duminică, 17 octombrie 2010

L-am indragit pe tatal Caterinei

De vreo 25 de ani  imi spun ca sunt o jumatate buna iar de 4 ani cred despre mine ca sunt, daca nu cea mai buna sotie, macar o sotie buna. Sambata seara, dupa o lectura inceputa de joi, cu randuri citite si rascitite (acesta a fost motivul pentru care nu am scris nimic in aceste zile, preferand ca in locul deschiderii netului, sa aleg fotoliul si cartea, privind in timp ce citeam, la sotul meu, caruia imi venea sa ii multumesc din cinci in cinci minute pentru rabdarea de care a dat dovada in acest sfert de secol) mi-am dat seama cat de putine lucruri cunosc despre cea mai frumoasa profesie pe care o poate avea o femeie angajata in institutia casniciei.

Sunt convinsa ca sunteti curiosi ce nota mi-am acordat dupa ce am dat ultima pagina; nu va spun si am un motiv bine intemeiat: fiecare casnicie este o Taina.

Fie ca sunteti casatoriti sau nu, fie ca sunteti la inceput de drum sau deja ati parcurs o parte din el, faceti-va timp sa cititi aceasta carte. Sunt cateva scrisori prin care un tata, persoana cu experienta in problemele de cuplu, isi sfatuieste fiica, la cererea acesteia, referitor la viata in familie si in societate. 

Inchizand cartea, mi-am reamintit ca in afara de drepturi este bine sa imi cunosc in primul rand  indatoririle si la fel ca si Caterina mi-am dorit ca sotul meu să ma iubească pentru totdeauna.

Dar cine este Caterina?! De aici las cartea sa va cucereasca, pentru ca am gasit-o transcrisa capitol cu capitol pe net:
 Prefaţă
Caterina este una dintre cele mai frumoase urmaşe ale Evei care împodobesc împrejurimile noastre. Caterina înseamnă mai multe lucruri deodată. Întâi de toate, iubeşte pacea. Dar este înarmată şi pentru război, … Continue reading

Cel mai bun exemplu

Draga mea Caterina, Ai fost totdeauna o fetiţă deşteaptă şi văd acum, când ai crescut, că nu ai pierdut nimic din strălucirea ta de altădată...Continue reading

“În parte cunoaştem…”

Draga mea Caterina, După ce ai terminat şcoala, ai început să ieşi la plimbare însoţită de diverse persoane. Priveam cu discreţie pe prietenii tăi când veneau să te ia de acasă. … Continue reading
 
Fericirea înseamnă maturitate
Draga mea Caterina, Multe cupluri fac greşeala să creadă că atunci când spun “da” în faţa preotului, toate sunt împlinite. Consideră că, dacă urcă împreună treptele bisericii, au urcat şi scara … Continue reading
Libertatea în viaţa voastră
Dragă Caterina, Taina cununiei este o expresie bisericească cu o rezonanţă frumoasă şi constantă.... Continue reading

Istorisiri hazlii

Draga mea Caterina, M-am gândit că ţi-ar plăcea să auzi o întâmplare hazlie din viaţa noastră de familie. Este o relatare referitoare la imperfecţiunile pe care le descoperim, imediat după căsătorie, … Continue reading

Evidenţierea părţilor pozitive

Draga mea Caterina, Unul din cele mai fericite cupluri, pe care totdeauna le-am admirat eu şi mama, sunt Elena şi George. Nu păreau, în exterior, să aibă prea multe puncte comune. … Continue reading
 
Spune-i că este minunat
Draga mea Caterina, Ţi-am vorbit vreodată despre cele scrise de o fetiţă într-o compunere cu titlul: “O căsnicie reuşită”?... Continue reading

Indispoziţii

Draga mea Caterina, Ieri seară, plecând spre universitate, m-ai întrebat: “Tată, ce pot să fac cu aceste indispoziţii?” Mi-ai explicat că nici Petre “n-a fost în toane bune”, şi am înţeles … Continue reading

Puntea Comunicării

Draga mea Caterina, “Cât de bine comunicaţi între voi? Puteţi discuta despre simţămintele voastre? Există teme speciale pe care trebuie să le trataţi cu tact şi delicateţe? Cât de capabili sunteţi … Continue reading

“Una tu şi una eu”

Draga mea Caterina, “Una tu şi una eu” este un alt mod de a spune ceea ce eu şi mama ta am numit mai pe înţeles “cele şapte reguli oficiale pentru … Continue reading

“Iartă-mă, dragostea mea”

Draga mea Caterina, Am putea spune că, după “Te iubesc”, cea mai importantă propoziţie în căsnicie este micuţa şi umila declaraţie: “Iartă-mă, dragostea mea”.... Continue reading

Cele două gemene: “Smerenia” şi “Onestitatea”

Draga mea Caterina, Într-un serial de desene animate pe care îl simpatizez în mod deosebit, eroul serialului “Timidul” stă la capătul unei străzi într-o ploaie torenţială. Apa curge şiroaie pe cozorocul … Continue reading
Cunoaşte-ţi soţul bine
Draga mea Caterina, Este foarte important pentru tine să înjelegi anumite lucruri în legătură cu bărbaţii. Cea mai mare parte a zilei aceştia o petrec în mijlocul unei lumi impersonale. în … Continue readin

Tarzan şi Micuţa

Draga mea Caterina, Imaginea unui tată atotputernic şi protector, şi a unei mame dedicate datoriei ei este unul dintre subiectele banale ale melodramelor. Chiar şi în viaţă, aşa ceva nu este … Continue reading

Relaţia trupească este o taină

Draga mea Caterina, Din acea primă noapte, în care tu şi Petre vă veţi prezenta la recepţia hotelului ca domnul şi doamna X…, veţi intra într-o relaţie firească pe care noi … Continue reading

Diferenţele dintre bărbat şi femeie

Draga mea Caterina, Se spune că niciodată n-ai să întâlneşti doi oameni la fel. Cei mai mulţi au, desigur, câte o pereche de ochi, un nas, un anumit număr de dinţi, … Continue reading

Cuviincioasă şi atrăgătoare

Draga mea Caterina, La începutul căsniciei noastre, un preot înţelept şi bun prieten i-a încredinţat mamei tale “secretul soţiei ideale”. La o primă vedere pare un pic îndrăzneţ. Dacă analizezi mai … Continue reading

Puşculiţa de aur

Draga mea Caterina, În anii studiilor mele postuniversitare, când eram deja căsătorit cu mama ta, mergeam adeseori împreună la cumpărături, la un depozit unde existau stive imense de conserve, aşezate până-n … Continue reading

Limitează-te la nevoile tale

Draga mea Caterina, Foloseşte pe deplin ceea ce ai şi ignoră cât poţi ceea ce încă nu ai… Această înţelepciune distilată aparţine bunicii Davinson. îi spuneam “înţeleaptă din Sugar-Criak”, locul unde … Continue reading

Bucătăria parfumată

Draga mea Caterina, Comentariile mele referitoare la tema gătitului vor avea nevoie de un suport exterior. Ştii că nu exagerez în ceea ce priveşte bucătăria şi gătitul. Capacităţile mele n-au depăşit … Continue reading

Dacă întâlniţi vreodată nefericirea

Draga mea Caterina, Cu mult timp în urmă am zărit în salonul unei case o urare, cusută cu măiestrie pe canava, de vreo bunicuţă. Textul şi rama antică atrăgeau numaidecât atenţia: … Continue reading
 
Deschiderea spre lume
Draga mea Caterina, Dragostea adevărată, în forma ei cea mai desăvârşită, nu înseamnă să priveşti ore în şir, plin de veneraţie, ochii celuilalt. În scrisoarea noastră anterioară vorbeam de nevoia cuplului … Continue reading

Despre căsniciile nepotrivite

Draga mea Caterina, Nu mă voi strădui nici o clipă să-ţi spun că toate soţiile bune au şi soţi buni. Pur şi simplu, aşa ceva nu se întâmplă în viaţă.... Continue reading

Ceva mai presus chiar şi decât voi amândoi

Draga mea Caterina, “Te ador”, “Eşti un adevărat înger”, “Dragostea mea este veşnică” – toate acestea sunt expresii care aduc mângâiere urechilor îndrăgostiţilor. Sunt convinşi însă aceştia că înţeleg în profunzime … Continue reading

15 comentarii:

Iuliana spunea...

Adriana, este incredibil cat de asemanatoare sunt gandurile noastre! Avand in vedere ca si eu de abia am citit cartea, chiar azi ma gandeam sa o recomand si altora pe blog. Tu ai facut-o intr-un mod minunat si sper ca multa lume sa o citeasca!

Nici eu nu pot spune ce nota mi-am acordat, dar in orice caz, este sub cea de trecere, din pacate!

adriana spunea...

Fara gluma, draga mea, iti marturisesc: mi s-a spulberat un mit. Mitul despre mine insami. Si multumesc Domnului ca mereu imi doresc sa schimb ce este gresit in purtarea mea. Cu ajutorul lui Dumnezeu,sper ca voi reusi.

Mi-a placut foarte mult si cum tatal Caterinei isi incheia scrisorile.

Si cel mai mult mi-a placut ca pe masura ce citeam, vocea interioara pe care o asociam cuvintelor, ii contura foarte clar pe tatii mei (ca orice fiica duhovniceasca este firesc sa am doi tati, nu?!)

Ana Maria spunea...

In loc de o jumatate buna, am citit o "bucatica" buna.. si pt un moment m-am speriat?! Dupa care am recitit fraza si m-a pufnit rasul vis'a'vis de prima data!
Scuze pt comment, dar am zis sa impart cu tine aceasta chestie haioasa...
Textul este foarte bun! Felicitari! De asemenea felicitarile mele si pt rabdarea de care dai dovada la lectura cartii si in viata de zi cu zi! :)
O singura chestie m-a surprins si cred ca te va surprinde si pe tine in mod placut! :) Niciodata nu mi-am dat seama ca lecturile de pe blogul tau sunt scrise de o persoana matura, azi am realizat ca ai 45, poate mai mult...nu are importanta varsta, desi nu te cunosc pot spune ca esti un spirit foarte tanar si energic (reiese din scrierile tale asta!) si ma bucur ca esti asa si sper sa ramai la fel de energica si binevoitoare multa vreme de acum incolo!
Sper ca nu te-am deranjat cu ce ti-am scris, nu asta e intentia mea!
Sa ai o seara cat mai frumoasa si o noapte linistita!

Iuliana spunea...

Crede-ma ca si eu tot fara gluma am spus tot ce am spus in primul comentariu... din pacate! Si mie mi s-a spulberat acelasi mit... Pentru ca mai mereu am dat vina mai mult pe altii pentru esecurile avute in cele doua casnicii...

Da, si mie mi-a placut cum tatal isi incheia scrisorile fata de fiica lui.

Dili spunea...

WOW, ce relatie tata-fiica... minunat Adriana, mi-a dat un fir de lacrima rasfoind-o...

Daniel Micu spunea...

Doamne ajuta!

Sunt administratorul magazinului online de carti si obiecte bisericesti al Arhiepiscopiei Craiovei.

Va rog mult, daca doriti, treceti-ne si pagina noastra in lista dv la Blogroll.

Daca sunteti de acord, Numele link-ului sa-l treceti: Magazin Online de Carti si Obiecte Bisericesti; iar link-ul catre care sa se genereze pagina este: http://arhiepiscopiacraiovei.ro/

Este, dupa parerea mea, cel mai bun site de vanzare de carte religioasa, in sensul ca are categorisirea cartilor foarte bine facuta, cu diverse categorii; fiecare carte are descriere, astfel incat cititorul isi poate face o imagine de ansamblu asupra continutului cartii, iar toate cartile au descriere, nu este un simplu citat; preturile cartilor nu sunt mai scumpe decat media de pe piata; nu contine carti dubioase (eretice, etc); Clientul este contactat pentru confirmarea comenzii in mai putin de o ora din momentul in care a facut comanda (de luni pana vineri intre 8-16); Transportul se poate face prin posta romana sau curierat rapid, in functie de dorinta clientului.

Va rog, aruncati o privire prin el…

Va multumesc!

Daniel Micu spunea...

Doamne ajuta!

Sunt administratorul magazinului online de carti si obiecte bisericesti al Arhiepiscopiei Craiovei.

Va rog mult, daca doriti, treceti-ne si pagina noastra in lista dv.

Daca sunteti de acord, Numele link-ului sa-l treceti: Magazin Online de Carti si Obiecte Bisericesti; iar link-ul catre care sa se genereze pagina este: http://arhiepiscopiacraiovei.ro/

Este, dupa parerea mea, cel mai bun site de vanzare de carte religioasa, in sensul ca are categorisirea cartilor foarte bine facuta, cu diverse categorii; iti dai seama ce contine fiecare carte citind descrierea-nu este un simplu citat-toate cartile au descriere; preturile cartilor nu sunt mai scumpe decat media de pe piata; nu contine carti dubioase (eretice, etc); Transportul se poate face prin posta romana sau curierat rapid.

Va rog, aruncati o privire prin el…

Va multumesc!

DoarEu spunea...

Buna decizie ai luat cu moderarea comentariilor.

am citit cu drag si placere cartea despre care vorbesti, iar saptamana trecuta am imprumutat-o unei femei divortate, cu un baietel superb, care tot incearca sa-si regaseasca jumatatea (pe care de fapt nu a gasit-o).

sper sa intalnesc acel om minunat, credincios si vesel si inteligent precum sotul Caterinei.

Imbratisari si bine te-am gasit!

adriana spunea...

Dragilor, raspund maine la mesaje; am avut pb cu netul. Noapte buna!
SA NE RUGAM PENTRU MARINA DENISA
http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/10/sa-ne-rugam-pentru-marina-denisa.html

adriana spunea...

Ana Maria, ce haioasa esti!!! Cat despre anii mei: 43 la numar pana acum (scrie si la profil)derutabili, pentru ca de multe ori, uitandu-ma in oglinda, as zice ca am mai mult insa uitandu-ma in mine, parca ieri am terminat liceul.

adriana spunea...

Iuliana, curaj! Sunt convinsa ca intr-o zi iese soarele si la tine!

adriana spunea...

Dili, sa nu ramai la rasfoit; citeste-o ca ai ce sa inveti din ea.

adriana spunea...

Claudia, trebuia inca de la inceput sa moderez, dara sa e cand nu asculti sfaturile bune.

Doamne ajuta sa iti gasesti perchea potrivita!

adriana spunea...

Daniel Micu: v-am adaugat la blogroll dar si aici http://cartea-de-pe-blog.blogspot.com/

Daniel Micu spunea...

Va multumesc mult de tot!