luni, 3 mai 2010

Snooker la final de Campionat Mondial

Up date 4 mai Acesta nu este un articol profesionist. Pentru aceasta, urmariti ziarele si stirile sportive.

Un timp am crezut ca se poate pune un egal intre snooker si biliard. Masa, buzunare, bile, creta, tac, jucatori. Diferenta este generata de regulile specifice fiecaruia si este vizibila la bile: cele de biliard sunt numerotate si in numar de 15, fata de cele de snooker, nenumerotate, totalizand 22 de bile (15 rosii, 1 galbena, 1 verde, 1 maro, 1 albastra, 1 roz, 1 neagra si una alba).

La biliard tacul impulsioneza bila neagra, fata de snooker, unde impulsul este transmis bilei albe.

Am jucat biliard, sau mai bine zis m-am jucat de-a biliardul, pentru ca singurul meu scop era ca bila sa intre in buzunar si singura grija sa nu deteriorez postavul. Nu stiam niciodata cate puncte am obtinut si de cele mai multe ori prezenta mea la masa era de scurta durata.

Ulterior am aflat ca snookerul deriva din biliard, fiind mai tanar decat acesta cu cateva secole.

De cele mai multe ori, culoarea postavului este verde si aminteste de verdele crud al terenului pe care se joaca in natura stramosul biliardului.

In noaptea aceasta, in a 17-a zi de la inceputul Campionatului Mondial de snooker, este in plina desfasurare finala,inceputa de ieri, din care deja s-au jucat 8 ore.

Scor la ora 23.40: s-au jucat pana acum 25 de jocuri din cele 35; conduce Robertson, cu 13 la 12, totalizand pana acum in jocul curent un punctaj de 55 fata de 12 puncte cate are Dott.

Preferatul meu este Graeme Dott, un scotian simpatic, cu un aer copilaresc. Fost campion mondial in 2006, nascut pe 12 mai 1977, sot, tata a doi copii (un baiat de 6 ani si o fetita de 2 ani).

In 2007, nu reuseste sa se califice in sferturile de finala ale Campionatului Mondial, fiind invins cu un scor de 13 la 10 de catre Mark Selby.

Campionatele mondiale din 2008 si 2009 nu au fost nici ele de succes pentru Dott. De altfel, in ultimul timp, viata lui Dott a cunoscut momente de rascruce: moare socrul sau, care ii era si manager si cu care avea o relatie foarte buna. Un alt moment greu a fost cand s-a accidentat, la picior, daca tin eu bine minte, parca la un meci de fotbal.

Acum urmeaza o pauza de 15 minute; s-a terminat jocul cu numarul 26; este ora 11.54, scor 14 la 12 pentru australianul Robertson.

Incepe jocul cu numarul 27: deschide Robertson. Scorul (Robertson -Dott) incepe cu 1-0, continua cu 1-1 si se obtine cel mai bun unghi la bila maro. Dott zambeste si se pare ca nu are idee ce decizie sa ia...se ajunge la 6-5...Dott tuseste si joaca la buzunar dar atinge o alta bila (pe cea neagra), oferind o pozitie foarte buna adversarului...vine la masa Robertson...scor 9-5, ratare, vine la masa Dott...9-6, 9-13, 9-14, 9-18, 9-19, 9-24 (m-am prins: bila rosie valoreaza 1 punct daca e introdusa in buzunar, iar bilele colorate valoreaza diferite puncte) se schimba scorul. Dott zambeste apoi se incrunta, rateaza bila rosie si pe fata ii apare o grimasa...vine la masa Robertson...10-24...pe masa sunt 5 bile rosii grupate...14-24, 15-24; bilele rosii tot grupate...22-24...rosiile tot grupate...urmeaza Dott cu o lovitura de siguranta apoi Robertson faulteaza, actiune ce creste punctajul lui Dott: 22-31 ..ratare...Ups!!! zice Dott. Robertson la masa: 23-31,28-31, 29-31, 36-31 neagra in buzunar...37-31 si rateaza la bila neagra. Dott: 37-32, 37-39, 37-40....s-au jucat deja 10 ore din finala. Robertson/Dott cam de 10 ori la masa fara schimbare de scor. Dott e incordat. Robertson la masa...se schimba scorul: 38-40 si un snooker la bila neagra....45-40, 46-40,52-40,54-40,57-40...rateaza la bila maro si lasa pozitie lui Dott...57-44...ratare bila albastra la buzunarul verde...Robertson la masa, rateaza, revine Dott: rateaza....Robertson...Dott 57-49...loveste bila roz...intr-un final, jocul se termina in favoarea lui Robertson: 57-49.

Asta inseamna ca dupa o scurta pauza incepe jocul cu numarul 28 din aceasta finala. L-am urmarit si pe acesta, mi-am notat in agenda evolutia scorului....am urmarir si jocul cu numarul 29, dupa care am cedat...am revenit la blogul meu la fel de verde precum masa de snooker, am transcris mai sus meciul 27...acum este ora 2.16, s-a terminat jocul 29 ..este 16-13 si incepe jocul 30.

Daca ati inteles ceva, reveniti maine sa aflati cum a fost jocul 28. Pana atunci, puteti urmari un break de 146 puncte reusit de Dott.

2 comentarii:

Anonim spunea...

la biliard tacul impulsioneaza bila neagra ? descrierea snookerului in viziunea ta este: "DE CELE MAI MULTE ORI postavul e verde si sunt 22 de bile" ? cand ai vazut tu in alta culoare la campionate televizate ? toata lumea e fan snooker acum, dar habar n'aveti la ce echipa au jucat paul hunter, barry hawkins, mark king sau jimmy white... mai bine ramaneti la postav de biliard rupt

adriana spunea...

Draga domnule anonim (sa nu imi spuneti ca sunteti doamna ca nu va cred), va multumesc pentru comentariu si va invit sa cititi continuarea raspunsului in articolul de aici.
http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/05/robertson-campion-mondialla-snooker.html

Sper ca preferatul dumneavoastra la aceasta finala a fost australianul Robertson si acum savurati victoria.

Aveti mare dreptate: nu stiu la ce echipe au jucat paul hunter, barry hawkins, mark king sau jimmy white dar imi sunt cunoscute numele domniilor lor.

Promit sa ma documentez.

Va doresc sa aveti o zi buna!