joi, 11 martie 2010

Partea din carte


Up date 15 martie: am deschis pagina cu citate http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/03/pagina-92.html

Cine are carte are parte: de invatatura, de cunoastere, de lucruri frumoase.

Cartea, o primesti in dar, o imprumuti sau o cumperi. O citesti din mers sau asezat in fotoliu; cand faci o pauza ii indoi coltul foii sau ii pui semn de carte. In metrou o scoti din ghiozdan sau din poseta; de multe ori vecinul de langa tine incearca si el sa desluseasca ce scrie in ea. Daca e interesanta, o parcurgi pe nerasuflate pana la ultimul cuvant. Daca ti se pare greoaie, o cazezi in biblioteca pana la un timp cand iti doresti sa o redeschizi.

Si daca cine are carte are parte oare cum este de cine are Cartea cartilor?!

Pentru fiecare dintre noi, Cartea cartilor este acea carte la care revii mereu, de care nu te mai saturi. Pentru crestin, Cartea cartilor este Biblia. Pana sa ajungi sa citesti cartile din Carte, ai in minte alte foarte multe carti si consideri ca una dintre ele este "cea mai cea".

Mi-ar placea sa aflu care sunt "cele mai cele" carti pe care le purtati in suflet si in minte.

Titlul, autorul si o fraza de la pagina 92.

9 comentarii:

Ioana spunea...

Ce frumos!!!
Cartea cea mai, cea mai este "Jurnalul fericirii" N. Steinhardt
de la p 92: "Nenorocirea este că veacuri de-a rîndul - şi acum mai mult decît oricînd - pînă şi oamenii de bună credinţă (mai ales ei) văd în creştinism un fel de vag şi blînd cretinism, bun pentru bigoţi, creduli şi fiinţe pierdute cu firea.în vreme ce e clocot, e scandal, e „curată nebunie", mai îndrăzneţ şi mai exigent decît orice teorie extremistă de
aventură, e happening -
e cel mai formidabil happening."[...]
"Creştinismul dă pace, linişte şi odihnă - dar nu searbede şi monotone, ci pe calea aventurii celei mai temerare, a luptei neîncetate, acrobaţiei celei mai riscate. Un trapez la mare înălţime - şi nici o plasă dedesubt."

adriana spunea...

Ioana, cand e vorba de Jurnal si de Fericire, nu pot sta deoparte...e o lectura buna pentru post, e o carte din care citesc pasaje dar acum ca mi-ai reamintit, o sa o lecturez normal, pentru ca nu stiam de aceste randuri si probabil ca as pierde si altele la fel de pline de invatatrura.

In alta ordine de idei: sa stii ca ti-am trimis cartea castigata; am aflat ca la darry.anna a ajuns deja

Ioana spunea...

Multumesc inca o data. M-a anuntat tata ca a ajuns si la mine :D. Abia astept sa incep sa citesc din ea in vacanta de Pasti!

Iuliana spunea...

Momentan citesc cartea "Pelerinul rus" - autor necunoscut. Cuprinde marturisirile sincere catre duhovnicul sau ale unui pelerin rus cu privire la rugaciunea lui Iisus.

Cartea este de la Editura Sophia si am primit-o in dar de ziua mea, in decembrie 2009.

Un citat de la pag.92: "Aici mi s-a descoperit de ce adevaratii lucratori ai rugaciunii ce se savarseste singura fugeau de oameni si se ascundeau in anonimat, dupa cum am mai inteles pentru ce prea cuviosul Isihie numeste graire desarta pana si convorbirea cea mai duhovniceasca si mai folositoare, precum zice si Sfantul Efrem Sirul:<>"

darry.anna spunea...

Draga Adriana am primit si eu cartea.Este minunata!
Multumesc frumos!
Te imbratisez cu drag!

stefania spunea...

Va rog sa va alaturati campaniei:
http://vremurivechisinoi.blogspot.com/2010/03/campanie-impreuna-putem-schimba-vieti.html
Este vorba de 2 tineri pe care ii cunosc personal si care au nevoie de ajutorul nostru.

adriana spunea...

Iuliana, am citi si eu Pelerinul rus; intai de pe net si a doua oara din carte, bucurandu-ma ca a aparut si in librariile noastre.

E de folos citatul ales de tine.
Te invit sa revii SI CU ALTE CITATE DE LA PAGINA 92 DIN ALTE CARTI.

adriana spunea...

"Un frate a venit la avva Theodor si a inceput a grai si a cerca lucruri, pe care inca nu le facuse si i-a zis lui batranul: inca nu ai aflat corabia, nici vasele tale nu le-ai pus si mai inainte de a inota, ai ajuns acum la cetatea aceea? Deci, dupa ce vei face intai lucrul, vei veni la acelea despre care graiesti acum."

Pagina 92 din Pateric (Avva Theodor al Fermei)

adriana spunea...

Fetelor, pentru ca tot e vremea curateniei de primavara, si la mine asta incepe cu biblioteca, m-am gandit sa lansez invitatia de a scrie la pagina 92

http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/03/pagina-92.html

Va astept acolo cu citate.