miercuri, 7 martie 2012

Idei principale


Intreg articolul „Postim ca să ieşim din timp“ cu raspunsuri ale pr. dr. Atanasie-Tănăsache Costea, parohul Bisericii "Sfântul Ilie"- Grant din Bucureşti,  la intrebari ce fac referinta la post, in ziarul Lumina: http://www.ziarullumina.ro/articole;1891;1;69730;0;Postim-ca-sa-iesim-din-timp.html
  • Din duminicile Triodului, premergătoare postului, aflăm că trebuie să ne iertăm unii pe alţii, să ne rugăm şi să nu arătăm oamenilor că postim;
  • Prin post noi nu imităm pe Mântuitorul Iisus Hristos, ci-L urmăm;

  • Postim ca să scoatem grăsimile şi piatra din inima noastră;
  • Un om care vrea să fie veşnic fericit posteşte;
  • Numai cei care nu vor nu pot să postească;
  • Cel care se sperie atunci când vine postul înseamnă că e speriat de veşnicie;
  • Cheia este cantitatea. După ce m-am obişnuit să nu mai mănânc cărnuri, brânzeturi şi celelalte, atunci eu încet, încet mă învăţ să postesc şi cantitativ;
  • Când postesc de mâncăruri, îmi cultiv mai mult mintea;
  • Postesc ca să-mi uşurez sufletul de păcate, dar aceste păcate nu se pot ierta decât prin Sfânta Taină a Spovedanie;
  • Postul, milostenia, rugăciunea, Sfântul Maslu ne ajută ca să ne vindecăm de bolile păcatelor, dar ele ni se iartă prin Spovedanie;

6 comentarii:

handmade.in.covasna spunea...

Am trecut pe la tine ca sa-ti aduc in dar un martisor: http://handmadeincovasna.blogspot.com/2012/03/cosarul-norocos-de-martie.html
Sa-ti fie primavara frumoasa!

copilarim spunea...

multumim Adriana:)

Pr.Victor spunea...

Gânduri şi paşi pentru sufletele ce urcă spre Golgota învierii.

abbilbal spunea...

Nu ştiu ce s-ar putea comenta la astfel de învăţăminte. Trebuie doar să medităm la ele.

anastasia spunea...

mulţumesc, Adriana.
o zi frumoasă!

Anonim spunea...

Multumesc ,C.A