joi, 3 martie 2011

Mici semne

De multe ori, lucrurile simple sau lipsa lor ne fac viata complicata. Un banal semn, cum este virgula, poate pune punct unei vieti sau o poate salva. Nu va vine sa credeti? Nici eu nu m-am dus asa departe cu gandul, pana nu am citit o povestire:
Un barbat era banuit ca a savarsit o mare nelegiuire. Este dus in fata imparatului, sunt prezentate faptele care il incriminau, el neputandu-si dovedi nevinovatia. Ca urmare imparatul dicteaza verdictul:
"SA SE IERTE NU SE POATE , MORŢII SĂ SE DEA!"
Un intelept de la curte, stiind ca barbatul era nevinovat, doar prin mutarea unei virgule a reusit sa ii salveze viata:
"SA SE IERTE , NU SE POATE MORŢII SĂ SE DEA!"
Va mai scriu si un alt exemplu; de data aceasta nu este vorba de viata cuiva ci pur si simplu de intelesuri total opuse, date doar de folosirea semnelor de punctuatie:
Un profesor de engleza a scris pe tabla urmatoarele:
"A woman without her man is nothing"
si i-a rugat pe studenti sa puna semnele de punctuatie corect.
Studentii au scris asa:
"A woman , without her man , is nothing."
Studentele si-au scris varianta lor:
"A woman : without her , man is nothing."
De multe ori, comunicand pe mess sau prin sms, am fost pusa sau i-am pus eu pe altii in situatia de a nu intelege corect mesajul transmis. Cum deprinderile gresite se lipesc cu usurinta de noi, poate ar fi bine sa incercam sa scapam de ele, nu de alta, dar sa nu ajungem... Doamne fereste!...sa producem o neplacere creata de un mic semn de punctuatie.

Niciun comentariu: