luni, 28 septembrie 2009

Doua bilete sau Andrei despre Bach, in penultima seara de Festival

"Concertul a fost minunat si s-a incadrat in seria de concerte "teme clasice in prelucrari moderne".

Cum poate fi Bach transpus in muzica moderna?- simplu- iei un pian, un contrabas si chemi in ajutor percutia. O combinatie aparent ciudata, dar cand este sustinuta de o orchestra puternica, totul este perfect, fara ca Bach sa-si piarda din stralucire.

Multumesc pentru bilete. Stiu ca le-ati daruit cu bucurie pentru ca au adus bucurie!"

Andrei Aiordachioei, 13 ani, elev doar de un an la Liceul de Muzica, studiaza cornul si este posesor a patru premii:

  • martie 2009: Premiul I – Olimpiada de interpretare instrumentala, clasele III – VIII, faza zonala, Bucuresti;
  • aprilie 2009: Premiul I – Olimpiada de interpretare instrumentala, clasele III – VIII, faza nationala, Alba Iulia;
  • aprilie 2009: Premiul II – Concursul de solfegistica, editia a VIII-a, Bucuresti;
  • iunie 2009: Premiul I – Concursul national de interpretare instrumentala “Marele Premiu al Palatului National al Copiilor”, Bucuresti.

FratiiAiordachioiei

Pe Andrei il stiam de pe blogul Isabellei. Cand am primt joi, in dar, doua bilete la Festival, eram sigura ca vineri seara va fi o seara de bucurie, urmand sa-i povestesc si doamnei de unde am primit biletele, cum a fost concertul.

Cu sot plecat in delegatie, am inceput sa -mi sun rudele, prietenii, fostii colegi...era pacat ca cel de-al doilea bilet sa nu fie folosit...adulti cu totii, a fost greu sa gasesc o seara libera la careva...mi-am amintit de Andrei, am sunat-o pe Isabella, am aflat numarul Iulianei (mamica lui Andrei)...am sunat si raspunsul a fost DA...stia si unde va fi concertul ...stia si programul...am avut senzatia ca doar telefonul meu astepta...fiind vorba despre un copil, i-am daruit ambele bilete si bine am facut, ulterior afland ca merge insotit de tatal sau...oameni potriviti, la locul potrivit (doar ati citit ce mi-a scris Andrei despre concert...pai eram eu in stare sa fac asa o caracterizare?!)

Seara de vineri, a fost intr-adevar o bucurie...un dar din dar...o intalnire cu oameni frumosi prin simplitate, bun simt si credinta...am petrecut o ora in compania Iulianei si a lui Razvan, mezinul familiei...mi-a fost usor sa-i recunosc pentru ca stiam multe despre ei...in plus aveau cu ei si vioara, Razvan tocmai terminase orele de studiu.

La fel ca si mine, poate ganditi ca o familie din zilele noastre, cu trei copii, toti probabil viitori mari artisti, doi muzicieni si unul pictor, nu poate sa fie decat o familie bogata...surpriza...nu sunt bogati asa cum ne imaginam noi bogatia...sunt bogati, semanand cu cei trei tineri despre care auzim mereu la sfarsitul Sfintei Liturghii: "mai frumosi erau cei trei tineri hraniti cu seminte decat cei hraniti cu multe desfatari". Sunt bogati sufleteste si tot ce fac, fac cu gandul la Dumnezeu.

A cantat si Andrei la Festival..mi-ar fi placut sa il ascult live, in data de 16 septembrie, in Piata Festivalului:


Vineri seara, ajunsa acasa, am ascultat Bach la casti...v-am invitat si pe voi doar-daca-va-place-muzica_si am recitit povestea lui Andrei, scrisa de Isabella

3 comentarii:

DiliMache spunea...

Ce frumos se inlantuiesc "intamplarile" neintamplatoare pentru a aduce bucurie exact unde trebuie!!! Superb e Andrei!

Cornelia Elena spunea...

Felicitari Adriana ! Ai adus bucurie in sufletul unui copil, dar si in sufletul tau. Sa ne ajute Cel de Sus sa facem cat mai multe daruri celor de langa noi.

adriana spunea...

fetelor, cuvintele mele sunt prea nesemnificative, in comparatie cu frumusetea acestei familii...sunt onorata ca i-am cunoscut