luni, 26 septembrie 2011

Parfum de suflet frumos

sursa foto aici
Am citit pe blogul Sarei un articol care m-a inspirat sa scriu acest post. 

Incep cu o intrebare: Va amintiti cum miroase un bebelus? Ati vazut parinti care isi parfumeaza bebelusii nou nascuti?! Ati vazut pe cineva sa isi parfumeze florile din gradina?!

Cand suntem mici, foarte rare sunt situatiile in care ne parfumam. Mari, o facem din ce in ce mai des si de foarte multe ori alegem parfumuri florale, pentru ca ne dorim sa mirosim frumos.

Cine a avut ocazia sa simta mirosul sfintelor moaste, va intelege spre ce ma indrept sa scriu in continuare, pentru ca moastele sfintilor au miros frumos ca efect al mirosului frumos pe care il poarta si sufletele lor. Si acest miros nu poate fi obtinut decat traind frumos, dar o frumusete nu dictata de legile omenesti ci in concordanta cu invataturile date de Dumnezeu.

Poate ar trebui sa ne intrebam mai des: Oare cat de frumos miros sufletele noastre?! Macar la fel de des, precum ne parfumam trupurile. In felul acesta aerul va fi din ce in ce mai nepoluat. 

Bucurati-va de o gura de aer curat. Nu trebuie decat sa deschideti fereasta sufletelor voastre, cu speranta ca inca se mai afla acolo aer proaspat, macar pentru cateva inspiratii. Gasiti locuri si oameni care miros frumos sufleteste si faceti exercitii de respirtie: Expirati! Inspirati! 
Sa expiram, fara a trage cu ochiul la cel de langa noi, pe tacute, pentru a nu-i tulbura pe ceilalti,  tot ceea ce ne face rau si am acumulat in noi. Sa inspiram aer curat, vorbe cu duh folositor, ganduri curate, smerite, rabdatoare, pline de iubire si pace.

Respirand sanatos vom fi inspirati si sa traim sanatos. Traind sanatos, vom mirosi mereu frumos si la Marea Intalnire vom fi felicitati pentru parfumul folosit. Parfum de suflet frumos. Parfum de copii si de sfinti.

Este o rugaciune care aduce mult aer bun in plamani, in minte si in inima: cea Sfantului Efrem Sirul. Sa o invatam si atunci cand simtim ca nu putem respira, sa ne rugam asa:
Doamne şi Stăpânul vieţii mele, Duhul trândăviei, al grijii de multe, al iubirii de stăpânire şi al grăirii în deşert, nu mi-l da mie.

Iar Duhul curăţiei, al gândului smerit, al răbdării şi al dragostei, dăruieşte-l mie slugii Tale.

Aşa Doamne, Împărate, dăruieşte-mi ca să-mi văd greşelile mele şi să nu osândesc pe fratele meu, că binecuvântat eşti în vecii vecilor.

5 comentarii:

copilarim spunea...

Si mie mi-e dor sa simt aer atunci cand deschid geamul. Sa pot sa ies sa ma plimb linistita, fara sa stau mereu cu grija parfumurilor acestea care ma tin desparte de viata activa.
Pacat insa ca oamenii sunt intoxicati cu reclame care le spun ca daca nu se parfumeaza nu sunt curati sau placuti.
Ai dreptate.. oamenii nu mai stiu cum miros si pana si bebeii nu scapa acestui tratament distructiv.. pentru ca este distructiv.
Rux

kassak spunea...

www.simpler.ro/mfc/2011/09/26/top-10-miercurea-fara-cuvinte/ Am incercat sa dau de tine dar nu am reusit.

Mariana spunea...

Foarte frumos ai scris, Adriana! Mulţumesc!

Sara spunea...

Gânduri impresionante dintr-un suflet frumos! Vă îmbrățișez cu mult drag! :)

Nicol spunea...

Frumoasa postare...Dintre cele mai frumoase mirosuri pe care le-a lasat Dumnezeu se numara cel al Sfintilor, florilor si bebelusilor!