vineri, 28 ianuarie 2011

Rugăciunea Sfantului Efrem Sirul

„Doamne şi Stăpânul vieţii mele, duhul trândăviei, al grijii de multe, al iubirii de stăpânire şi al găririi în deşert nu mi-l da mie.
 
Iar duhul curăţiei, al gândului smerit, al răbdării şi al dragostei, dăruieşte-l mie, robului Tău.
 
Aşa Doamne, Împărate, dăruieşte-mi ca să-mi văd greşalele mele şi să nu osândesc pe fratele meu, că binecuvântat eşti în vecii vecilor. Amin”.
din Proloage: 
Sfantul Efrem Sirul era din Mesopotamia, nascut la Nisibe, sirian de neam si din parinti crestini. A invatat carte la scoala siriaca, din Nisibe, iar cand persii au ocupat cetatea, scoala, pastrand limba siriaca, s-a mutat la Edesa, sub stapanire romana, pe la anul 360. A trait sub toti imparatii romani, incepand de la marele Constantin si pana la Valens (364-378).

A fost hirotonit diacon de episcopul Iacob din Nisibe si i s-a incredintat noua scoala siriaca din Edeea, care, sub conducerea lui, a cunoscut o mare stralucire. Traditia spune ca Sfantul Efrem a luat parte, tanar diacon fiind, ca si Sfantul Atanasie din Alexandria, la Sinodul din Niceea, la anul 325. Tot din tradite stim ca, fiind poftit de Sfantul Vasilie, in Cezareea Capadochiei, acesta, ca un semn de pretuire, l-a sfintit preot.

Fericitul Efrem era un poet, un cuvantator inflacarat, un aspru nevoitor si un om de rugaciune, iubitor de viata duhovniceasca. Prin poezia lui, el urmarea intarirea dreptei credinte in cei care o auzeau, contra ereziilor din vremea sa, caci imnele lui erau ca niste poeme cantate sau citite in adunari, cu intrebari si raspunsuri, pe care le insotea cu cantari din harfa. Si atat s-a facut de vestit prin aceasta fapta buna, incat le-a folosit tuturor si a fost numit "harfa Duhului Sfant."

A cantat cu mare stralucire credinta, dragostea de frati, rugaciunea, si, mai ales, pocainta. Parti din scrierile lui se afla si in rugaciunile Bisericii noastre, precum rugaciunea: "Doamne si Stapanul vietii mele." Si asa, scriind multe carti si pe multi invatandu-i si fiindu-le de folos, la adanci batraneti ajungand, Sfantul Efrem s-a mutat catre Domnul.



 

6 comentarii:

Gabriela4kds spunea...

Buna ziua, Adriana. Ma numesc Gabriela si sunt din Bucuresti. Am gasit blogul tau din intamplare (sau poate nu) si as dori sa ajut si eu. Deoarece am si eu copii (4) ma doare foarte mult sa vad atatia copii cu probleme atat de mari pentru sufletele lor. Nu am foarte multi bani, dar pot sa ofer jucarii, imbracaminte, incaltaminte (si pentru mamici si tatici). Te rog sa imi spui cum as putea sa procedez, pe cine sa contactez...

Iuliana spunea...

Ce minunata e rugaciunea Sfantului Efrem Sirul! Am inceput de o vreme buna sa o spun in fiecare zi. Inglobeaza i ea tot ce este esential sa cere, de la bunul Dumnezeu.

M-am bucurat sa vad comentariul Gabrielei si astfel sa aflu ca se mai alatura o matusica la Clubul DAR DIN DAR.

Pupicei dragi.

adriana spunea...

Gabriela, bucuroasa de cunostinta. Esti binevenita in club!
Sa incepem cu cateva informatii : ce masuri si pentru ce varste sunt obiectele de imbracaminte?

adriana spunea...

Si mie imi place foarte mult...in cartea mea d erugaciuni este cuprinsa la rugaciunile de dimineata.

Gabriela4kds spunea...

Buna ziua, Adriana, si scuze pentru intarzierea raspunsului. Acestea sunt lucrurile pe care le am de oferit.
Hainute pentru fetite:
-2 bluze masura 10
-pulover pt. 5 ani
-pantaloni masura 8
-geaca (pentru aprox. 6 ani)
-2 halate baie pt 6-9 ani (asa scrie pe eticheta)
Hainute pentru baieti:
-geaca pt. 4 ani
-pantaloni trening pt. 4 ani (3 buc)
-bluze masura 10 (4 buc)
-hanorac masura 98 (4 ani)
-pulover pt. 4 ani
-caciula
Lucruri pentru mamici:
-Pulovere
-masura 44 (1 buc)
-masura 40 (1 buc)
-masura 38 (4 buc)
-tenisi masura 40
-pantofi masura 40
Rugamintea mea este daca le pot aduce pe toate undeva, urmand ca voi sa le repartizati in functie de cerere.
Astept raspunsul tau.

adriana spunea...

Gabriela, poti lua legatura cu Nina Dumitrascu, am scris despre cazul ei aici:
http://adriana-dardindar.blogspot.com/2010/06/crucea-niculinei.html

Chiar au nevoie de lucruri. Azi am primit un mail de la ea. i este foarte greu. daca imi scrii la adriana.dardindar@gmail.com iti trimit si mailul ca sa vezi daca o mai poti ajuta si cu altceva

Date de contact
Adresa: Comuna Copaceni, nr. 963, Jud Ilfov.

Telefon: 0763.998.823

Conturi de donatii
Titular : NICULINA DUMITRASCU
ING BANK, SUCURSALA GIURGIULUI
RON: RO 12 INGB 0000 9999 0160 0322
EURO: RO 54 INGB 0000 9999 0163 2255