marți, 2 octombrie 2012

Fericirea se odihneste pe banca

Postul si Rugaciunea deschid usa Iertarii, 
Iertarea pe cea a Milei.
Mila este cheia spre Fericire.
Fericirea inseamna:
Dragoste, 
Bucurie, 
Pace, 
Indelungă răbdare, 
Bunătate, 
Facerea de bine, 
Credinţa, 
Blândeţea, 
Infrânare, 
Curăţie.

Cand simti ca ti-ai incarcat sufletul si i-ai stricat curatia, nu te grabi sa dai vina pe altul. Cauta un loc linistit si roaga-L pe Dumnezeu sa iti arate unde ai gresit. Daca te-ai oprit un pic din drum la rugaciune, deja inseamna ca ai inceput un pic de post.

Ca sa iti cercetezi constiinta,  este buna orice banca linistita din parc, dar pentru a o lua de la capat, cu sufletul curat si usor, este nevoie de o banca unde sa te intampine Hristos: prin parintele duhovnic.

sursa foto: http://www.romanianmonasteries.org/taina-spovedaniei

2 comentarii:

Liviu Bimbea spunea...

Să ai parte de o noapte liniştită.
Odihna sufletului este necesară, dar nu neapărat prin intermediul duhohnicuui.

adriana spunea...

Liviu, buna dimineata!

Depinde cat de mult vrei sa te odihnesti. Un copil, care doar se joaca tot timpul, cum pun capul pe perna, adoarme. Nu la fel stau lucrurile cu adultii. Griji, supararI, remuscari, le taram toata ziua dupa noi si la sfarsitul zilei le urcam pe perna noastra. ne macina toata noaptea si ne trezim mai obositi decat ne-am culcat.

De foarte multi ani, de cand ma spovedesc la parintele duhovnic, oricat de cocosata de griji , suparari si probleme imi indrept pasii spre biserica, dupa ce plec de la biserica, toate acestea dispar. prima data cand mi s-a intamplat acest lucru, am plans de fericire si am regretat ca amii de dinaintea spovedaniei, i-am petrecut fara sfat duhovnicesc.

Cand superi pe cineva drag si te iarta, te simti usurat. La fel se intampla si atunci cand il superi pe Dumnezeu. Iti doresti sa te ierte, dar cu adevarat simti ca ai fost iertat doar atunci cand te spovedesti.