vineri, 16 octombrie 2009

Idei, timp liber, daruri

Un om poate avea o idee...alt om poate sa dispuna de timp liber...alt om are un obiect care ii prisoseste...ideal ar fi ca acesti trei oameni sa se regaseasca intr-unul singur...greu, daca nu chiar imposibil in ziua de azi...dar daca fiecare este dispus sa nu fie egoist cu ce are, ideea se materializeaza in fapta si ajunge la cel care are nevoie de ajutor...cam asta inseamna pe scurt CLUBUL DARDINDAR...oameni, idei, timp liber, lucruri, fapte bune...oameni care dau cu drag si oameni care primesc cu si mai mare drag.

Exemplu: ora 11...un copil bolnav si mama lui...dupa aproape trei saptamani de spitalizare se intorc acasa...spitalul e in Bucuresti...acasa e pe langa Brasov...mama nu are bani de transport dar indrazneste, timid, sa isi faca cunoscuta nevoia...interlocutorul nu are cum sa o ajute imediat dar isi doreste din tot sufletul sa fie de folos...ajuns acasa, incepe sa trimita mailuri, sa dea telefoane, sa scrie pe blog...de la departare de 15-20 km, un om pe care nu il stie decat din mailuri dar cu care are ceva in comun (vizitele la acelasi spital, cu toate ca nici unul, nici altul nu au pe cineva apropiat internat acolo), ii spune ca s-a rezolvat...duce el banii pentru transport...actiunea e finalizata...a fost ora 18, a aceleiasi zile.

Sunt cateva verbe care imi plac foarte mult: a indrazni, a nu fi indiferent, a dori, a fi solidar, a iubi.

Sunt trei substantive care ne imbolnavesc: rautatea, egoismul si indiferenta.

Daca iti plac cele 5 verbe si vrei sa scapi de cele 3 substantive dar nu ai in acelasi timp si idei si timp liber si obiecte de daruit, retine: CLUBUL DARDINDAR are nevoie de tine; are o adresa de mail (adriana.dardindar@gmail.com), o LISTA DE CUMPARATURI; doua bloguri (dardindar si ai suflet bun) cu doua bannere sugestive si haioase: pe primul iti daruieste cuvinte, pe al doilea iti prezinta beneficiarii darurilor tale: copii cu diferite necesitati, fie ca sunt bolnavi si saraciti de boala, fie ca sunt sanatosi dar ancorati in criza financiara.

CLUBUL DARDINDAR nu este unic sau original...are insa o particularitate: unii membri locuiesc destul de aproape de un spital de copii -spitalul Budimex (Marie Curie).

Pana acum, au raspuns prezent la strigare: Adrian, Alexandra, Alina, Ana, Angelica, Angi C, Angi G, Cornelia, Ioana si prietenele ei (Alexandra P, Nicoleta O, Florina O), Iuliana, Lucian, Maria, Mishu, Oana si prietenii ei, Rodica, Sorin si prietenii lui, Tonia, Vera, Victoria si multi blogeri care gazduiesc bannerele pe blogurile lor.

Dardindar, a primit cu ceva timp in urma un premiu:



trebuia sa il dau si eu mai departe...o fac acum, cu bucurie si trimit premiul la:

BLOGUL IOANEI; DE VORBA CU MINE; DILIMACHE; DONEAZA, POTI AJUTA SI TU; FA UN BINE; IHTIS; INIMA COPIILOR; ISABELLELORELAI; OAMENI DARNICI; PE GANDURI; SA INMULTIM TALANTII; TACERE INIMA ...sunt spatii virtuale care au in spatele lor oameni carora le pasa de semenii lor...din cand in cand, mai intru sa vad ce se intampla si pe al ei, cu unii dintre ei m-am intalnit, pe altii sunt nerabdatoare sa ii cunosc...pe langa premiul virtual le ofer in dar si o anecdota (am primit-o acum catva zile la comentariile unui post ):

"DESPRE MILOSTENIE

Odata, cum mergeam cu Sfantul Nifon prin piata orasului, vad la dreapta mea pe un om care astepta ceva. Veneau dupa el multi saraci cerandu-i ajutor. Iar el facandu-se ca-i alunga, le punea repede in mana milostenia sa. Asa se ascundea de oameni. Cum l-am observat, l-am tras de mana pe Cuviosul si i-am spus despre virtutea acestui om. Iar el, mi-a zis:

Este mare inaintea lui Dumnezeu. Il cunosc, pentru ca de mai multe ori m-am intalnit cu el. Apoi, dupa cateva zile iarasi l-am intrebat despre aceasta virtute si el mi-a povestit aceasta straina minune:

Eram copil, cam de 12 ani, mi-a zis el si m-am dus la biserica Sfantului Apostol Toma, sa ma rog. Aici am gasit un preot invatand poporul si, intre altele, a vorbit si despre milostenie. Zicea ca cel ce da milostenie la saraci este ca si cum ar pune in mana Domnului ceea ce daruieste. Cand am auzit acest cuvant m-am mirat si am judecat pe omul lui Dumnezeu, zicand ca este mincinos. Pentru ca, gandeam, de vreme ce Domnul este in ceruri de-a dreapta Tatalui, cum poate sa fie pe pamant ca sa ia ceea ce dam la saraci.

Deci, pe cand mergeam si ma gandeam la cele auzite, vad din intamplare un sarac zdrentaros care avea deasupra capului lui, o, minune, chipul Domnului nostru Iisus Hristos. Si cum mergea saracul, s-a intalnit cu un om milostiv, care i-a dat o bucata de paine. Dar cand acel iubitor de saraci a intins mana sa catre cersetor, a intins si Domnul din icoana mana Sa, a luat painea si a multumit, apoi a dat-o saracului. Insa nici acesta, nici cel milostiv nu au vazut nimic. M-am minunat si am crezut. De aici stiu ca cel ce daruieste fratilor celor nevoiasi, pune darul sau cu adevarat in mainile lui Hristos.

Aceasta icoana a lui Hristos o vad deasupra tuturor saracilor si de aceea ma straduiesc sa fac cat pot milostenie, care atat de mult ii place Domnului."

10 comentarii:

Ioana spunea...

multumiri, adriana, blogul meu a luat o pauza de gandire, dar contul blogger ramane, la fel si sprijinul meu. Sapt viitoare incerc sa trimit un pachetel ;) Doamne ajuta!

Un copil spunea...

Pentru tine...http://tacereinima.blogspot.com/2009/10/ana-adriana-multumesc-pentru-premii.html

LiaLia spunea...

Mulțumesc, Adriana! :)

Sorin M. spunea...

Sunt onorat de un asemenea premiu dar sunt dezamagit de mine ca nu pot face mai mult pentru "nepotelul" meu Fabian. La inceputul lunii Noiembrie am sa merg la Brasov pentru a boteza un copilas, ma rog Domnului ca atunci sa pot da o mana de ajutor lui Fabian si familiei lui.

Cornelia Elena spunea...

Adriana, iti multumesc din suflet pentru acest gest de daruire. Nu ma asteptam sa primesc asa de repede un premiu, mai ales ca nu am facut nimic special sa-l merit.
Iti sunt recunoscatoare pentru ca datorita tie am "cunoscut" atat de multi oameni buni si atat de multi ingerasi.
Sa ne ajute Dumnezeu sa fim buni si luminosi !

DiliMache spunea...

Of.Adriana,.tu.stii.ca.eu.ma.simt.
prost.ca.nu.am.facut.nimic.pentru.
acesti.nepotei.unu.mai.scump.si.mai
.viteaz.ca.altul,.si.cu.atat.mai.
onorata.ma.simt.
ca.te-ai.gandit.la.mine.

Iti.multumesc.din.suflet.
si.sper.sa-l.merit!

darry.anna spunea...

Adriana mi-am permis sa ti dau si eu un premiu:)

adriana spunea...

@Ioana, chiar ma gandeam ce s-a intamplat cu blogul tau

@Lia, spor la donatii

@Un copil, sa ne citim cu bine

@Sorin, fiecare face atunci cand poate...a fost de mare folos ajutorul tau

@Maria, CUM NU AI FACUT NIMIC...BANNERELE...POVESTEA...SUNT FOARTE IMPORTANTE

@Cornelia, modesta ca intotdeauna...eu am aflat despre copii, de pe blogul Isabellei...tu de pe blogul meu...altii de pe blogul tau...si uite asa tot mai departe

@Darry. anna, multumesc de doua ori...stii tu de ce

Rodica Botan spunea...

Multumesc si eu...nu stiu cum sa-l pun la mine si ma tot rod de fata mea sa ma ajute; dar mi-e suficient sa stiu ca te-ai gindit la mine. Am citit si de Cosmina, daca nu ma insel...imi pare atit de rau...Doamne mingaie tu pe mamica ei...

adriana spunea...

Rodica, il poti copia de la mine; eu asa l-am pus pe blog cu copy-paste;

Din pacate , Cosmina ne-a parasit pe 26 ianuarie. Dumnezeu sa o odihneasca!