luni, 15 martie 2010

Pagina 92: citesti, daruiesti, primesti

Up date 19 februarie SALATA PRIETENIEI: http://adriana-dardindar.blogspot.com/2012/02/bine-ati-venit-un-mic-ghid-pentru-cei.html

15 martie 2010  Am ales pagina 92, pentru ca in cartea mea preferata ceea ce este scris la pagina 92, reprezinta un foarte bun indemn: Inainte de orice, roaga-te! Si ma rog si eu ca Prietenul cartilor sa ajunga la 92 de ani, sa le arate stranepotilor ce carti grozave a facut.

Ai o carte preferata? Citesti astazi dintr-o carte? Scrie-ne si noua, la comentarii, cateva randuri de la pagina 92, inclusiv titlul si autorul cartii.

48 de comentarii:

Ioana spunea...

Ce frumos!!!
Cartea cea mai, cea mai este "Jurnalul fericirii" N. Steinhardt
de la p 92: "Nenorocirea este că veacuri de-a rîndul - şi acum mai mult decît oricînd - pînă şi oamenii de bună credinţă (mai ales ei) văd în creştinism un fel de vag şi blînd cretinism, bun pentru bigoţi, creduli şi fiinţe pierdute cu firea.în vreme ce e clocot, e scandal, e „curată nebunie", mai îndrăzneţ şi mai exigent decît orice teorie extremistă de
aventură, e happening -
e cel mai formidabil happening."[...]
"Creştinismul dă pace, linişte şi odihnă - dar nu searbede şi monotone, ci pe calea aventurii celei mai temerare, a luptei neîncetate, acrobaţiei celei mai riscate. Un trapez la mare înălţime - şi nici o plasă dedesubt."

Iuliana spunea...

Momentan citesc cartea "Pelerinul rus" - autor necunoscut. Cuprinde marturisirile sincere catre duhovnicul sau ale unui pelerin rus cu privire la rugaciunea lui Iisus.

Cartea este de la Editura Sophia si am primit-o in dar de ziua mea, in decembrie 2009.

Un citat de la pag.92: "Aici mi s-a descoperit de ce adevaratii lucratori ai rugaciunii ce se savarseste singura fugeau de oameni si se ascundeau in anonimat, dupa cum am mai inteles pentru ce prea cuviosul Isihie numeste graire desarta pana si convorbirea cea mai duhovniceasca si mai folositoare, precum zice si Sfantul Efrem Sirul:<>"

adriana spunea...

"Un frate a venit la avva Theodor si a inceput a grai si a cerca lucruri, pe care inca nu le facuse si i-a zis lui batranul: inca nu ai aflat corabia, nici vasele tale nu le-ai pus si mai inainte de a inota, ai ajuns acum la cetatea aceea? Deci, dupa ce vei face intai lucrul, vei veni la acelea despre care graiesti acum."

Pagina 92 din Pateric (Avva Theodor al Fermei)

Nic spunea...

Cartea mea se pune daca e pdf :)
Jules Verne - 5 saptamani in balon, asta era la pag. 92 nu stiu daca respecta paginile tiparite

Văzut de sus, lacul oferea privirii, spre vest, o suprafaţă aşa de întinsă, încât ai fi spus că e o mare. Distanţa de la un mal la altul era destul de însemnată, ca să facă imposibilă stabilirea de comunicaţii între ele. Dealtfel, pe-aici bântuie furtuni dese şi puternice, deoarece vânturile bat cu furie în acest bazin înalt şi neadăpostit. Doctorul se orienta cu greu şi se temea să nu fie dus spre est. Dar, din fericire, un curent prielnic îl împinse direct spre nord, astfel că la ora şase seara Victoria poposi pe o mică insulă pustie, la 0°30' latitudine şi la 32"52' longitudine, la douăzeci de mile de coastă.

adriana spunea...

In Islanda exista aproximativ 3000 de izvoare fierbinti, guri de abur, vulcani si gheizere. Printre ele se afla si craterele noroioase sulfuroase, clocotinde de la Namaskard, in nord; aici turistii trebuie sa fie atenti unde pasesc, pentru a nu se arde la talpi.

Descoperiti minunile lumii, pag 92

darry.anna spunea...

Cu foarte multi ani in urma mi-a imprumutat cineva ,,Jurnalul Fericirii,,.Mi-a placut atunci atat de mult incat scos cateva notite. Foile s-au ingalbenit in timp dar s-au pastrat si de cate ori imi aminteam de notite ca prin minune le gaseam.Una din insemnari, nu stiu exact pagina:,,Crestinul e liber asadar fericit.Acesta este si sensul genialei si inspirate fraze a lui Kierkegaard:Contrariul pacatului nu e virtutea,contrariul pacatului e libertatea.
Vamile vazduhului sunt numeroase.Aici pe pamant la vama care nu poate fi inselata proba consta in starea de fericire,,
Zilele trecute citind din catre daruita de tine: fiecare zi, un dar al lui Dumnezeu(366 cuvinte de folos pentru toate zilele anului)la pagina 58:,, Esti liber,,...
,,oricat de mult as repeta sunt liber!, inima mi se va afla in prinsoare, aservita pacatului, atata timp cat Domnul nu-mi va largi-o si nu ma va elibera de pacat si de ispite.Suntem robi prin insasi firea noastra,dar Domnul in milostivirea Sa ne-a dat libertatea.Ne-a rascumparat cu pretul sangelui Sau.....,,

..cuvinte frumoase din carti pentru noi...

Iuliana spunea...

Recitesc "Hrana duhovniceasca" a Sf. Ioan Iacob Romanul, de care nu stim indeajuns sa ne folosim!
La pagina 92, cateva stihuri:
"Pe calea strâmtă şi spinoasă
Înflăcăraţi de sfântul dor,
Aleargă mulţi tâlhari si vameşi
Iar tu rămâi nepăsător.

Aleargă cei aprinşi la suflet
Cu dorul sfintei mântuiri
Şi cu suspinuri bat la uşa
Cereştilor milostiviri.

Făptură, vino cu credinţă
Că Eu te-aştept la Cruce iar
Să-ţi dau a Mea făgăduinţă
Ca celui credincios tâlhar."

adriana spunea...

Grija vietii m-a scos din rai si ce voi face eu, deznadajduitul? De aceea bat la usa Ta, Doamne, si strig: "Doamne, deschide-mi si prin pocainta ma mantuieste!"

Pag 92, Tropar dupa a cincea catisma din Psaltire

Anonim spunea...

"Atunci nu Se rastignise Hristos si, intr-un anumit fel, avea stapanire diavolul si usor ii incurca pe oameni. Insa dupa Rastignire, Hristos le-a dat tuturor posibilitatea sa aiba iluminarea dumnezeiasca. Hristos S-a jertfit si ne-a slobozit. Ne-am botezat in numele Lui. Priza o avem permanent pusa. Acum noi suntem pricina sa nu treaca curentul harului dumnezeiesc, deoarece lasam cablurile noastre sa rugineasca."
Pr. Paisie Aghioritul - Trezire duhovniceasa

Un copil spunea...

Am recitit Scrisori Caterinei, iar citatul de azi este :

"Când o întâlnesc din întâmplare prin mulţime, simt în mine ecoul unui cântec vesel. Când îi întâlnesc privirea printre oameni este ca şi cum s-ar înălţa în faţa mea un panou cu mesajul pe care-l căutam în acea clipă. Seara, când mă întorc acasă cu maşina, mă abţin să nu accelerez viteza pentru a ajunge mai repede lângă ea. Chiar şi până astăzi, consider că cea mai mare emoţie a zilei este atunci când vine lângă mine, de oriunde s-ar afla, să mă salute cu un sărut tandru şi să-şi strângă, cu un sfânt devotament, trupul ei lângă al meu. Şi, cum privesc atent, înainte la cărarea vieţii noastre, văd un cuplu bătrân ţinându-se de mână şi înaintând spre apus. Simt în sinea mea că sfârşitul va fi mult mai frumos decât începutul."

O zi binecuvantata cu mult soare!

adriana spunea...

Lectia de zbor

Mai intai iti strangi umerii,
mai apoi te inalti pe varful picioarelor, inchizi ochii
refuzi auzul.
Iti spui in sine:
acum voi zbura.
Apoi zici:
Zbor
Si acesta e zborul.

Pagina 92, volumul 2, Ordinea cuvintelor, Nichita Stanescu

Iuliana spunea...

Mica Filocalie - Cuviosul Paisie Aghioritul - pag.92:

"Dumnezeu Se poarta cu noblete: "Daca vrea cineva". Diavolul da dovada de meschinarie: "Vino la mine cu sila"."

"Diavolul seamana acum, insa la sfarsit Hristos va secera."

Dili spunea...

... ce frumoasa lectie de zbor, Adriana!!!!!!!

Dili spunea...

iar cu pagina 92 a cartii pe care o citesc ... tot tin pe langa mine zilele astea "Dragoste si poezie" a veronicai Micle,poate fiindca am nevoie de visare mai mult perioada asta... si la pag.92 e un autograf al lui Eminescu, alaturi de o fotografie a lui privind ganditor la muza.. Si in loc de a copia, te invit sa asculti: http://www.trilulilu.ro/claudia_eugenie/26d924f0643dda

Amalia spunea...

Eu citesc din 4 carti deodata:), insa azi voi pune doua citate de la pag.92

1."Cand am ajuns la jumatatea urcusului, pe cararea serpuita, la vale ploua si la deal ningea si eu ma aflam la hotarul dintre padurea de arama si padurea de argint. La Arnota am stat doar cateva zile; staretul mi-a dat sa inteleg ca locul nu e prea sigur." MEMORII - Valeriu Anania (Mitropolitul Clujului)
2. "Animalele au bucuria vietii. La noi (bucuria aceasta) s-a stricat si s-a intunecat. Ele au bucuria vietii, iar noi avem tot ce vrei si ce nu vrei si niciodata nu suntem multumiti". CUM ITI SUNT GANDURILE ASA ITI ESTE SI VIATA - Staretul Tadei

Floriela spunea...

Adriana, minunata ideea ta !
Sper sa nu necajesc pe nimeni citand de la pagina 92 a unei carti care-mi place mult desi este scrisa de o crestina neoprotestanta (o precizare-eu sunt crestina ortodoxa), o femeie care a suferit mult. La 77 ani lui Elisabeth Elliot i-a fost publicata una din carti carti: "Fii linistit, suflete" din care va scriu un citat de la pag.92:
" Nimic nu ma ajuta mai mult ca Psalmii.Aici gasesc o expresie potrivita pentru strigatele de lauda, adorare, durere, nemultumire si implorare ale inimii mele. Este o mangaiere extraordinara sa descopar ca pana si David, marele rege, s-a plans de singuratate, de dusmanii, de suferintele, necazurile si temerile sale si ca a gasit niste modalitati de a da glas laudelor sale care trec cu mult dincolo de capacitatile mele. Cand ii folosesc cuvintele, sunt inaltata spre culmi ale adorarii, chiar daca raman aceeasi femeie obisnuita, singura intr-o camera micuta."
Regasesc in acest citat sentimente traite de mine.
Cand treci la pagina 93 ?

adriana spunea...

Netemeinic si desert este asadar motivul acelora care zic ca nu iarta pe dusmanul lor pentru ca sa nu-l faca inca si mai rau si pentru a nu-l lovi in mandria lui.
Ei spun ca se socoteste slab cel ce face intaiul pas spre impacare si voieste a se pune bine cu vrajmasul. Toate acestea sunt vorbe desarte.Ochiul lui Dumnezeu, care totdeauna privegheaza, cunoaste gandurile.
Pagina 92, Predici la duminici si sarbatori, Sfantul Ioan Gura de Aur

adriana spunea...

Darul de astazi, pentru cei care scriu la pagina 92

http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/03/pentru-cei-care-scriu-la-pagina-92.html

Dana spunea...

"Tinde mila Ta celor ce Te cunosc pe Tine si dreptatea Ta celor drepti la inima.
Sa nu vina peste mine picior de mandrie si mana pacatosilor sa nu ma clatine"

din Psalmul 36, pag. 92 din Psaltirea tiparita la Trinitas in 2006

Dili spunea...

citat din "Biblia pentru copii" pe care o am pe masa de aseara ptfiica-mea:
"Tot astfel si noi, cand ne lasam indrumati de Dumnezeu, suntem intotdeauna ocrotiti de Duhul Lui Sfant, care ne indreapta pe calea cea buna si ne fereste de pasi gresiti in viata. Atunci norul harului divin va fi mereu in preajma noastra atat in zilele luminoase, cat si in bezna noptilor pline de incercari si de nelinisti. Dragostea si mangaierea Lui vor fi mereu cu noi, atata timp cat vom cauta constant sa comunicam cu El prin rugaciunile noastre"... - simplu si curat, ca pentru un copil cu suflet senin :-)

Dana spunea...

Abia asteptam sa scriu o fraza din Nebunul, de Savatie Bastovoi.Am citit-o recent si m-a marcat puternic. Dar, surpriza, pagina 92 este intre doua capitole si este complet goala. Este pagina pe care fiecare dintre noi putem scrie... impresia despre nebun. Va invit sa cititi cartea.

adriana spunea...

pentru ca faceti efortul si lasati generos cateva randuri aici, va invit sa va relaxati un pic

http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/03/un-moment-de-relaxare.html

adriana spunea...

Incercati sa faceti asa...cand gresiti prin osandire si constiinta va chinuie, cercetati si vedeti cum ati ajuns pana acolo si pe viitor straduiti-va sa nu mai ajungeti sa judecati. Trebuie sa va abtineti o data, de doua ori, apoi va va fi mai usor.

De obicei se intampla acest lucru cand vizitati guri-sparte (persoane carora le place sa cleveteasca si sa-i osandeasca pe ceilalti).
Ajungand la ele, si dumneavoastra insa deveniti gura sparta.Insa dumneavoastra, cum va apropiati de ele, pregatiti-va sa nu cadeti sub influenta vorbirii lor de rau, iar pentru aceasta inviati in suflet frica de Dumnezeu si amintirea despre prezenta domnului, caruia aveti ravna sa-I faceti pe plac.

In timpul derularii vorbirii de rau surprindeti unul din cuvintele potrivite ale vorbitoarei si treceti mai repede la alt subiect.

Aceste bune sfaturi le-am gasit la pagina 92 , Sfantul Teofan Zavoratul, SFATURI INTELEPTE

darry.anna spunea...

Frumoase sfaturi si mai ales intelepte ai gasit sa ne scrii Adriana.
Multumesc!
Scriu cateva randuri din prima mea Carte de Rugaciuni(Editura Bunavestire, Bacau, 1995).
,,Aparatoare Doamna,pentru biruinta multumiri, izbavindu-ne din nevoi aducem Tie, Nascatoare de Dumnezeu noi robii tai.Ci ca ceea ce ai stapanire nebiruita, izbaveste-ne din toate nevoile, ca sa strigam tie:bucura-te Maica, pururea Fecioara!
Fecioara care esti pururea slavita, de Dumnezeu Nascatoare, Marie, Maica lui Hristos, Dumnezeul Nostru, primeste rugaciunile noastre si le du Fiului Tau si Dumnezeului nostru, ca sa ne mantuiasca si sa lumineze sufletele noastre.
Toata nadejdea mea spre tine o pun, Maica lui Dumnezeu, pazeste-ma sub Acoperamantul tau.,,(Rugaciunea a doua a Sf Antioh catre Domnul nostru Iisus Hristos)

MONICA DANIELA spunea...

Într-o zi ne-a vorbit despre vămile văzduhului, că sunt greu de trecut. Ascultând, şi mişcat de înfricoşătoarele vămi, l-am întrebat: „Părinte, oare nu se poate ca sufletul omului să nu treacă pe acolo, ci să ocolească prin altă parte?”. Şi el a răspuns: „Nu se poate mă, nu se poate”. Preotul Petru Vamvulescu, care era cu mine, a zis: „Numai sfinţii trec prin vămi ca o pară de.foc şi vameşii fug şi se feresc când trec ei”. Eu, prevăzând pericolul ce mă aşteaptă, am zis: „Părinte, mie mi-i frică de vămile acelea”. „Ţi-i frică, mă, ţi-i frică ?”.
Apoi, ştiindu-şi plecarea din lumea aceasta, ne-a spus: „Era un ciobănaş care, fluiera frumos şi oamenii îl auzeau, dar nu-l luau în seamă prea mult. Într-o zi, ciobănaşul a plecat şi toţi oamenii s-au alarmat, întrebând peste tot: «Unde a plecat ciobănaşul care cânta frumos?». Dar nu 1-au mai găsit”. Sunt sigur că de dânsul a vorbit. (Morar Gheorghe, Ucea de Sus)

Mai multe pe blog.

corina spunea...

eu citesc "Viata mea in Hristos"Sf.Ioan de Kronstadt. La pg. 92 am gasit urmatoarele :Ce minunata faptura este omul!Ia seama:in ceea ce a facut din tarina,Dumnezeu a pus suflare de viata si,ca sa se deosebeasca de alte fiinte, i-a dat insusi chipul sau.Cita intelepciune,frumusete si armonie arata felul in care este alcatuit trupul omului....

Sorin M. spunea...

"În clipa mărturiei tale
dezbracă-mi teama şi sfiala,
să-nfrunt cum cere Adevărul
trufia, mlaştina şi fala,
şi-mbracă-mă-n puterea plină
de stăpânire şi dreptate
ce totdeauna face cinste
soliei Tale-adevărate.

În clipa rugăciunii tale
dezbracă-mi gheaţa şi-amorţirea,
să mi-i înalţ cu vrednicia
ce-o cere taina şi sfinţirea,
ţi-mbracă-mă cu raza sfîntă
ce arde-n para mântuirii,
să-mi ducă rugăciunea până
la tronul veşnic al Măririi.

În clipa încercării Tale
dezbracă-mă de nerăbdare,
să-mi pot sui întreg calvarul
cu liniştită ascultare,
şi-mbracă-mă cu-ncredinţarea
că toate-mi vor sfârşi cu bine
ca mărturia vieţii mele
să-mi fie vrednică de Tine."

( Traian Dorz - din cartea "Hristos Modelul vieţii noastre", editura "Oastea Domnului", Sibiu, 2005, pag. 92 )

Mariana spunea...

,,Durerea să şi-o împartă frăţeşte, ca pe pâinea lor.
Bucuria să şi-o simtă la fel
Iar crucile lor să aibă acelaşi acoperiş.
Pentru ca învierea lor să fie în aceeaşi clipită. Iar veşnicia lor, îmbrăţişată.
Nimic mai fericit decât soarele dintre sufletele lor înfrăţite
şi nimic mai nefericit decât gheaţa lor.
Nimic mai dulce decât întâlnirile celor dragi
şi nimic mai amar decât despărţirea lor.
Doamne, cine mi-ar putea fi mai aproape decât soţul meu,
cine mai bun decât fratele meu, cine mai drag ca prietenul meu?
Cine, dacă nu singur Tu, Care îmi eşti toate acestea?
Lângă Tine eu să nu plâng niciodată, decât de fericire. Şi Tu lângă mine, la fel.
Lângă Tine eu să nu tremur niciodată, decât din dragoste. Şi Tu lângă mine, la fel.
Lângă Tine să nu mi se aplece ochii mei niciodată, decât de prea multă lumină.
Şi ochii Tăi lângă mine, tot aşa.
Ţie să nu-mi fie greu a-ţi spune niciodată, dcât cât te iubesc de mult.
Pentru Tine să nu am niciodată nimic ascuns,
decât bucuriile pe care vreau să Ţi le fac pe neaşteptate."
( Traian Dorz, ,,Prieten tinereţii mele", pag. 92 )

Mariana spunea...

Noaptea, cei care vegheaza cetatea zic: Frumusetea se va arata din rasarit o data cu aurora.
In timp ce, la amiaza, muncitorii si drumetii spun: Noi am vazut-o aplecandu-se peste pamant din fereastra apusului.
Iarna, cei inzapeziti spun: Ea va veni odata cu primavara zburand peste coline;
Iar in zapuseala verii seceratorii zic: Am vazut-o leganandu-se cu frunzele toamnei si am zarit apoi o pulbere de nea in pletele sale.
Toate aceste lucruri le-ati spus despre frumusete,
Dar, de fapt, nu ati vorbit despre ea, ci despre dorintele voastre neimplinite,
Iar frumusetea nu-i o dorinta, ci un extaz,
Ea nu-i gura insetata, nici mana care cere,
Ci, mai degraba, o inima inflacarata si un suflet vrajit.
Ea nu are chipul pe care ati dori sa-l vedeti, nici vocea pe care ati dori sa o ascultati.
Ci, mai degraba, este chipul pe care-l vedeti chiar daca va inchideti ochii, sau cantul pe care il auziti chiar daca va astupati urechile.
Frumusetea nu-i seva de sub coaja crapata a trunchiului, nici aripa alaturata unei gheare,
Ci, mai degraba, o gradina mereu inflorita, un nor de ingeri fara oprire zburand.
Oameni din Orphales, frumusetea este viata aratandu-si chipul ei sacru.
Ci voi sunteti viata si voi sunteti voalul pe chipu-i.
Frumusetea este eternitatea contemplandu-se intr-o oglinda.
Ci voi sunteti eternitatea si tot voi oglinda.”
( Kahlil Gibran, ,,Profetul", pag. 92 )

mariperijoc spunea...

Multi cinici vor spune ca entuziasmul nu inlocuieste experienta."sa nu credeti asta!",spunea Tocco."Entuziasmul reprezinta o atitudine si poate fi determinant pentru succesul cuiva in aceeasi masura in care este pregatirea academica sau experienta"

Scenariul Ascensiunii de Joe Girard

Turangalila spunea...

"Esenţialul e să prelungeşti tinereţea [...]Tânărul nu ştie să se apere singur, să-şi apere sigur ce are mai bun: propria sa tinereţe; căci chiar în el sunt unele îndemnuri, ispite, instincte pur şi simplu, care îl trimit la maturitate. Şi totuşi în inima lui stăruie o nostalgie de calitate: el caută ucenicia, caută învăţătorul."
Constantin Noica, Jurnal filozofic, Humanitas, 2008

adriana spunea...

Asa cum am anuntat si aici
http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/04/maine-concurs-cu-premiu.html avem un prim castigator.

PREMIUL: In memoriam Parintele Teofil Paraian, Editura Reintregirea 2010

CASTIGATOR este Iuliana cu citatul din Pelerinul Rus.

Luna viitoare, un alt premiu pentru cei care au scris sau vor mai scrie un citat.

Felicitari Iuliana SI TE ASTEPT CU UN CITAT DE LA PAGINA 92 DIN CARTEA PREMIU ( dar mai intai sa stabilim cum facem sa o primesti).

MENTIONEZ CA PENTRU FAIR PLAY, LUNA VIITOARE, CITATELE SCRISE DE TINE PANA ACUM NU VOR MAI PARTICIPA LA CONCURS, DAR ORICE ALT CITAT SCRIS DE ACUM INCOLO VA INTRA IN COMPETITIE.

CEILALTI CONCURENTI PARTICIPA CU TOATE CITATELE.

Iuliana spunea...

Multumesc, Adriana! Mi-ai facut o zi foarte frumoasa. Desi nu stiu cu ce a fost mai bun citatul meu decat al altora, sunt foarte fericita ca am primit acest premiu. Ne auzim la telefon pentru a stabili cum pot intra in posesia cartii, pentru ca de abia astept sa o citesc!

adriana spunea...

toate citatele au fost interesante dar asa a decis programul pe care l-am folosit; eu am numerotat toate citatele (mai putin pe cele scrise de mine)am introdus dsatele si restul a facut:
http://www.random.org/

Iuliana spunea...

Astazi am intrat in posesia premiului si ma in de promisiune, dand un citat de la pagina 92:

“Si mi-a spus sa zic rugaciunea aceasta cu gandul si s-o lipesc de respiratie in felul urmator: intre respiratii, acolo unde se termina o respiratie si incepe cealalta, in clipa in care nici nu tragi aer in piept, nici nu-l dai afara, sa zic “Doamne”, apoi tragand aer in piept odata cu asta sa zic “Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu” si dand aerul afara din piept sa zic “miluieste-ma pe mine, pacatosul”. Atat mi-a spus parintele in legatura cu rugaciunea aceasta si inca ceva: “S-o zic cand imi aduc aminte” . Am facut asa si a fost foarte bine. De ce? Pentru ca toate ale omului pornesc de la gandul omului.”

Cine doreste sa afle ce surpriza m-a asteptat din voia lui Dumnezeu la pagina 92 a cartii-premiu, este invitat pe blogul meu:

http://iulianacristescu.astasunt.eu/surpriza-de-la-pagina-92/

Multumesc lui Dumnezeu si Adrianei pentru emotia simtita astazi.

Iuliana spunea...

Ca sa continuam concursul propus de Adriana, mai ales ca am prins gustul de premii :), dau aici un citat de la pagina 92 din cartea " Ne vorbeste Parintele Ilarion Argatu - Pe treptele suirii catre Cer" - Editura Mila Crestina, 2006 - Autor Pr.Argatu V. Ioan

Este vorba de intrebari la care ar trebui sa raspunda femeile la Sfanta Spovedanie:

"- Mergi impreuna cu copiii tai la Biserica si respecti Biserica cand treci pe langa ea?
- Ai avut grija sa-ti botezi la preot copiii?
- Stii Crezul, Tatal Nostru, Cele 10 porunci, fericirile si cauti sa-i inveti si pe copiii tai?
- Stii ca atunci cand crestinul vrea sa afle ceva, trebuie sa se roage si Dumnezeu ii descopera?"

adriana spunea...

bune intrebari

Dili spunea...

"Tatal nostru ceresc stia ca nu vom putea gasi singuri calea spre El si, prin negraita Sa iubire de oameni, L-a trimis pe Fiul Sau sa ne conduca si sa ne invete. El ne conduce pe caile cele vazute si pe cele nevazute, din afara si dinlauntru, spunand: "nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine". El ne spune fiecaruia pe nume: "spunandu-ti pe nume esti al Meu", si arata fiecaruia ce cale sa urmeze. Daca vom fi convinsi de aceasta, nu ne vom indoi ca tot ce vine in cale vine de la Dumnezeu, este cu ingaduinta lui Dumnezeu si in folosul nostru. De aceea se cuvine sa primim totul cu dragoste si cu deplina incredere. Minunile iubirii Sale ni se vor arata in fiecare zi, daca ne vom tine mereu deschisi ochii duhovnicesti, atenti la milele cu care ne inconjoara Dumnezeu si care se vadesc pana si in lucrurile cele mai marunte. DDaca ne vom gandi la ele, vom fi uimiti de grija ce ni se poarta la fiecare pas, de infinita milostivenie cu care ne conduce Dumnezeu pasii, ne pazeste, ne intelepteste si ne invata ca pe niste copii nevarstnici. Sa ne incredintam intrutotul Celui ce ne indruma si ne conduce, sa mergem cu El si la El, fiindca a spus: "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata""
- citat din "Fiecare zi, un dar de la Dumnezeu"

Draga Adriana, tie iti datorez aceasta carte si iti multumesc din suflet, ca de obicei a venit intr-un moment din viata mea cand chiar aveam nevoie de ea si cand chiar simt ceea ce citesc aici. La fel ca si intalnirea noastra. La fel ca si alte lucruri care apar, dupa unii, dintr-o stranie coincidenta, dar care cine are ochi de vazut vede cu zambetul in inima ca sunt de fapt trimise special pentru a ne ajuta. Iti multumesc.
De cate ori nu am trecut pe langa niste drame evitate in ultima clipa, de cate ori nu ne-am zis "daca nu s-ar fi intamplat cutare lucru marunt nu s-ar fi intamplat nici anume lucru important in viata mea", de cate ori nu am pus pe seama autosugestiei sau energiilor pozitive anumite intamplari benefice pt noi? Indiferent cum le-ar denumi oamenii, acestea vin de la acel Dumnezeu pe care il simtim cu totii in noi, mai adanc sau mai superficial, in functie de cat dorim sa ne deschidem poarta sufletului. Pilde si lectii putem vedea in orice lucrusor aparent neinsemnat, si multi le trec cu vederea. Daca stai insa sa privesti atent, ajungi sa te cutremuri la gandul ca totusi cineva are grija de tine, ca ceea ce am citat aici se reflecta in viata cotidiana, ca e un adevar chiar daca uneori nu-l vedem. Suntem ocrotiti si pentru asta ar trebui sa primim cu drag fiecare zi, exact ca pe un dar de la Dumnezeu.
Va doresc o zi frumoasa si plina de lumina!

pescarusul argintiu spunea...

Adriana, ti-am urmat sfatul si am sosit, dand curs chemarii tale pe acest taram rafinat al scrierilor indragite!
Iata ce m-a atins profund in sufletul gandului:

"Prima poruncă: Să aştepţi oricât.
A doua poruncă: Să aştepţi orice.
A treia poruncă: Să nu-ţi aminteşti, în schimb, orice. Nu sunt bune decât amintirile care te ajută să trăieşti în prezent.
A patra poruncă: Să nu numeri zilele.
A cincea poruncă: Să nu uiţi că orice aşteptare e provizorie, chiar dacă durează toată viaţa.
A şasea poruncă: Repetă că nu există pustiu. Există doar incapacitatea noastră de a umple golul în care trăim.
A şaptea poruncă: Nu pune în aceeaşi oală şi rugăciunea şi pe Dumnezeu. Rugăciunea este uneori o formă de a spera a celui ce nu îndrăzneşte să spere singur.
A opta poruncă: Dacă gândul ăsta te ajută, nu evita să recunoşti că speri neavând altceva mai bun de făcut sau chiar pentru a te feri de urmările faptului că nu faci nimic.
A noua poruncă: Binecuvântează ocazia de a-ţi aparţine în întregime.
A zecea poruncă: Aminteşte-ţi că paradisul a fost, aproape sigur, într-o grotă."

(Octavian Paler - "Decalog")

O zi frumoasa si senina!

Iuliana spunea...

Superbe ganduri! Si cele asternute de Dili si cele ale Pescarusului argintiu. Pe Pescarusul argintiu il stiu virtual si de pe un alt blog, al unei alte prietene virtuale din Iasi (Elite). Ca sa vedeti cum se aduna oamenii cu aceleasi preocupari...

adriana spunea...

http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/05/premiul-lunii-mai.html

LUNA ACEASTA PREMIUL ESTE CARTEA FIECARE ZI UN DAR AL LUI DUMNEZEU. EDITURA SOPHIA 2008

A CASTIGAT CITATUL POSTAT DE
Turangalila

Dili spunea...

Felicitari castigatoarei! :D

Eu o sa depun aici un citat dintr-o carte pentru copii... :D "366 povesti minunate de adormit copiii" - la pag. 92 avem o povestioara despre o zebra cu puncte care era foarte suparata ca nu are si ea dungi ca celelalte. Intr-o zi insa, mergand asa suparata, a intalnit un elefant batran care i-a spus cat de frumoasa o vede el, asa deosebita cum era. Ea atunci se gandi:
"Ca mine exista doar una singura...!
Toate o priveau acum cu gura cascata.
Dupa un timp, una din zebre ii spuse stingherita: "Noi nici nu am stiut ca poti dans asa frumos" iar celelalte ziceau "Nici nu este important cum arati pe dinafara, lucrul principal este sa nu te indepartezi de noi, ci sa te joci cu noi"
Si astfel zebra cu puncte a ajuns totusi sa se imprieteneasca cu cele cu dungi."

Educativ :-)

adriana spunea...

Ploua mereu si multimile stau fericite sub ploaie, cantand Lauda lui Dumnezeu. Batranul preot sta in picioare langa izvor, iar ploaia ii spala fata vestejita de atatea suferinte. Ceasovoii din prepelece se inchina.

Pagina 92 din cartea Oranki, Amintiri din captivitate. Autorul, preotul Dimitrie Bejan

Nimeni... spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Nimeni... spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Nimeni... spunea...

Iar acum, cînd mă frămîntă această durere surdă pe care medicii mei nu ştiu s-o vindece, acum, cînd sînt asemenea copacului din pădure sub securea tăietorului, iar Domnul mă va doborî şi pe mine ca pe un turn învechit, acum, cînd deşteptările mele nu mai sînt deşteptările de la douăzeci de ani, destindere a muşchilor şi zbor al spiritului, mi-am găsit în durere consolarea de a nu suferi în urma acestor anunţuri ce mi se răspîndesc în tot trupul şi de a nu fi străpuns de suferinţe meschine, şi personale, şi închise în mine, cărora istoricii imperiului nu le vor acorda nici trei rînduri în cronicile lor, căci puţin contează că dintele mi se clatină sau îmi este smuls, şi ar fi nedemn din partea mea să aştept milă. Dimpotrivă, mînia mă cuprinde cînd mă gîndesc la ele. Căci aceste fisuri ale scoarţei aparţin vasului, nu conţinutului. Şi mi se spune că vecinul meu de la est, cînd a fost lovit de paralizie şi o parte a lui a devenit rece şi moartă, iar el purta cu sine pe acest frate siamez ce nu mai rîdea, nu a pierdut nimic din demnitate, dimpotrivă, a reuşit în această ucenicie. Iar celor care-1 felicitau pentru forţa sa sufletească le răspundea cu dispreţ că se înşelau în privinţa lui, iar aceste omagii să le păstrez pentru neguţătorii din tîrg. Căci cel ce domneşte, dacă nu-şi domina în primul rînd propriul corp, nu este decît uzurpator ridicol. Nu există, pentru mine, decădere, ci bucurie minunată de a mă elibera, astăzi, de mai bine!

Citadela - Antoine de Saint-Exuperey , pagina 92 ,editia din 1993.
P:S:
Desi cel mai bun citat este cel de la pagina 432, cel de la final: "Căci tu eşti, Doamne, măsura comună a unuia şi a celuilalt. Tu eşti nodul esenţial al actelor diverse."

Anna spunea...

Pagina mea 92 de termina cu Pslamus 55, are Psalmus 56 si inceputul Psalmus 57 :
"(ecce co-)gnovi quoniam Deus meus es.
In Deo laudabo verbum, in Domino laudabo sermonem:*in Deo speravi, non timebo quid faciat mihi homo.
In me sunt, Deus, vota tua, *quae reddam, laudationes tibi.
Quoniam eripuisti animam meam de morte, et pedes meos de lapsu:*ut placeam coram Deo in lumine viventium.
Psalmus 56
MISERERE mei Deus, miserere mei:* quoniam in te confidit anima mea.
Et in umbra alarum tuarum sperabo, * donec transeat iniquitas.
Clamabo ad Deum altissimum:* Deum qui benefecit mihi.
Misit de coelo, et liberavit me:*dedit in opprobium conculcantes me.
Misit Deus misericordiam suam, et veritatem suam, * et eripuit animam meam de medio catulorum leonum : dormivi conturbatus.
Filii hominum dentes eorum arma et sagittae:* et lingua eorum gladius acutus.
Ezaltare super coelos Deus:* et in omnem terram gloria tua.
Laqueum paraverunt pedibus meis:* et incurvaverunt animam meam.
Foderunt ante faciem meam foveam:* et inciderunt in eam.
Paratum cor meum, Deus , paratum cor meum:* cantabo, et pslamum dicam.
Exsurge gloria mea, exsurge psalterium et cithara:* exsurgam diluculo.
Confitebor tibi in populis Domine:* et pslamum dicam tibi in gentibus.
Quoniam magnificata est usque ad coelos misericordia tua, *es usque ad nubes veritas tua.
Exaltare super coelos Deus:* et super omnem terram gloria tua.
Ana.Quaniam in te confidit anima mea.
Ana.Justa judicate.
Psalmus 57
Si vere utique justitiam loquimini:* recta judicate filii hominum.
Etenim in corde iniquitates operamini:* in terra injustitias manus vestrae concinnat."

E acum langa mine aceasta pagina 92, pentru ca sunt mai multe carti de la care as lua pagina 92. Ma opresc pentru gandul meu dintai la Divina Commedia / Nibelungenlied / El ingenioso hidalgo don Quijote de la Mancha / Evreii , Dumnezeu si Istoria / Olmecii si neaparat la Chichkine ( si-l scriu asa, ca asa-i cartea mea...)

dulceameacasa spunea...

Buna, draga mea Adriana. Ideea ta e minunata. Pagina 92 e si pe sufletul meu, asa ca iata ce scrie in "Cuvinte de intelepciune" de Paul Ferrini, o carte imprumutata de la cumnata mea, care e si prietena mea (obisnuim sa facem schimb de carti noi doua):
pg.92 : "Ridicarea valului" - 14 iulie
"Dumnezeu nu se manifesta asa cum pare a fi viata. Acesta este doar valul. Pentru a vedea adevarul, trebuie sa ridici valul.
Dumnezeu nu este temporalul, schimbarea, inconstantul-ci eternul, ceea ce nu se schimba, constantul.
Pentru fiintele umane, iubirea vine si pleaca.
Pentru Dumnezeu, iubirea este constanta.
Daca il cauti pe Dumnezeu in afara ta, poti sa-ti traiesti toata viata si sa nu stii niciodata ca Dumnezeu exista. E necesara o schimbare radicala. Trebuie sa te intorci catre interior, la locul in care esti acordat, in mod neconditionat, la IUBIRE.
Atunci cand esti acordat la IUBIRE, stii ca nimic altceva nu e real. Stii ca Dumnezeu este IUBIRE- si ca nu inceteaza niciodata sa fie IUBIRE."
Multe imbratisari de la mine.