duminică, 20 iunie 2010

Saptamana a IV-a dupa Rusalii

Anul acesta Săptămâna a IV-a după Rusalii a fost cuprinsa intre 14 iunie si 20 iunie.

Suntem in postul Sfintilor Apostoli Petru si Pavel.

Luni: Rm 9, 18-33; Mt 11, 2-15.
Marţi: Rm 10, 11-21; 11, 1-2; Mt 11, 16-20.
Miercuri: Rm 11, 2-12; Mt 11, 20-26.
Joi: Rm 11, 13-24; Mt 11, 27-30.
Vineri: Rm 11, 25-36; Mt 12, 1-8.
Sâmbătă: Rm 6, 11-17; Mt 8, 14-23.
Duminică: la Utrenie – Lc 24, 1-12, iar la Liturghie – Rm 6, 18-23; Mt 8, 5-13.

Lecţionar (colecţie de fragmente din Sfanta Scriptură) preluat de pe www.DERVENT.ro

Pentru a citi fragmentele respective, deschideti cu un click grupul de litere si cifre.
Ex: Ef 5, 8-19. Se va deschide o pagina unde vom gasi un fragment, cuprins intre versetele 8 si 19, colorat cu roz.

De preferat este sa citim din carte, dar daca nu avem o Biblie acasa, putem citi si de pe net pana cand ne vom cumpara Sfanta Scriptura. (V-am spus aici de ce meritam sa ne facem acest dar).

Cel putin o data pe saptamana, duminica, sa participam la Sfanta Liturghie, unde se va citi din Apostol si din Evanghelie, urmand sa ascultam si predica ce aduce lamuriri celor citite.

Doamne, ajuta!

2 comentarii:

Bogdan Epureanu spunea...

Nu te supara dar ce spui tu acolo mi se pare deja habotnism... sa crezi e OK, sa respecti principiile bisericii e OK, dar sa tii toate regulile astea deja mi se pare exagerat...

adriana spunea...

Bogdan, nu ma supar.

Lectionarul este preluat, dupa cum am scris, de pe site-ul unei manastiri.

Daca ai acasa Noul Testament, vei regasi acest lectionar si la sfarsitul acestuia.

Cum Pastele nu se serbeaza in fiecare an la aceeasi data, nici Rusaliile nu "pica" in fiecare an in aceeasi data.

ZICI TU: "Sa crezi e OK, sa respecti principiile bisericii e OK, dar sa tii toate regulile astea deja mi se pare exagerat".

ORI CREZI SI RESPECTI TOATE REGULILE SAU CEL PUTIN ITI DORESTI SA LE RESPECTI PENTRU CA NU STIU CE FEL DE CREDINTA E AIA UNDE IMI FAC EU PROPRIILE PRINCIPII SI ZIC : ASTA FAC, ASTA NU FAC.

Am postat pe blogul meu acest Lectionar, pentru ca am observat ca sunt printre cititori persoane interesate.

Nu e inventia mea, iar a citi zilnic cateva fragmente din Sfanta Scriptura ne este de folos tuturor.

Pentru a le si intelege, ne este necesara si o buna indrumare si talcuire a acestora ascultand predica tinuta de parinti in biserica sau citind talcuiri ale sfintilor parinti.

Am gasit de curand Talcuiri din Sfanta
Scriptura pentru fiecare zi din an de Sfantul Teofan Zavoratul.

Nu cred ca lectura care te invata regulile se poate numi habotnicie.

O sa ai surpriza, citind Sfanta Scriptura sa intalnesti situatii cu care sunt convinsa ca te-ai confruntat cel putin o data in viata.

Citeste postul urmator in care voi povesti ce mi s-a intamplat mie cu putin timp in urma.