luni, 12 iulie 2010

Frica de nereusita

Din Apostolat in Tara Fagarasului:
Un alt soi de frica bolnăvicioasă este identificată de Sfinţii Părinţi ca fiind frica de a nu izbuti, frica de nereuşită. Se caracterizează prin slăbiciune, lipsă de curaj în faţa unui lucru şi îl face pe om slab şi parcă fără putere în faţa a ceea ce are de făcut. Sfântul Apostol Pavel spune că „Dumnezeu nu ne-a dat duhul temerii, ci al puterii şi al dragostei şi al înţelepciunii” (2 Tim. 1,7). Or acest gen de frică este chiar un semn al lipsei de credinţă. A fi lipsit de curaj înseamnă a nu te încrede în Dumnezeu, în puterea Sfântului Duh, Care pururi îl sprijină pe cel care-L cheamă pe Domnul în ajutor. Unit cu puterea lui Dumnezeu, primind harul Său, omul nu are a se teme de nimic atunci când vrea să facă ceva. Atunci când se teme să acţioneze, omul este dominat de imaginaţia sa. Şi în acest caz, imaginaţia poate deforma realitatea, prezentând acţiunea pe care o are omul de îndeplinit ca foarte grea, plină de primejdii sau cu totul imposibilă, în timp ce în realitatea nu este deloc aşa. Omul lipsit de curaj de cele mai multe ori este victima unei amăgiri.
Acest gen de frică pătimaşă este şi ea foarte periculoasă, fiindcă blochează dinamismul omului, îi frânează elanurile spre desăvârşire, îi încetineşte sau chiar îi paralizează activitatea. Se dovedeşte în mod special dăunătoare pentru lucrarea duhovnicească.
Gasiti intreg articolul aici.

10 comentarii:

miki spunea...

Pot spune ca stiu cum este.Ma aflu inaintea unui alt examen foarte important din viata mea-mai sunt doar 2 zile-si simt ca nu mai am curajul necesar sa ma prezint.Consider ca nu am avut timpul necesr pentru o pregatire eficienta, nu mai am incredere in mine...in fine, ceea ce simt seamana cu teama bolnavicioasa.Dar cum ne tratam?

Sergiu spunea...

si din pacate acest gen de frica il intalnim foarte des la poporul roman

Dili spunea...

Draga Adriana, e un post tare bun pentru fiecare din noi...

adriana spunea...

Miki: ce pierzi daca te prezinti? insa poti sa ai surpriza ca subiectul sa fie chiar din ce ai invatat. Doamne ajuta!
Asteptam sa ne spui rezultatul.

adriana spunea...

Sergiu: oare doar la romani?!

adriana spunea...

Dili si nu numai: sa cititi tot articolul din Apostolat.

http://apostolatintarafagarasului.blogspot.com/2010/06/frica-intre-virtute-si-patima-1.html

Despre vindecarea fricii vom afla din numărul viitor.

Dili spunea...

am citit articolul, si pentru mine vine intr-un moment in care increderea de sine care ar trebui sa anuleze fricile.. cam lipseste. De aceea iti multumesc!

Bogdan Epureanu spunea...

Tatal meu are o vorba care mi se pare ca se potriveste foarte bine in acest context - "daca incerci ai doua sanse - sa reusesti sau sau dai gres, daca nu incerci atunci iti elimini singur una din sanse."

adriana spunea...

Dili: chiar ieri m-am confruntat cu frica de nereusita; am invins-o rugandu-ma.

adriana spunea...

Bogdan: intelept om, tatal tau.