vineri, 20 noiembrie 2009

No comment!

Cand astepti sa se schimbe culoarea la semafor ai pilejul sa vezi tot felul de obiceiuri inradacinate in om...sa se schimbe culoarea din rosu in verde, ca altfel, in miscare fiind, nu ai parte decat de un anumit fragment din procesul actiunii.

Si inca ce actiune...la volanul unei masini de buna calitate, un domn, care la prima vedere parea a avea in jur de 60 de ani, imbracat elegant, dupa un lung cascat ce lasa sa se vada o dantura perfecta, incepe meticulos sa se scarpine la nas si nu dupa mult timp, chiar in nas.

As putea sa scriu ca nu imi venea sa cred ceea ce vedeam...nu pot, pentru ca nu era prima asteptare la semafor unde vedeam astfel de scene...ticuri ce ne dau de gol atunci cand nu ne asteptam.

Pentru ca nu e frumos sa fixezi pe cineva cu privirea, chiar daca acesta nu te vede, m-am uitat si la cei de langa mine...nu eram singurul spectator...din spectatori, unii au devenit comentatori...o doamna cu simt didactic, a inceput sa ciocaneasca in geamul autobuzului, sperand ca domnul de la volan sa o vada...un pusti a spus ca este putin probabil sa o vada (de auzit nici ne se punea problema)..."e prea mare placerea, doamna si in plus necesita si mare atentie aceasta operatiune, sa nu te ranesti"...nu m-am putut abtine si am zis si eu ceva: "poate asculta si manele la maxim" ...la semaforul urmator, ne-am invecinat din nou...de data asta fara spectacol, doar cu un gest de "rusinica" pe care l-a facut doamna care batea in geam la semaforul precedent...nu a scapat ocazia sa-l dojeneasca pe protagonist la momentul cand acesta si-a intors privirea spre noi...acesta nedumerit, gesticula lasand sa se intelega faptul ca nu intelege...doamna a mimat pe scurt actiunea la care asistase...domnul i-a aratat degetul mijlociu...pe deget se vedea un inel masiv...nu cred ca a vrut sa-i arate inelul...doamna a zis: "nesimtitule!" si si-a intors privirea...a inceput un dialog cu pustiul de langa ea (poate nici nu era pusti ci doar arata mai tanar)...vorbeau depre cei 7 ani de acasa...despre faptul ca aparentele inseala si ca de multe ori prima impresie lasa destul loc si pentru cea de a doua (de multe ori mai concludenta decat prima)...despre obisnuintele care ne tradeaza.

A trecut ceva timp de la aceasta intamplare, nu stiu de ce mi-am amintit-o, dar in timp ce scriam ma gandeam ca pentru a imbatrani frumos trebuie sa ne pregatim din tinerete... ceea ce se poate corecta cu usurinta la copil se corecteaza mai greu la mijlocul vietii si deloc la sfarsitul ei.

Eu mi-as dori ca la final sa nu ajung sa fiu o baba cicalitoare, pusa mereu pe cearta, care in loc de un simplu multumesc adresat celui care imi va aduce o cana cu apa sa incep sa il necajesc cu reprosuri...poate sunt la mijlocul vietii si mai e timp sa corectez ceea ce e rau in mine...de ce sa incep de maine, cand pot sa incep chiar de ...ieri?!

PS. Atunci am retinut marca si numarul de inmatriculare al masinii...nu cred ca este relevant sa le mentionez...sunt pline soselele de asemenea masini si nu vreau sa va impovarez cu ideea de a urmari acest numar...pentru amuzament, doar uitati-va cu atentie in jurul vostru si de ce nu chiar si la noi insine...nu ii putem schimba pe ceilalti...pe noi, da. Cum incerc sa ma schimb eu, am scris prin vara aici. (click pe aici)

2 comentarii:

DiliMache spunea...

off Adriana, acel deget mijlociu ridcat cu ghiul de aur pe el ar putea fi foarte bine emblema parvenirii si nesimtirii..... unora.
Pacat cand acestia sunt in varsta si ar trebui sa nu fi trait degeaba, pacat ca doar rareori is aduc aminte (in cel mai fericit caz) sa se uite si in jur....
Da, ar trebui sa in fiecare clipa sa fim constienti ca o inima curata si bunul simt ar trebui sa fie singurele care sa ne calauzeacca in viata., pentru a imbatrani frumos, pentru a fi oameni. Si daca fiecare ar gandi cum spui tu - sa se schimbe pe ei insisi in bine - lumea ar fi minunata..

adriana spunea...

daca ne dorim, ne putem schimba...nu e chiar asa complicat...inima infranta si smerita...stii ca asa zice si intr-un psalm?

inima curata si smerita Dumnezeu nu o va urgisi...in psalmul 50