vineri, 9 octombrie 2009

Cand vreau sa-mi potolesc furtuna din suflet

Cand vreau sa-mi potolesc furtuna din suflet si din minte si sa fac loc starii de liniste, ma rog si citesc...daca as avea voce as si canta...din ce citesc, invat...invat sa fiu buna.

Cum totul a plecat de la dardindar, ceea ce inseamna ca dar din dar se face Rai, m-am gandit sa nu fiu egoista si sa va arat si voua ce citesc in fiecare zi pentru suflet sau mai bine zis pentru sporul duhovnicesc.

Invat sa fiu buna, mi-am numit blogul ce isi propune sa aiba zilnic cinci capitole: Rugaciunile; Apostolul; Evanghelia; Sfintii; Cuvinte de folos.

E ca si cum, de la 9 la 11 as avea cursuri, pentru ca atunci cand gusti din Rai nu te mai saturi si iti doresti sa te imbogatesti mereu duhovniceste.

Mi-ar fi placut ca in urma cu 21 de ani, in loc sa dau examen la Hidrotehnica, sa-mi fi urmat inima si sa ma pregatesc inca de pe atunci sa fiu buna.

Cum niciodata nu este prea tarziu, toamna aceasta m-am pus pe invatat...la biserica si acasa...si ca totul sa fie spre folos, pe 1 octombrie, cu ajutorul lui Dumnezeu, am reusit sa particip la slujba Sfintei Liturghii, unde altundeva, decat in biserica cea mai apropiata de scoala, acolo unde studentii au primit binecuvantare pentru un nou drum.

Preoti, profesori, studenti, parinti si alti crestini, am asistat la un moment solemn in aceeasi zi in care praznuiam Acoperamantul Maicii Domnului si se sarbatorea un nou an scolar...an scolar ce incepe in anul dedicat sfintilor capadocieni si se finalizeza in anul dedicat simbolului credintei: Crezul.

Mi-ar fi placut sa fiu colega cu cei care au pasit pe 1 octombrie 2009 pe un drum al studiului, pentru ca asa i-a indemnat inima...ma voi ruga pentru cei care, la fel ca si mine acum 21 de ani, in loc sa faca ceea ce le place, s-au gandit sa faca ceva din care spera ca vor castiga material.

Daca in tot ceea ce faci ai in fata viitoarea judecata, drumul, chiar daca e greu, e frumos...tuturor celor ce ati inceput scoala va doresc minte si inima deschise spre cunoastere...celor de la Teologie, va doresc si urechi larg deschise, pentru ca inca aveti de la cine invata...daca noi, crestinii care doar venim la rugaciune, stam cu "gura cascata", incercand sa nu pierdem nimic din cuvintele dascalilor vostri, oare nu ar fi pacat, ca voi, cei care sunteti mai aproape de Taine sa nu le patrundeti?!

Doamne, ajuta-ne la toti sa fim buni scolari mereu, pentru ca Teologia nu se termina niciodata!

9 comentarii:

darry.anna spunea...

Multumim pentru dar Adriana! Foarte frumos scrii si intr-adevar niciodata nu este tarziu sa inveti si mai ales invatura de folos sufletului si inimii.

DiliMache spunea...

Cand am citit titlul am dat navala fiindca si eu am mari furtuni de infruntat. Foarte frumos ai spus-o, mereu suntem scolarei si mai mereu picam sau absentam de la examenele vietii. Ne trebuie doar putina concentrare si seriozitate, ni s-au dat parca o mie de maini si de ocazii pentru a le folosi, dar noi, ignoranti marunti, nu reusim decat rareori sa le copnstientizam. Sa fii sanatoasa si sa continui sa ne inveti ce inseamna sa fii bun si sa nu amani fapte care aduc tuturor bucurie!

adriana spunea...

fetelor, ma bucur ca v-a placut

Dili, pai eu invat nu va invat...inaintand in varsta ma feresc sa il invat pe altul...invatand, imi dau seama cate nu stiu eu...ma consolez si eu cu ideea ca nu poti sa le stii pe toate

Cornelia Elena spunea...

Sa-ti dea Dumnezeu sanatate si putere ca sa ne impartasasesti si noua, cei care te citim, din invataturile tale.

adriana spunea...

@Elena, te astept sa vizitezi http://invat-sa-fiu-buna.blogspot.com/
acolo, cum citesc ceva interesant pe net, postez si pentru voi

Cornelia Elena spunea...

Urmaresc de la inceput blogul "invat sa fiu buna" si iti multumesc mult pentru cele scrise azi, dar si in celelalte zile.
De multe ori ma gandesc cum reusesti sa faci atat de multe lucruri intr-o zi !

adriana spunea...

nu reusesc mereu...doar in zilele cand imi respect prioritatile: Dumnezeu; sotul meu; familia; prietenii...atunci merg toate bine...cum uit de aceasta ordine, zapaceala din capul meu ma da cu totul peste cap

Cornelia Elena spunea...

Imi place organizarea ta. Asa ar trebui sa gandim cu totii. Acestea ar trebui sa fie prioritatile unui om care nu uita ca suntem pe aceasta lume cu un scop anume.
Multumesc ca mi-ai adus aminte !

adriana spunea...

si eu imi multumesc in cazul asta...din cand in cand trebuie sa-mi reamintesc