miercuri, 14 octombrie 2009

Sfânta Cuvioasă Parascheva

Articol preluat din ziarul Lumina: http://www.ziarullumina.ro/articole;1048;1;29262;0;Sfanta-Parascheva-ne-vegheaza-de-aproape-patru-secole.html

Sfânta Parascheva ne veghează de aproape patru secole

Astăzi o cinstim pe Sfânta Cuvioasă Parascheva, ocrotitoarea Moldovei, iar Iaşul a devenit, ca în fiecare an, cetatea pelerinilor şi a rugăciunii. Scopul celor prezenţi aici în aceste zile este unul singur: rugăciunea către cea pe care o ştim cu toţii mult folositoare.
Ziua de 14 octombrie a devenit o sărbătoare deosebită a Iaşilor încă de la 1641, odată cu aducerea moaştelor Sfintei pe meleagurile Moldovei, de la Constantinopol. Cele aproape patru secole n-au schimbat cu nimic evlavia oamenilor către Sfânta Parascheva, ba chiar au intensificat-o, astfel că hramul ei prilejuieşte unul dintre cele mai mari pelerinaje ale Ortodoxiei.

Momentul de răscruce din viaţa celei pe care moldovenii au cinstit-o ca ocrotitoare încă din vremea lui Vasile Lupu, s-a petrecut pe când avea doar 10 ani. Aflându-se într-o biserică, în localitatea natală, Epivata, a auzit la Sfânta Evanghelie cuvintele: „Vinde-ţi averea ta, dă-o la săraci şi urmează Mie“ (Matei 19, 21). „Pentru mine vorbeşte!“, a gândit fetiţa. Luând foarte în serios această poruncă, imediat ce iese din biserică îşi schimbă hainele sale frumoase cu hainele rupte ale unei fete sărmane. A repetat această faptă de mai multe ori, în ciuda mustrărilor mamei sale.

Şi sufletu-i bun şi iubitor de oameni a ajuns să fie o podoabă scumpă, căutată mai târziu, pe lângă frumuseţea ei copleşitoare, de mulţi tineri bogaţi şi cu funcţii înalte care o cereau în căsătorie. Dorul ei însă era la Hristos.Continuarea aici

8 comentarii:

Adrian spunea...

IARASI MILOSTENIA

Odata, cum mergeam cu Sfantul Nifon prin piata orasului, vad la dreapta mea pe un om care astepta ceva. Veneau dupa el multi saraci cerandu-i ajutor. Iar el; facandu-se ca-i alunga, le punea repede in mana milostenia sa. Asa se ascundea de oameni. Cum l-am observat, l-am tras de mana pe Cuviosul si i-am spus despre virtutea acestui om. Iar el, mi-a zis:
Este mare inaintea lui Dumnezeu. Il cunosc, pentru ca de mai multe ori m-am intalnit cu el. Apoi, dupa cateva zile iarasi l-am intrebat despre aceasta virtute si el mi-a povestit aceasta straina minune:
Eram copil, cam de 12 ani, mi-a zis el si m-am dus la biserica Sfantului Apostol Toma, sa ma rog. Aici am gasit un preot invatand poporul si, intre altele, a vorbit si despre milostenie. Zicea ca cel ce da milostenie la saraci este ca si cum ar pune in mana Domnului ceea ce daruieste. Cand am auzit acest cuvant m-am mirat si am judecat pe omul lui Dumnezeu, zicand ca este mincinos. Pentru ca, gandeam, de vreme ce Domnul este in ceruri de-a dreapta Tatalui, cum poate sa fie pe pamant ca sa ia ceea ce dam la saraci.
Deci, pe cand mergeam si ma gandeam la cele auzite, vad din intamplare un sarac zdrentaros care avea deasupra capului lui, o, minune, chipul Domnului nostru Iisus Hristos. Si cum mergea saracul, s-a intalnit cu un om milostiv, care i-a dat o bucata de paine. Dar cand acel iubitor de saraci a intins mana sa catre cersetor, a intins si Domnul din icoana mana Sa, a luat painea si a multumit, apoi a dat-o saracului. Insa nici acesta, nici cel milostiv nu au vazut nimic. M-am minunat si am crezut. De aici stiu ca cel ce daruieste fratilor celor nevoiasi, pune darul sau cu adevarat in mainile lui Hristos. Aceasta icoana a lui Hristos o vad deasupra tuturor saracilor si de aceea ma straduiesc sa fac cat pot milostenie, care atat de mult ii place Domnului.

Adrian spunea...

Adriana ,
Sa fii binecuvantata.
Am gasit o pagina de web cu scrierile Parintelui Nifon si o impart cu tine:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/nifon.html

marada spunea...

Fie ca Sfanta sa ne lumineze drumul vietii!

adriana spunea...

@Adrian, multumesc...cuvinte de folos ...te rog sa-mi spui de unde ai luat citatul...vreau sa il postez si pe blog

@Doamne, ajuta, marada!

Adrian spunea...

Citatul l-am luat din viata Sfantului Nifon, linkul il ai mai jos.
Am aici ceva si mai folositor. Cartea lui Iosif Tamplarul. In punctul 26 IIsus face o promisiune in cinstea lui Iosif zicand, cine va scrie aceasta carte nu va avea parte de chin la infricosatoarea judecata. Nu am cartea in limba romana o am in limba engleza aici: http://www.pseudepigrapha.com/apocrypha_nt/histjoe.htm
Daca vrei scrie-o si daca vrei da-o si altora.

DoarATAT spunea...

Da !
Am verificat si aici !
Am accesat (am vrut sa intru la "Adrian") adresa "Adrian" si AM PRIMIT "raspunsul":
PROFIL NEDISPONIBIL !
Multumesc "draga Adriane" !
M-ati acuzat ... apoi ... ATI FUGIT !
~
Eu ma "feresc" CHIAR si la folosirea EPITETELOR !
Pentru ca:
"TOT CEEA CE VEDEM LA ALTII ... NE CARACTERIZEAZA ... in primul rand pe NOI INSINE" !
Eu mi-am CERUT SCUZE ... de la "Clona" ... pentru ca "l-am ... categorisit : "Ne-om"".
DECI : EU insumi ... deveneam astfel ... "NEOM" !
~
Va rog sa ma iertati ... pentru acest "comentariu" FACUT pe Blogul "dardindar".
~
Da DRAGA "Adrian" :
Te-ai "milostivit de mine" si "M-ai ... BANAT" !
Te-ai milostivit de "CORNELIUS ROSCA" ... SI i-ai BLOCAT accesul ... catre tine !
Te-ai milostivit de "DoarATAT...cel REAL" ... SI AI SFATUIT SI PE ALTII ... sa ma BLOCHEZE !
Si acei ALTII ... deja m-ă blocheaza ! Si numarul lor creste !
Te intreb:
PE CINE AI BLOCAT ... de fapt !
Eu doar cred ca "te-ai pripit" ... si "l-ai servit" pe "Clona mea" prin aceasta atitudine ... in speranta ca TE VA LASA IN "Pace" !
In "Pacea" ... CUI (?) ... te AFLII CHIAR ACUM ... domnule "Adrian" ?!?
~
EU VA IUBESC PE TOTI !
Fie-ne Doamne dupa Voia TA !
Amin.
~
~
La mine am mai scris:
"Ii cer iertare "Doamnei Adriana" ... pentru ca AM ABUZAT ... prin "comentariu adresat altcuiva", plasat la dumneaei pe Blog !
Dar ... CUM ALTFEL ... sa comunic "unei persoane CARE Blocheaza accesul", eu stiindu-ma NEVINOVAT de acuzatiile pe care le face DESPRE MINE (sau ... altcineva !) ?
Cum pot sa-i ARAT ca SE INSEALA ? Si ca astfel ... inseala SI PE ALTII ?!!!!!!!!
~,"
Va rog sa ma iertati !
Nu vreau sa stric "prietenia" cu NIMENI ... fortând nota !
~
Citand pe "marada" :
" Fie ca Sfânta să ne lumineze drumul vietii !"
Amin.
~
la 15X2009.4~9:55AM
~,

Adrian spunea...

Cred ca vorbesti de alt Adrian.Eu nu mi-am creat nici un profil si probabil ca oricine nu putea sa ma acceseze. Eu nu stiu daca am mai comentat pe siteul asta vreodata inafara de articolul asta, si oricum nu cred ca anul asta. De aia zic ca e vorba probabil de alt Adrian.

Adrian spunea...

DoarATAT sa fii binecuvatat si la fel toti cititorii acestui forum.