marți, 1 septembrie 2009

Crezi in minuni?

Up date 27 august 2010 http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/08/un-bun-prieten-sfantul-mucenic-fanurie.html

In anul 1500 d.Hs
, intr-o pestera, cativa pastori au gasit moastele Sfantului Mucenic Fanurie, avand pe piept o piele de dobitoc pe care era scrisa viata sa...de retinut o scurta intamplare:

Acesta, copil fiind, cu inca 12 frati, ramane la 12 ani fara tata...mama, pe care o considera o sfanta, noaptea dansa intr-o carciuma...copilul afla si cu durere in suflet o striga, in timp ce aceasta tocmai dansa plangand...auzindu-i vocea, mama cade la pamant si moare.

Viata, plina de sfintenie pe care a trait-o pe pamant pana la 19 ani, ii aduce, pe langa darul de a imblanzi fiarele si de a vindeca muti si surzi, si cel mai mare dar, in ceasul mortii primind raspuns de la Dumnezeu la o mare rugaminte: "Doamne, Dumnezeul nostru, Cel ce ai miluit pe acestia care au facut plangere si strigare, fa ca tot cel ce va face o turta si o va da saracilor sa fie ascultat in orice durere dreapta va avea. Acestea zic, sa fie spre iertarea pacatelor mamei mele, care a murit pacatoasa" si atunci s-a facut un tunet din cer si s-a auzit glasul Domnului astfel: "Fie Fanurie dupa cuvantul tau si tot cel ce te va chema pe tine in ajutor sa fie ascultat de mine si tu vei fi ajutorul celor in nevoi"

In anul 2007, in Duminica Pogorarii Sfantului Duh, Prea Sfintitul Calinic sfinteste la Campulung Muscel, un paraclis aflat intr-o cladire din lemn, in care a functionat pana acum 3 ani o crasmă. Parohia unde se gaseste acest paraclis, il are ca ocrotitor pe Sfantul Mucenic Fanurie. Preotul care slujeste la paraclis se numeste Ionut Popescu.

In anul 2008, la 16 septembrie (Sf. Mare Mucenita Eufemia, Sf. Mucenita Meletina) pe blogul lui Laurentiu, este postat un articol referitor la Sfantul Mucenic Fanurie.

In ziua de 27 iulie 2009 (Sfantul Mare Mucenic si Tamaduitor Pantelimon), in biserica Sfanta Vineri-Berceni, dupa ce am citit "Imnul Acatist la Rugul aprins al Maicii Domnului", (fara sa stiu de la inceput, locul unde am stat cand am citit imnul acatist, este chiar in dreptul frescei cu Sfantul Mare Mucenic si Tamaduitor Pantelimon) am vazut in biserica, picturile cu Maica Domnului, cu Sfanta Ecaterina si cu Sfantul Mucenic Fanurie (m-a impresionat tineretea lui si mi-am propus sa aflu mai multe despre el; ajunsa acasa, rutina zilnica mi-a schimbat hotararea).

In ziua de 2 august 2009 (Duminica Inmultirii painilor)
, dupa slujba Sfintei Liturghii la care am participat la biserica Sfanta Ecaterina, paraclis al Facultatii de Teologie Ortodoxa din Bucuresti, am primit de la mama Xeniei, icoana Sfantului Mucenic Fanurie. Aceasta a primit-o de la un calugar de la Manastirea Posaga si dorind sa-mi faca un dar, a ales dintre icoana cu Sfanta Mucenita Sofia cu fiicele sale si icoana Sfantului Mucenic Fanurie, pe cea de a doua, gandindu-se ca eu nu am copii.

In ziua de 3 august 2009 (Cuviosii Isachie, Dalmat si Faust; Sfanta Salomeea Mironosita) la ora 11.52 am postat pe blog cum a intrat acest sfant in casa si inima mea...la ora 1.08 pm, deci la aproximativ o ora dupa postul meu, pe blogul lui Laurentiu, parintele Ioan (Ionut) Popescu, de la Camulung Muscel, posteaza un mesaj prin care solicita ajutor pentru construirea bisericii, paraclisul devenind neincapator in timpul slujbelor....la ora 15.23, Maria, autoarea altui blog, imi lasa un comentariu in care include si adresa spre blogul de unde a preluat reteta pentru turte....acest blog, este chiar blogul lui Laurentiu..in acest fel, am aflat despre parintele Ioan...l-am contactat telefonic, i-am spus despre intamplarea mea si i-am promis ca voi posta pe blogul meu mesajul domniei sale. Am aflat ca parintele Ioan are 27 de ani si 3 copii: Maria, Fanurie si Serafim si ca doreste ca pe langa biserica sa construiasca si un asezamant, care sa gazduiasca 10 copii nevoiasi.

In data de 6 august 2009 (Schimbarea la Fata a Domnului), dupa slujba, m-am intors la biserica unde am vazut icoana (mi-a fost teama sa nu fie o confuzie)...am mers la locul unde credeam ca este...acolo este pictata Sfanta Xenia, nume purtat si de fetita prietenei mele, cea care mi-a daruit icoana...Sfantul Mucenic Fanurie (27 august), fiind pictat in imediata apropiere, pe unul dintre stalpi. Vecin de stalp, il are pe Sfantul Prooroc Ilie (20 iulie)...vecin de calendar, il are pe Sfantul Mucenic Adrian (26 august)...m-au izbit aceste invecinari, pentru ca pe mine ma cheama Adriana si uneori mi se mai spune si Ilie sau Iliuta.

In data de 7 august 2009 (Sfanta Cuvioasa Teodora de la Sihla) m-am reintors si am fotografiat icoanele sfintilor cu care Sfantul Mucenic Fanurie se vede zilnic in aceasta biserica...am avut impresia ca toti sfintii din rugaciunile mele erau prezenti acolo...toti sfintii fotografiati imi sunt foarte aproape de suflet...incepand cu sfantul Antonie cel Mare, al carui acatist l-am citit cativa ani in fiecare zi de marti si ajungand la Sfanta Cuvioasa Teodora de la Sihla.

Pe blogul lui Laurentiu, unde a postat parintele mesajul, scrie asa: "Prietenilor dragi, Ileana şi Adrian, pelerini in Rhodos pe urmele Sfântului Fanurie" si "Bucură-te, sfântă Xenia, rugătoare pururea bineprimită pentru sufletele noastre!"...prin mama Xeniei, Sfantul Mucenic Fanurie, vecin de calendar cu Sfantul Mucenic Adrian...vecin in biserica Sfanta Vineri -Berceni cu Sfantul Mare Prooroc Ilie, m-a determinat sa ma alatur si eu acestei fapte.

Nu cred ca toate aceste mici amanunte sunt intamplatoare; cred ca le genereaza Acelasi Duh Sfant care face sa se miste tot Universul, altfel cum toti cei despre care am vorbit si inca multi altii, avand in vedere credinciosii de la Campulung, fara sa ne cunoastem, ne-am strans in jurul unui sfant?!... si mai cred ca sunt minuni zilnic, la tot pasul, pe care insa noi nu le vedem, pentru ca suntem prea grabiti.

Daca vom invata ca toti sfintii, in biserica, sunt acoperiti de dragostea Maicii Domnului si indrumarea Fiului Sau si vom proceda la fel si noi in fiecare zi, terminarea bisericii de la Campulung Muscel, ce are ca ocrotitor pe Sfantul Mucenic Fanurie, va fi posibila poate mult mai repede decat au sperat credinciosii de acolo si poate prin milostivirea lui Dumnezeu, vom capata si noi, precum sfintii, raspuns bun la Judecata de Apoi.

Daca ai avut rabdare sa citesti ce am scris, ingaduie-mi sa te rog ceva: gandeste-te la tine, rugandu-te mai intai sa-ti lumineze Dumnezeu mintea...chiar daca ai ratat postul Adormirii Maicii Domnului, gandul tau sincer, ca o mica rugaciune, iti va fi ascultat si-ti va pune la indemana doua mari daruri...lacrimile si spovedania...nu le ocoli...singura saracie pe care ne-o doreste Dumnezeu, este cea de pacate...in schimbul ei ne daruieste numai bogatie...tot ce avem nevoie ca sa fim fericiti primim inca din viata de aici cu conditia de a lasa deoparte orice grija si de a ne incredinta gandurile, faptele si toata viata noastra in Mainile Sale.

Ii multumesc Bunului Dumnezeu, pentru toate clipele grele din viata mea si la fel ca Sfantul Mucenic Fanurie, Il rog si eu sa ierte pacatele neamului meu si ale familiei mele...cu bucurie, simt ca pe ale mele le-a iertat de mult si le iarta de fiecare data, incepand din clipa cand cu durere in suflet si cu lacrimi ce nu se mai opreau, mi-am doborat mandria si mi le-am spovedit duhovnicului meu, unul din cei doi stalpi principali ai vietii mele.

Am scris toate acestea, dupa ce am cerut binecuvantare de la parintele meu, avand convingerea ca este datoria mea de crestin ortodox, sa nu pastrez doar pentru mine ceea ce mi s-a intamplat. Doamne, ajuta!

Viata sfantului http://www.crestinortodox.ro/vietile-sfintilor/73089-sfantul-fanurie-viata-si-patimirea si acatistul http://www.crestinortodox.ro/acatiste/67066-acatistul-sfantului-fanurie.

Mesajul postat de parintele Ioan http://laurentiudumitru.ro/blog/2008/09/16/acatistul-sfantului-fanurie-ajutorul-celor-in-nevoie/

Daca vrei sa ajuti,gasesti aici mai multe variante http://adriana-dardindar.blogspot.com/2009/08/daca-vrei-sa-ajuti.html

Niciun comentariu: