marți, 8 decembrie 2009

Margit Serban - Profesor Doctor din Romania

Sefa portret mic_Tiff


Marcata de o tragedie personala, pierderea fiului, profesorul Margit Serban din Timisoara, a facut o promisiune: sa ajute cat poate mamele copiilor bolnavi. Pentru ca ele sa nu simta durerea prin care a trecut ea.

Iunie 2001. Timisoara. Clinica de oncopediatrie. Un copil bolnav de cancer limfatic era salvat de la moarte in urma unui tranplant de maduva. Profesorul Margit Serban vorbea atunci cu emotie despre o premiera medicala: primul transplant de maduva facut in tara noastra. Azi bifeaza alte doua mari reusite: primul tranplant cu celule stem prelevate din sangele ombilical al fratelui donator si primul tranplant cu celule stem de la un donator neinrudit. continuarea aici

„Trebuie să ţinem cont de fiecare factor. Avem un trecut greu, care face ca parametrii care expirmă situaţia socio-economică să nu arate prea optimist. Sîntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană, aşa că nu se poate aştepta ca noi să avem cele mai bune rezultate. Cancerul este un mare consumator de bani, dar trebuie să reţinem că această boală, la copii, este vindecabilă în 80% din cazuri”, a declarat Margit Şerban, şeful Clinicii de Pediatrie III „Louis Ţurcanu” din Timişoara.

„Trebuie să asigurăm aceleaşi şanse de vindecare, tuturor, în interiorul ţării. Chiar şi cu banii puţini pe care îi avem şi pentru care aş vrea să nu trebuiască să ne luptăm atît. Nu trebuie să ajungem să ne trimitem copiii în alte ţări, la tratament, unde nu cîştigă nimeni, nici ţara, nici comunitatea, iar banii cheltuiţi sînt enorm de mulţi”

sursa: http://www.ftr.ro/margit-serban-cancerul-e-un-mare-consumator-de-bani-30702.php

un interviu cu domnia sa :http://science.hotnews.ro/stiri-interviuri-3119029-interviu-doctorul-margit-serban-femeia-care-invinge-moartea.htm

CV http://www.medinfo.umft.ro/asmt/members/mserban.html

Un comentariu:

Mirela spunea...

Buna ziua doamna Doctor,
Ma numesc Avram Mirela si sunt din satul Plesa,comuna Beresti,jud. Galati,si am o problema in care viata mea s'a oprit aici si nu mai am nici o speranta ca voi mai fi fericita vreodata.Acum 4 luni baiatul meu Avram Ionut,de 16 ani a fost diagnosticat cu leucemie acuta limfoblastica tip2 de Spitalul Fundeni din Bucuresti,in care de atunci continuu stau cu el in spital si nu mai am nici o speranta ca-l voi mai vedea vreodata zambind ca ceilalti copii.Nu stie ca are aceasta boala si eu lupt in fiecare zi cu zambetul pe fata sa nu creada ca sunt suparata ca el este bolnav.El stie doar ca este bolnav de o anemie si il incurajez in fiecare zi ca nu va dura mult si nu este nimic grav,dar in sufletul meu sunt o mama disperata,nu stiu ce sa fac,la cine sa apelez pentru ca nu mai am putere.Scoala la care invata au strans niste bani,oamenii din satul unde locuiesc au pus mana de la mana si s-au strans bani si ne-au deschis un cont in banca.Am scris pe toate gardurile apeluri de a-mi salva copilul dar credeti'ma din tot sufletul ca nu stiu daca se poate face ceva.Dumneavoastra imi puteti spune ce sanse are copilul meu?!Va rog faceti-mi o programare la dumneavoastra pentru ca am vazut la televizor ca ati salvat mai multe vieti de copii.Va multumesc!nr.meu:0727781416,fix:0335803197.