marți, 6 iulie 2010

Salata prieteniei


In timp ce pregateam salata de ton (pe care din motive de transport m-am gandit sa o pregatesc chiar la fata locului), a intrat parintele si ne-a intrebat daca facem salata prieteniei. Curioasa, numai denumirea ei m-a facut sa imi imaginez o salata super buna, am rugat-o pe doamna preoteasa sa-mi spuna reteta.

Astazi il serbam pe nasul; cum multi prieteni suntem finii lui, cum nasa nu este niciodata acasa de ziua ei, pentru ca e nascuta intr-o luna consacrata concediilor, m-am gandit ca o salata a prieteniei nu poate sa lipseasca din meniu.

Daca nu o lichidam inainte de a-i face nashu o poza, maine o postez si pe ea aici; daca nu reusesc sa am o poza, macar reteta sa o notati si sa o faceti si voi cand veti lua masa cu prietenii.

Pe un platou care trebuie sa aiba si o margine inalta, se asaza gramajoare de: morcov crud ras, telina cruda rasa, sfecla rosie cruda rasa, ardei gras culori diverse si taiate fisii 2*4 cm, rosii cubuelte sau fasii, cartofi pai prajiti, oua fierte taiate, muschi file, piept de pui (tot fasii subtiri).

In mijlocul platoului se aseaza maioneza; in jurul ei o coronita de verdeata (salata verde si optional marar, patrunjel); in jurul coronitei se grupeza gramajoarele, astfel incat paleta de culori sa fie frumos combinata (mai sus nu am gasit o culoare potriviat pentru telina; sa nu credeti ca nu se pune in salata; trebuie sa fie si ea prezenta si pentru a nu se oxida, e bine sa o stropim cu zeama de lamaie)

La masa, salata se amesteca de toti cei care vor manca din ea.

Nu e asa ca e o idee frumoasa?! Din cate am inteles, este o salata basarabeana.

Sarut mana nashu si la multi ani! Sa avem o masa binecuvantata!

Si pentru ca iti place Pink, ne cunoastem de atatia ani (o!!!ho!!!ho!!! au trecut deja 18 ani?! ) si suntem ca intr-o familie, dedicatiile muzicale cele mai potrivite, mai ales ca in salata prieteniei va amesteca si presedintele de bloc ( chiar am observat ca s-a ocupat de gradina de sub fereastra voastra) sunt aceste doua cantece:



14 comentarii:

adriana spunea...

Am fost la piata si am luat toate cele necesare; am gasit si un vas potrivit pentru salata; pieptul de pui il fac la gratar; immm ce buna o sa iasa; pentru ca am luat un bol mai inalt, o sa fac un pat subtire de salata verde si gramajoarele le fac verticale.

adriana spunea...

Sa va mai spun ceva; am trecut si pe la fina nr.2 si am vazut ce tort a facut; si orez cu lapte cu multe stafide. sper ca nashu sa nu se uite inca pe blog, sa nu-i stricam surpriza.

Iuliana spunea...

La multi ani nashului tau! Sa petreceti o zi minunata si sa va bucurati de toate bunatatile culinare pregatite! Miami!

Bogdan Epureanu spunea...

Nasului tau la multi ani si tie distractie placuta; sa faci poza la salata inainte si dupa ce o amestecati. :)

darry.anna spunea...

O idee minunata de reteta!
Ii spun si eu La Multi Ani! nashului tau.

adriana spunea...

Iuliana, Darry.anna; Bogdan:

Sper ca nashu sa citeasca personal urarile voastre( nashu receptie, daca nu intri pe blog nu mai vorbesc cu tine!)

Salata este exceptionala; incepand cu momentul pregatirii si continuind cu prezentaea, amestecarea si infulecarea, toate etapele sunt foarte reprezentative;

Un alt aspect dragut a fost ca toate fetele care am amestecat in salata, suntem matusici Dardindar in frunte cu nasha.

Am si poze dar le primesc abia luni; putintica rabdare.

A fost o seara super faina asa cum sunt toate intalnirile noastre cu nashii, cofinii si prietenii nostri.

I-am indemnat pe toti musafirii sa-i lase un mesaj nashului aici, mai ales ca ne-a tinut la final o frumusete de speeech.

Anonim spunea...

La multi ani nashului si sa ne spuna si noua secretul prin care intinereste cu trecerea anilor! :)

Oricat de departe, sufletul ramane intotdeauna acasa, nu-i asa?

Ale

adriana spunea...

Ale portocale, ai punctat foarte bine: nashu e parca mai tanar pe an ce trece: secretul cred ca e la nasha.

Daca tu care esti cea mai tanara dintre noi ai sesizat asta, nashul cred ca va fi tare bucuros cand va citi.

Anonim spunea...

La multi ani,nasule,sa ne traiesti si sa mai faci o casa..tot in bucuresti!Bravo Adriana pentru salata.A avut succes...:)



O finuta,Aida

adriana spunea...

Aida, subscriu si ce bine ar fi daca ar face o casa cu o curte mare in care sa ne strangem cu totii si sa facem o salata uriasa...vise...vise...doar stii si tu ca e criza...asa ca e bine si in sufrageria de la bloc sa ne intalnim ...cu cat mai des cu atat mai bine...si poate primesc si eu tabloul pe care mi l-ai promis cand erai mititica...pupici si vacanta placuta

tu26dor spunea...

Multumesc de reteta. E simplu de facut si pare mai mult decat gustoasa:)
Zi minunata!

adriana spunea...

Tudor, astept o fotografioe cu petrecerea voastra in jurul salatei

cammely spunea...

Ce poftă mi-ai făcut!!!
La mulţi ani naşului!

adriana spunea...

Cammely, asta aa fost anul trecut dar sigur repetam salata la nasi.

Vino sa vezi petrecerea de ieri
http://adriana-dardindar.blogspot.com/2012/02/bine-ati-venit-un-mic-ghid-pentru-cei.html