miercuri, 14 octombrie 2009

Sfat bun de urmat

Baba Atee!

Pe o bancă într-un parc, un băiețel pe un șevalet se străduia să picteze în liniște o icoană a Maicii Domnului. Își aranjase cu multă grijă vopselurile, pensulele, o cruce sculptată și o icoană alături.

În timp ce se ruga cu inimă curată și cu mâinile împreunate să primească har pentru a picta cât mai frumos, se așeză lângă el pe bancă o femeie cu o uitătură cam ciudată.

Femeia îl întrebă pe băiețel:

-Ce faci aici băiete, inconjurat de atâtea acareturi?

-Mi-am căutat liniștea în acest colț de parc pentru a picta o icoană cu Maica Domnului, pe care apoi o voi dărui unui coleg de clasă care-i bolnav de cancer.

-Da. Dar tu nu știi că vopselurile acestea pe care le folosești sunt nocive și te vei îmbolnăvi. Tu nu știi că toți pictorii de icoane sunt bolnavi din cauza lor, mai ales cei care restaureaza biserici din cauza acestor substanțe folosite la pictură. Apoi mai dai și icoana unui copil deja bolnav, care se poate să-i facă și mai rău. Iar pe deasupra te mai închini și la idoli făcuți de mână omenească și la cineva care nici nu știi sigur că a existat!

- Doamnă – zise băiatul! Eu sunt sigur de mai multe lucruri. Sunt sigur că Maica Domnului există și mă închin ei, că Dumnezeu există și mă închin lui și că bunicul meu a trăit 100 de ani fericit.

-Și ce bunicul tău era tot pictor de icoane și folosea și el tot așa aceste vopseluri nocive?

Nu Doamnă! Iși vedea de treaba lui, din aceasta cauza a trăit mult!

sursa: http://cristianstavriu.wordpress.com/2009/10/09/baba-atee-%C8%99i-copilul-iconar-povestea-zilei/

Niciun comentariu: