luni, 31 mai 2010

Sunt fumator pasiv

Astazi este inceputul unei perioade in care sper ca procentele de mai jos sa scada: incepe postul sfintilor Apostoli Petru si Pavel.

Tot astazi este si Ziua Mondială Anti-Fumat.

În România, zilnic se fumeaza peste 5 milioane de pachete de ţigări (scrie aici).

De aici am aflat ca:

  • Statisticile arată că Grecia este ţara cu cei mai mulţi fumători din Uniunea Europeană. Conform unui eurobarometru realizat de Comisia Europeană, în acest top Grecia (42%) este însoţită de Bulgaria (39%), Letonia (37%), România, Ungaria, Cehia, Lituania şi Slovacia (toate cu 36%).
  • În UE, trei din zece oameni, cu vârsta peste 15 ani, fumează iar un sfert dintre aceştia consumă tutun zilnic.
  • O altă problemă este legată şi de fumatul pasiv. Astfel, în ţările membre ale UE, 14% dintre nefumători şi 23% dintre fumători sunt expuşi la fum de ţigară zilnic.
Am deschis calculatorul si am facut cateva calcule aproximative:

5 milioane de pachete....mi se pare un pic exagerat, tinand cont ca populatia la recensamantul din 2002 era de 21 de milioane (din care 5 milioane sunt copii)...raman 16 milioane adulti...36 % inseamna aproape 6 milioane de persoane care fumeaza...cum din 2002 pana acum populatia adulat a mai scazut, inseamna ca nu e nimic exagerat in cele 5 milioane de pachete fumate zilnic.

5 milioane pachete de tigari * 10 lei=50 milioane lei

50 milioane
lei/4.1792=11.912.704 euro

Diferenta dintre fumatorii pasivi si cei activi sunt aceste milioane de euro arsi zilnic.

Eu ca fumator pasiv ce sa fac?!

Sa ma apuc de fumat?...Sa intorc si celalalt obraz si sa inspir mai mult fum?...Sa le interzic celor din jurul meu sa mai fumeze cand sunt si eu de fata?

Pot face totusi ceva: sa ma rog Bunului Dumnezeu ca si fumatorul activ sa scape de acest viciu.

Cei 64% care nu fumam, daca ne-am uni zilnic rugaciunile, am fi mult mai eficienti decat daca suntem intr-un razboi permanent cu cei care fumeaza activ.

4 comentarii:

Sorin M. spunea...

Din cand in cand pe blogul meu personal, mai lansez cate un concurs. Ultimul dintre ele a ajuns la final. Daca timpul va permite, m-ar onora sa va regasesc printre cei ce vor juriza acest concurs de aici

Va multumesc!

CamiWitt spunea...

Da-l incolo e tutun ca si mie mi-a ruinat sanatatea!!!! Premii si o provocare pentru tine! O saptamina minunata! Cami

adriana spunea...

Sorin, o sa imi anunt cititorii ca se voteza la tine.

Eu as vota cu mare bucurie dar nu am cum, pentru ca am participat la concurs.

adriana spunea...

CAMI, pai asta vreua si eu: sa il dam mai incolo!

Multumesc pentru premii!