luni, 13 septembrie 2010

Acrobatii utile, acrobati consacrati. Astazi, domnul profesor Tudor Opris

"Spuneti ca e obositor sa fii alaturi de copii. Aveti dreptate. Si adaugati: fiindca trebuie sa te cobori la nivelul lor, sa te apleci, sa te inclini, sa te incovoiezi, sa te faci mic.

Aici insa gresiti. Nu asta te oboseste cel mai mult, ci faptul ca esti obligat sa te ridici la inaltimea sentimentelor lor. Sa te intinzi, sa te alungesti, sa te ridici pe varfurile picioarelor. Ca sa nu-i ranesti."

Janusz Korczak. Citat preluat de la Iuliana.

Citind, mi-am amintit ca de-a lungul anilor de scoala, am intalnit dascali acrobati si neobositi. Domnul profesor Tudor Opris merita apelativul de super acrobat in relatiile cu copiii si adolescentii.

Tudor Opris in dialog cu Cleopatra Lorintiu 2/4
Tudor Opris in dialog cu Cleopatra Lorintiu 3/4
Tudor Opris in dialog cu Cleopatra Lorintiu 4/4



7 comentarii:

DoarEu spunea...

Dnul Tudor Opris care a scris atatea carti minunate...

E un om special... model si plin de viata!
sanatate si ganduri alese!

Dili spunea...

Vai Adriana, cat am vrut sa postez si eu interviul acesta, ma bucur din suflet ca ai facut-o, imi hraneste sufletul sa il revad si sper ca cei ce nu-l cunosc sa il cunoasca macar prin cuvintele de aici... un om extraordinar din putinii care mai sunt astfel... Domnul Opris, un Profesor si un insetat de cultura si viata!

Tzzumbi spunea...

foarte fain

Bianca spunea...

BUNA ANA ,NICI NU STIU CUM SA SCRIU PENTRU MINE A DEVENIT CEVA JENANT SI GREU DAR:....CUM SA-TI SCRIU CA AZI AM FOST LA LIC. PRIMA ZI CLASA A XI SI AM DISCUTAT CU DIRIGA CA NE VA TREBUI CA INTR-O SAPTAMINA SA AVEM BANII DE CARTI 250 LEI CA NE VA TREBUI SA CUMPARAM SALOPETE PENTRU PRACTICA LA DEPOU SI AM SA-TI ENUMER PRIN :1 AM NEVOIE PE LUNA DE 150 LEI DE ABONAMENT ,2 DE RECHIZITE (CAETE STUDENTESTI )CAETE MICI SI CITEVA MARUNTISURI 3PANTALONI SPORT TREINIC MARIMEA 29-30 4 GEANTA DE UMAR MAI MARE CA SA INTRE CAETELE SI CARTILE MARI 5 O GEACA GROASA DE IARNA SI BANI CAM 100 DE LEI PE SAPTAMINA PENTRU A MERGE SI CONTINUA TRATAMENTUL DE CHINETOTERAPIE SI MASAJ LA SPITALUL JUDETEAN CT .DE INCALTAT MIA CUMPARAT,PENTRU CA GREU IMI GASESC INCALTAMINTE CARE POT SA O PORT EX.IMI CUMPAR CU TALPA CARE SA NU ALUNECE USOARA ,MERG STRIMB CALC LATERAL SI MAXIM O LUNA SA RUPT SI TREBUIE SA-MI CAUT DIN NOU DE PREFERINTA PORT ADIDASI SI IARNA DE FRICA SA NU CAD,DAR TOTUSI MARIMEA 39 .SUNT MULTE PREA MULTE PE LISTA DAR DACA MA-TI PUTEA AJUTA VA ROG MACAR CU JUMATE DIN TOT AR FI CEL MAI FRUMOS VIS AL MEU ,VISUL SA MA TINA DUMNEZEU( ASA) MACAR SA TERMIN LIC....SUNT CEI MAI FRUMOSI ANI SI AS PUTEA SA UIT CA SUNT O COPILA BOLNAVA CU CERTIFICAT DE HANTICAP GRAV .SI PE FINAL MIAR FI DE MARE AJUTOR SI AM NEVOIE DE CREMA DE GALBENELE PENTRU MASAJ ,SPIRT ASPIRINE TAMPONATE ,PARACETAMOL CEAIURII ,LEGUME SI FRUCTE TIN REGIM CIT POT EU CA GREUTATEA CORPULUI SA NU DEPASEASCA DE 56-58- kg DACA MA INGRAS NU POT SA MAI MERG SI IMI AFECTEAZA COLOANA DUNDU-MI DURERII GROAZNICE SUNT MULTE DE FACUT PENTRU BOALA ASTA DAR CRED CA VAM DAT CE MIA-TI CERUT .VA MULTUMESC CU RESPECT BIANCA .AR

adriana spunea...

Claudia, l-ai cunoscut?

Maria, tare mi-as dori sa il revad.

Tzzumbi...tare fain, adevarat!

Bianca, am postat lista ta aici: http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/09/au-nevoie-de-ajutor.html

DoarEu spunea...

L-am vazut o singura data, si i-am citit cu mare admiratie si placere cartile.

adriana spunea...

Claudia sunt bucuroasa ca l-am intalnit de nenumarate ori...preda franceza pe vremea mea dar eu eram la clasa de rusa-engleza.

Duminica de duminica, aproape doi ani, ne intalneam cu domnia sa la Sagetatorul. Pe urma am absolvit, o vreme indelungata doar am citit si nu stiu cum au trecut anii...25...sper sa il revad...aici sau acolo...