vineri, 5 martie 2010

Smerenia= ceva ce imi lipseste

Smerenia = o pala cereasca de vant care poate sa inalte sufletul din abisul pacatului pe culmile cerului; unita cu rabdarea este temelia tuturor virtutilor; fara smerenie totul devine nimic; prin smerenie nimicul devine tot; deschide poarta cerului si tainele lui Dumnezeu se decopera celor smeriti; iubirea si smerenia sunt o pereche sfanta: una inalta si cealalta ii tine pe cei care s-au inaltat si nu-i lasa niciodata sa cada. (Cuviosul Paisie Aghioritul - Mica filocalie)

Smeriti de buna voie = saraci cu duhul ( Sf. Ioan Gura de Aur)

Smerenia = fericire: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/2010/03/fericirea-i-fericiti-cei-saraci-cu-duhul-ca-a-lor-este-imparatia-cerurilor/

2 comentarii:

Iuliana spunea...

Parintele Paisie Aghioritul este parintele meu de suflet. Am inceput sa-l iubesc dupa ce am citit cartea "Marii initiati ai Indiei si Parintele Paisie". Mi-am mai luat apoi carticele cu spusele dumnealui. Saptamana trecuta am cumparat de la Libraria Sophia doua exemplare din " Mica filocalie", dar le-am dat cadou de martisor pe amandoua, fara sa apuc sa le rasfoiesc. De abia astept sa mai trec pe la librarie sa imi iau si eu o carticica, din care vad ca ai citat despre smerenie.

adriana spunea...

sa o cumperi...gasesti in ea multe cuvinte de folos