luni, 4 octombrie 2010

Cafea cu el si ea

In timp ce ascultam cum i se canta lunii o sonata, aseara, cu o pofta mare de cafea, am ajuns la Ioana (pe blog doar), la mica ei cafenea. Si cu ochii pe cafea si urechile la luna, mi-am imaginat ce fain este sa ai propria ta cafenea. Si daca este cafenea literara este si mai fain. Si daca are si o camera in care copiii isi pot savura prajiturelele si ciocolata calda, ascultand povesti, este super fain. Si cel mai fain este sa ai o cafenea in familie, cu o masa mare si rotunda in jurul careia sa sa stranga zilnic rude si prieteni, sa stai la povesti si sa nu te plictisesti niciodata, chair daca mereu sotia trebuie sa spele multe cesti, farfurii, lingurite (ar fi mai simplu cu cele de unica folosinta dar s-ar pierde din romantism) si sotul sa faca multe, multe cafele (am putea externaliza aceste servicii dar s-ar pierde farmecul team building-lui in familie, ramas cu mult in urma datorita team building-lui de la job).

Pentru ca a trecut ceva timp de la ultima cafealuta savurata impreuna, si pentru ca la intrare scrie alb pe verde dardindar, am doua anunturi de facut, pana ce iau ibricul de pe foc (pe urma ne asezam la povesti). Primul anunt este socant si este legat de carti: carti cu file multe, hartie de calitate, cuvinte cu greutate, subiecte si atribute ce iti sugereaza un pret enorm pe bonul de la casa de marcat. Socul vine, daca nu ai fost atent la anuntul care prezinta oferta, atunci cand intorci cartea si vezi pretul lipit pe coperta: mic chiar foarte mic raportat la calitate. Stoc limitat, daca sunteti interesati, intrati la Sophia, libraria de langa Facultatea de Teologie. Eu am fost vineri; ca sa nu ziceti ca va pacalesc, am facut si fotografii. Al doilea anunt este legat tot de lectura: de data aceasta nu cumperi (bineinteles ca poti sa si cumperi) ci colaborezi cu Revista OrthoGraffiti (cauta colaboratori in toata tara).

Nici sa nu va ganditi ca ati terminat de baut cafeaua si gata!...ati scapat de gura mea...tema de astazi este una culinara si incepe cu o intrebare: va place sa gatiti?!  Lady Io, sigur va raspunde ca da. Dar voi, doamnelor, domnisoarelor si de ce nu, domnilor, ce raspuns imi dati?!

Cand raspundeti, sa nu va speriati ca nu apare raspunsul imediat. Din pacate, m-am maturizat. Am observat ca nu toti vizitatorii sunt de bun dar. Unii sunt de spam, dar cu ei ma ajuta blogspot.com. Pentru ca nu stiu cum sa procedez cu cei care nu au aflat despre cuvinte ca sunt daruri, nu coji de seminte pe care le scuipi si astepti sa le mature altii, de cateva zile am optat sa moderez comentariile. Sper sa nu va suparati pe mine.

Revin cu intrebarea si astept raspuns: va place sa gatiti?!

13 comentarii:

adriana spunea...

Raspund eu prima. Da, imi place sa gatesc.

Uneori, mai ratez retetele dar de cele mai multe ori, produsul finit este comestibil.

Ultimele aventuri culinare au fost: o prajitura norvegiana cu mere, lasagnia cu carne (in loc de sos Bechamel am folosit doar smantana pentru gatit)si frigarui de pui cu cartofi inabusiti ( nu prajiti, nu copti, nu fierti ci doar bine inabusiti si un pic rumeniti la final; condimentati cu busuioc si cimbru).

Prajitura am mancat-o joi in familie, lasagnia am devorata-o sambata cu nasii si prietenii (un prieten pofticios a mancat trei portii) iar frigaruile, dupa ce m-am minunat ce bine au iesit (e pentru prima data cand le pregatesc eu)le-am impartit aseara cu jumatatea mea. A zis ca au fost bune.

Mariana spunea...

'neaţaaaa!

Îmi plac cafelele savurate aici, Adriana, sunt oferite cu dragoste şi au un gust absolut deosebit!
Să ai parte de o saptămână binecuvântată, cu soare auriu în geamuri şi oameni cu suflet minunat!

Iuliana spunea...

Adriana, cu acest subiect m-ai lovit rau de tot, pentru ca mie NU-MI PLACE SA GATESC! Mie imi place sa stau in bucatarie doar cand fac curat in ea.

Ultima chestie gatita a fost un sufleu de conopida, pe care l-am impartit cu prietenii la Valcele.

La faptul ca nu imi place sa gatesc, "ma ajuta" un pic si copiii mei, care au preferinte diferite unul de celalalt la mancare. Unuia ii place spanacul, celuilalt nu, unuia ii place sufleul, celuilalt nu si tot asa. Si atunci ma enervez, ca si asa nu am chef sa gatesc o mancare, daramite doua... Si atunci le mai aduc mancare de la cantina serviciului... Hahahaha! Ti-am zis ca nu sunt o mama responsabila! Sper ca ma iubesti in continuare!

Carevasazica ai facut lasagna!!! Si ai mancat-o fara noi!!! Cand faci un bis?

Anonim spunea...

da imi place sa gatesc si sa fac prajituri fine, dar pentru asta iti trebuie un pic de liniste,altfel risti sa nu iasa ca in reteta sau asa cum ar trebui.imi pare f f bine ca te-ai maturizat si fac papa buna succes

darry.anna spunea...

Imi place sa gatesc feluri de mancare, prajituri mai putin, nici nu prea imi ies. Nu am cine stie ce calitati culinare dar nici nu mor de foame:)Imi plac blogurile culinare mai ales ca gasesti toti pasii unei retete.

darry.anna spunea...

Adevarat spus Adriana, cuvintele nu sunt coji de scuipat. Nu ma supar absolut deloc.

Dili spunea...

Mie imi place s agatesc mai ales cand stiu ca e cineva care o va ssvura cum trebuie :DDD Greseala ema e ca mereu vreau sa fiu originala si nu respect retetele, mi se pare mereu ca stiu eu mai bine ce ar mai trebui pus ;-)) Uneori o nimeresc, alteori nu:P A, si nu prea am rabdare.... ultima oara am incropit o prajiturica ce s-a vrut a fi tarta initial, dar care din cauza tavii cu pereti detasabili care nu stateau etans nici sa-i pici cu ceara - a iesit p prajitura cu crema pe care cei mici mi-au devorat-o pana seara..
Deci da imi place sa gatesc dar sa nu stau o zi in bucatarie :D Urmeaza zacusca :P

Lady Io spunea...

Raspunsul meu l-ai ghicit deja :)
Doar sa ma mai mobilizez si sa vin cu retetele, ca poze am deja de la diverse noutati :)

adriana spunea...

Fetelor, veniti cu idei pentru sertarul cu sufertas...chiar asa...azi ce ati gatit?

ioana spunea...

buna dimineata,
cam tarziu ma alatur si eu dar... mai bine mai tarziu decat nicodata.
Imi place sa gatesc, in general retete simple rareori mai "selecte" si in general improvizez. Cum spunea cineva imi trebuie o anumita stare sufleteasca pentru "fineturi". Imi place toamna sa am camara plina. Iar mica mea cafenea.... sper ca in timp sa fie un centru cald pentru toate varstele. E cam greu de educat "clientela" mai ales la tara dar sper ca incet, incet voi reusi sa adun si doamne la un ceai si copii la citit povesti. Nici mie nu imi plac tacamurile de unica folosinta asa ca am pus ochii pe o masina de spalat vase automata. spor la povestit mai ales ca e week-end.

adriana spunea...

Ioana, bine ai venit! Ceva retete ai pentru noi?!

ioana spunea...

buna ziua din nou,
imi place foarte mult sa gatesc doar ca in ultima vreme nu prea am timp. Cel mai mult imi place sa improvizez. O reteta noua o fac doar prima data dupa indicatii pentru ca a doua oara cu siguranta sufera ... imbunatatiri. Acum, toamna, deliciul de seara sunt cartofii, merele si gutuile coapte. Cartofii doar ii spal si ii bag la cuptor si se mananca cu sare, unt sau branza dupa ...chef. Merele le tai in jumatate, le scot cotorul, le adaug zahar si zahar vanilat sau scortisoara (sotului meu nu ii place scortisoara) si le dau la cuptor intr-o tava. Gutuile tot taiate si presarate cu zahar din belsug si tot in tava - se pun cu partea taiata in sus si coaja in tava. Pofta buna! Doar coptul dureaza mai mult, pregatirea doar cateva minute. Cand le scot din cuptor e gata si felul principal si desertul....

adriana spunea...

Ioana, mi-ai facut o pofta nebuna de cartofi si gutui coapte...cand le scoti din cuptor cred ca te invaluie aromele...

te astept si cu alte retete...stiu ca faceai o palcinta cu iaurt...am copiat-o mai demult de pe blogul tau...buna rau!!!