miercuri, 2 martie 2011

Ii ocroteste pe cei casatoriti: Sfântul Nicolae Planas

din Ziarul Lumina: Când în sufletul unui om îşi dau întâlnire credinţa în Dumnezeu, smerenia şi iubirea de semeni, acolo îşi face lăcaş Duhul Sfânt, care aduce cu Sine un noian de daruri. Oriunde îşi va îndrepta paşii, acel om va fi un martor al virtuţilor cu care l-a înzestrat Dumnezeu. O astfel de prezenţă a fost, în Grecia secolului al XIX-lea, Sfântul Nicolae Planas, numit „pustnicul din Atena“.

Sfantul Nicolae Planas s-a nascut in anul  1851 si a adormit in Domnul la 2 martie 1932.

de aici In 1884, 2 martie, a fost hirotonit preot in Biserica Sfantului Prooroc Elisei si si-a inceput slujirea preoteasca la Biserica Sfantului Pantelimon din cartierul Lumea Noua, parohia lui fiind alcatuita din 13 familii.

In fiecare an la praznuirea Sfantului Pantelimon facea priveghere, dar intr-un an era bolnav si avea temperatura mare. Desi ceilalti l-au sfatuit sa nu slujeasca, el avand o dragoste deosebita pentru Sfantul Pantelimon, nu a renuntat si a slujit in starea febrila pe care o avea. Atunci s-a intamplat ceva ce el insusi a povestit:

" Noaptea, dupa Litie, m-am sprijinit istovit de marginea Sfintei Mese. In toropeala pricinuita de temperatura, il vad deodata inaintea mea pe Sfantul, ca un tanar, tinand un paharel plin cu un medicament si spunandu-mi: "Bea-l, Parinte, ca sa te faci bine!L-am luat din mana lui, l-am baut si m-am facut cu desavarsire bine, disparandu-mi si temperatura. Timp de o saptamana am avut o dulceata negraita in gat. Chiar atunci, pe loc, am socotit ca un pacat si o nerecunostinta faptul de a nu spune ceea ce s-a petrecut. Drept aceea am iesit inaintea Sfintelor Usi si le-am spus: Fiilor, in seara aceasta eram foarte bolnav, dar in clipa aceasta Sfantul Pantelimon mi-a dat un medicament pe care l-am baut si m-am facut bine".

Timp de 50 de ani nientrerupti Parintele Nicolae Planas a slujit Sfanta Liturghie zilnic de la opt dimineata si pana la trei dupa-amiaza, fie ca erau zapezi sau zile toride ori chiar vremuri nelinistite (invazia anglo-francezilor in 1917, spre exemplu). Purta in san doua boccelute (batiste mari legate) cu pomelnice si o cutie cu Sfinte Moaste pe care le numea "actele si contractele mele". Fiind intrebat cand se va odihni dupa slujbele pe care le tinea zilnic, raspundea: "Canta-voi Dumnezeului meu pana ce voi fi!"


Paraclisul http://sfantamariaghencea.ro/acatistulnicolaepalnas.html 

Niciun comentariu: