miercuri, 22 februarie 2012

Vorbe in vant

Mi-a placut intotdeauna asocierea dintre o imagine si un text. Postul a inceput, mai este un pic si intram in Postul Mare si ar trebui sa ne amintim ca gura noastra nu se ocupa doar de mancare ci mai are obiceiul sa si vorbeasca vrute si nevrute. Fulgii de la pasari pot fi cernuti din perne iar cei picati din nori pot forma multa zapada. Despre ce lasa albul zapezii in urma cand se topeste, cititi aici: http://adriana-dardindar.blogspot.com/2012/02/viata-noastra-acum-cand-se-topesc.html 

Despre vorbe, fulgi din perne, femei cotcodacitoare si filme, in randurile ce urmeaza:

"Doua femei stateau de vorba, barfind. Mergand la spovedanie, una din ele isi marturiseste pacatul iar preotul ii da un sfat; sa ia o perna, sa se urce pe acoperis si sa o spintece. Femeia ii urmeaza sfatul si la a doua intrevedere, preotul o intreaba ce s-a intamplat cu perna.

-Fulgii au zburat, a spus femeia.

-Du-te sa-i aduni! a spus preotul.

-Dar s-au imprastiat peste tot si sunt multi, nu pot.
-Vezi, asa este si cu barfa."
Va amintiti de jocul din copilarie: telefonul fara fir? Nu-mi amintesc, mai ales in cazul cand eram multi jucatori, ca finalul sa coincida cu inceputul. De multe ori, ultimul cuvant nu mai pastra nimic din forma sau intelesul celui dintai. Dupa ce am vazut filmul, m-am rusinat, gandindu-ma ca poate am aruncat si eu vorbe in vant, uitand de sfatul primit cu multi ani in urma de la tatal meu: "Mare atentie la vorbe, un cuvant, odata iesit din gura, nu il mai poti lua inapoi." Filmul se numeste Doubt si daca nu l-ati vazut, descoperti acum imaginea care precede povestirea.

4 comentarii:

Cristi spunea...

Gura lumii n-o astupa nimeni. Barfa va exista cat timp va fi viata pe Pamant. :)

Aurora Georgescu spunea...

Bârfa este refugiul celor fără nici o preocupare constructivă.

Alex spunea...

Minunată pilda cu perna şi fulgii. Ar trebui spusă la cât mai mulţi oameni, să încercăm să ne stăpânim cât mai mult acest nărav greu...

O zi frumoasă!

daurel spunea...

Barfitorii profesionisti nu sunt interesati sa-si retraga vorbele; dimpotriva...