fi vazut si lacrimile, pentru ca de cand am copiat si randul cu sfanta Xenia, plang ...ma simt ca si cum Dumnezeu mi-ar da o palma in cap, cu blandete, asa cum face parintele meu inainte de a-mi da binecuvantare si mi-ar zice raspicat: OARBO!!!...

Doamne, ajuta!

11 comentarii:

Dilimache spunea...

Draga Adriana, depinde de cititor cum va interpreta cele scrise de tine. De nenumarate ori mi s-au intamplat lucruri care nu tin de biserica, insa care m-au adus la o singura concluzie: ca nu exista coincidente. Ceea ce povestesti si ai povestit in posturile celelalte o dovedesc. Eu voi prelua ce scrii tu aici pe blogul meu. Cu siguranta nu am ajuns pe acel blog unde, chiar in acea zi., a postat si parintele Ioan, decat cu un scop.
NU stiu in cat timp, insa sunt sigura ca acea biserica va putea fi construita in final. Sfantul Fanurie o va face sa devina realitate.
O mare, mare imbratisare virtuala tuturor celor care cred in ceea ce ai spus aici si care se vor ruga macar 3 secunde pentru infaptuirea minunii visate. Intr-adevar, nu ne cunoastem aproape deloc insa intortocheate sunt caile Domnului si uneori neintelese decat intr-un final fericit. Sa dea Domnul sa fie fericit si in cazul acesta, eu nu stiu de ce, dar sunt absolut sigura ca va fi!!!
Cu mult drag,
Maria

adriana spunea...

@ai mare dreptate, Maria...depinde de fiecare cititor cum va interpreta...dupa masura credintei, banuiesc...eu zic ca mi-am facut datoria...pe cat imi va sta in putinta, voi continua...

CORA spunea...

Cred in minuni! Cred ca intreaga suflare este o minune desavarstita a lui Dumnezeu.
In fiecare zi mi se intampla o minune. Chiar si atunci cand nu o merit.
Prima oara cand am simtit ca Dumnezeu este cu mine a fost la Bacalaureat, unde am obtinut o nota la care nu m-as fi asteptat in veci. Dar a fost langa mine si m-a ajutat. De atunci am deschis ochii inimii si am inceput sa "citesc" orice lucru prin prisma minunilor lui Dumnezeu.
Cred ca aici se impotmolesc oamenii: atunci cand e vorba sa apara ceva bun in viata lor, pun pe seama norocului sau a coincidentei. Sunt orbi: numai Dumnezeu poate face MINUNI!

Dana spunea...

Te urmaresc Adriana, cu mare drag, pentru ca entuziasmul tau este molipsitor. Sigur ca cred in minuni. La cateva luni dupa ce am citit pe blogul lui Laurentiu despre Sfantul Fanurie l-am descoperit intr-o icoana superba, in biserica greaca din Constanta. Eram acolo ca sa ma inchin la moastele Sfantului Nectarie. Mai intrasem de multe ori in acea biserica, dar parca doar atunci am dat de Sfantul Fanurie, parca Sfantul Nectarie m-ar fi tras de maneca sa mi-l prezinte. Da, sfintii sunt prietenii nostri si lucreaza impreuna ca sa ne deschida ochii si inimile. Doamne, ajuta!

adriana spunea...

@Doamne ajuta, fetelor! multumesc pentru pauzele pecare le faceti pe blogul meu...poate reusim sa ajutam si noi dupa putinta

Lia spunea...

Pe 27 august 2009, la Campulung Arges se sfinteste placa de temelie a bisericii cu hramul Pogorarea Duhului Sfant si Sfantului Mucenic Fanurie, de catre P.S. Calinic episcop de Arges si Muscel.

Biserica, acum intr-o cladire ce inainte a fost carciuma, iar daca veti citi viata Sfantului Mc. Fanurie veti intelege "lucrarea", se afla in cartierul Grui (la ceas), la 10 min de autogara.

Va asteptam pe toti!

Bisericuta din fosta carciuma, este o oaza de liniste si binecuvantare, iar cand intri pentru prima oara in ea, dintr-o data ii simti incarcatura; pacea si puritatea te coplesesc.
Este biserica in care a izvorat miros de mir, in plina zi, de la racla cu sfintele moaste pe care parohia o are.

Binecuvantat este si parohul bisericii Parintele Ionut, care este o minune de om, painea lui Dumnezeu. Nu este batran in schimb este smerit, are atata bunatate, bucurie si intelepciune si atata mangaiere si incurajare primesti cand vorbesti cu dumnealui incat pleci de acolo intarit si vindecat de orice problema ai avea.
Parintele Ionut este unul dintre cei care pot da marturie pentru minunile Sf. Mc. Fanurie.
Dumnealui este unul dintre miile de credinciosi care s-au rugat Sfantului Mc.Fanurie facand cele 9 painici, pentru ceva care la momentul respectiv parea irealizabil si pentru care, mare minune, a primit rezolvare chiar in timp ce painicile se coceau in cuptor, mai multe va poate povesti personal.

Am fost foarte impresionata de discutia pe care am avut-o cu dumnealui cand am fost acolo pe 14 august 2009, cand printre altele mi-a spus cu veselie ce a reusit sa faca pentru a mai aduce niste fonduri catre construirea bisericii, fonduri care dupa parerea mea sun jertfa :
“Gata am taiat ratia de bunatati si de banane la copii, de acum doar strictul necesar (are 3 copii mici, iar cine are copii mici stie ce aliment important este doar banana pt. copii, nu mai vorbim de altele) iar indemnizatia pe care o primeste preoteasa pentru copii tot aici o punem si cu ajutorul bunului Dumnezeu vom ridica biserica”, toate acestea le spunea cu o bucurie incredibila stand in fata fundatiei bisericii si uitandu-se cu atata dragoste la groapa sapata, ca sunt convinsa ca ceea ce vedea acolo era biserica gata terminata.

Daca aveti posibilitate si doriti sa ajutati la construirea acestei biserici inchinate Sf.Mc.Fanurie, dintr-un oras cu oameni inimosi dar nu bogati, orice donatie cat de mica conteaza. Donatiile se pot depune oricand, deoarece constructia unei biserici dureaza luni uneori chiar ani de zile.


Contul bisericii este :

RO21BRDE030SV78576230300,

deschis la BRD Campulung Arges, filiala Grui,
Parohia Pogorarea Duhului Sfant si Sf.Mc.Fanurie,
sau direct la Parintele Ionu parohul bisericii.

Pot face donatii si firmele.

La fel de mare ajutor este si sa redirectionati cei 2%, la anul cand veti depune formularele pentru impozitul pe venit, catre Parohia Pogorarea Duhului Sfant si Sf.Mc.Fanurie, Campulung Arges.

Dumnezeu sa va inmulteasca darul si Sfantul Fanurie sa va resplateasca jertfa !

Anonim spunea...

Am aflat intamplator despre existenta sfantului Nectarie. Eram la bunicii mei si am citit intr-un ziar despre minunile savarsite de Dumnezeu la rugaciunile Sfantului Nectarie din Eghina. Am citit in diferite randuri si despre alti sfinti, dar nu prea m-am oprit asupra lor, insa asa cred ca a facut Dumnezeu ca sa-l tin minte pe acest sfant ... si pana la urma, cat m-a ajutat pe mine si pe cei din jurul meu.
Despre Sfantul Fanurie am aflat dintr-o carticica pe care am primit-o de la un preot. Eram mic, si mama mea era internata la o clinica de cardiologie. Venind de la scoala am aflat de la o doamna ca mama va trebui sa fie operata pe cord. M-am speriat foarte tare si mergand acasa am citit acatistul acestui sfant mucenic. Mare mi-a fost bucuria cand tatal meu s-a intors si el acasa si mi-a spus ca doamna ce-mi spuse vestea despre operatia mamei ar fi inteles gresit. Sunt convins insa ca tamaduirea aceasta a fost o minune savarsita de Dumnezeu la rugaciunile Sfantului Fanurie.
Altadata acest sfant, alaturi de Sfantul Nectarie si alaturi de Maica Domnului au fost alaturi de mine la diferite operatii pe care le-am suportat eu sau cei din jurul meu. Nasul meu era bolnav de cancer cu metastaze si in mod miraculos s-a vindecat, iar acum multumita Lui este sanatos. Alteori impreuna cu o prietena am apelat la acesti doi sfinti pentru a se ruga si ei lui Dumnezeu ca bunica fetei sa se insanatoaseasca, ea fiind bolnava tot de ingrozitoarea boala, cancerul.
Am promis atunci amandoi ca vom spune si altora postand pe diferite site-uri intamplarile acestea pentru ca si alti oameni care au nevoie sa stie ca bine este a scapa catre Dumnezeu avand alaturi si pe acesti doi sfinti. Bunica fetei a inceput dupa un an sa sangereze din nou. Noi am gresit pentru ca nu ne-am tinut promisiunea, o facem insa acum ...
In orice imprejurare grea si nu numai, rugati-va catre Maica Domnului, catre Sfantul Fanurie, catre Sfantul Nectarie si catre orice sfant al lui Dumnezeu. Indrazniti.

eusergiutz spunea...

Ma alatur si eu cititorilor si va spun povestea bunicii mele. Acum are 68 de ani si anul trecut a aflat ca are o boala necrutatoare. A fost un soc pentru toata familia, doctorul a confirmat ca are cancer si trebuie operata urgent. Am aflat de Sfantul Nectarie de la un prieten care e student la teologie. Inainte de a merge bunica la operatie, m-am rugat Sfantului Nectarie si Sfantului Fanurie si Maicii Domnului in fiecare zi impreuna cu acest prieten. Operatia a decurs bine,iar doctorul a spus ca trebuie sa faca 6 sedinte de chimioterapie. Multumesc Lui ca a trecut peste toate acestea. Am promis atunci ca vom scrie povestea sa stie si altii ca e bine sa apeleze si ei .... asa ca rugati-va catre Maica Domnului, catre Sfantul Fanurie, catre Sfantul Nectarie si catre orice sfant al lui Dumnezeu.
Multumim Sfantului Nectarie, Sfantului Fanurie si Maicutei Domnului pentru ajutor. Cred ca sfantul ar vrea ca multi oameni sa stie ca au o sansa, prin credinta si rugaciune.

Anonim spunea...

Buna ziua, Si eu am fost ajutat de Sfantul Fanurie, sfant al carui acatist mi-a fost dat spre citire de catre nasul meu, preot paroh. Incercam de multa vreme sa-mi gasesc un serviciu si nu reuseam. Bunica mea, Dumnezeu sa o ierte!, mi-a spus despre un preot cu har care ajuta oamenii si asa l-am cunoscut pe viitorul meu nas. El a fost cel care mi-a vorbit prima data despre Sfantul Fanurie si m-a sfatuit sa citesc acatistul sau si sa dau de pomana turtite/alte painici facute in casa. Sfantul este grabnic ajutator, pe mine personal m-a ajutat de 2 ori pentru gasirea unui job (tin minte ca pe 27 august 2008, de ziua lui, am fost dimineata la biserica Dichiu, unde se citeste saptamanal acatistul Sfantului, iar apoi am avut interviul final pe care Sfantul m-a ajutat sa-l trec cu bine). Mi-am adus mainte ca nu am marturisti inca "public" ajutorul sau, pentru folosul altora si acum vreau sa-mi indrept gresala! Rugati-va Sfantului Fanurie, Maicutei Domnului, Sfantului Mina, Sfantului Nectarie, Sfantului Nicolae, Sfintilor Arhangheli, sunt grabnic ajutatori si mijlocitori pe langa Preabunul Dumnezeu! Doamne ajuta! Madalin

Anonim spunea...

Buna ziua, Si eu am fost ajutat de Sfantul Fanurie, sfant al carui acatist mi-a fost dat spre citire de catre nasul meu, preot paroh. Incercam de multa vreme sa-mi gasesc un serviciu si nu reuseam. Bunica mea, Dumnezeu sa o ierte!, mi-a spus despre un preot cu har care ajuta oamenii si asa l-am cunoscut pe viitorul meu nas. El a fost cel care mi-a vorbit prima data despre Sfantul Fanurie si m-a sfatuit sa citesc acatistul sau si sa dau de pomana turtite/alte painici facute in casa. Sfantul este grabnic ajutator, pe mine personal m-a ajutat de 2 ori pentru gasirea unui job (tin minte ca pe 27 august 2008, de ziua lui, am fost dimineata la biserica Dichiu, unde se citeste saptamanal acatistul Sfantului, iar apoi am avut interviul final pe care Sfantul m-a ajutat sa-l trec cu bine). Mi-am adus mainte ca nu am marturisti inca "public" ajutorul sau, pentru folosul altora si acum vreau sa-mi indrept gresala! Rugati-va Sfantului Fanurie, Maicutei Domnului, Sfantului Mina, Sfantului Nectarie, Sfantului Nicolae, Sfintilor Arhangheli, sunt grabnic ajutatori si mijlocitori pe langa Preabunul Dumnezeu! Doamne ajuta! Madalin

Iulia spunea...

Trebuie sa marturisesc si eu minunile care mi se intampla..a ..oricum de fiecare data cand termin de citit Paraclisul Maicii Domnului, oricat as fi de suparata cand termin de citit nu mai sunt suparata. Acum citesc Acatistul Sf Niculae si am inceput sa fac si painicile lui Fanurie. Am crzut ca innebunesc la un moment dat, mi-a fost asa de teama de sarbatorile acestea, si uite ca au trecut cu bine.