miercuri, 28 noiembrie 2012

Miercurea, puntea dintre doua Duminici

Imi place foarte mult ziua de miercuri. Vecina cu ziua de marti, incununata cu  o cina casnica, ziua de miercuri este aproape mereu o zi de post. Dupa ea urmeaza ziua de joi, o zi in care mi-ar placea sa fac multa salata pentru prieteni.

Dar sa revin la ziua de azi: miercuri. Pentru a ajunge la ea, Duminica am mers la biserica, pentru a multumi ca am petrecut cu bine saptamana trecuta si pentru a ne ruga pentru saptamana de acum. Ce zi frumoasa, Duminica! O Sfanta Mare Mucenita, Ecaterina si un Sfant Mare Mucenic, Mercurie, s-au rugat impreuna cu noi, mai ales ca Duminica s-a terminat si Praznicul Intrarii în Biserică a Maicii Domnului. Ne-au pus pe ganduri cuvintele auzite din Sfanta Evanghelie, despre dregatorul cel bogat si pazirea poruncilor si cand ne-am asezat la masa, ar fi trebuit sa ne amintim despre aceste cuvinte si sa punem deoparte o bucatica de peste si pentru un om sarac. Seara, uitandu-ma in calendar, am observat ca incepand cu vineri, sfarsitul acestei saptamani este dezlegat la peste. Poate ne amintim atunci.

Nu poate fi miercuri fara luni si marti, zile pe care orice femeie stie cum sa le petreaca pentru a fi rai in casa sa. Sau ar trebui sa stie. Cine nu stie, sa arunce o privire discreta peste gardul vecinilor, poate acolo gaseste un petec de rai din care se poate inspira. Sa nu va imaginati ca eu am raiul in curte; daca ar fi fost asa, zilnic ar fi fost usa portilor deschise si lectii gratuite pentru doritori. Insa imi doresc si ma pregatesc, invatand de la altii, pentru ca am vazut ca este posibil. Am o lista intreaga de femei carora trebuie sa le multumesc pentru dragostea cu care m-au primit in micul lor rai. Surprinzator, nici una dintre ele nu are blog si nici nu prea navigheaza pe net si poate multi ar spune ca aceste femei nici nu exista. Surprinzator, lor nici nu le pasa de ce spune lumea despre ele, preocupate fiind sa-si pastreze raiul in casa, nu au timp de gura lumii. Ferice de ele si de familiile lor, ocrotite de sfinti. Sfinti, care la randul lor sunt cinstiti zilnic de aceste femei, fie chiar doar prin simpla pomenire a numelor lor inscrise in calendar.

Miercuri, adica azi. 28 noiembrie 2012. Ziua are inca 10 ore si noaptea, luminata de o luna plina, are 14 ore. Este inca toamna, chiar daca pe sfarsite. Este zi de post, poate chiar mai aspru pentru cei care sunt cu gandul la Prislop, unde se odihneste Parintele Arsenie Boca sau pentru cei care doresc sa il cinsteasca asa cum se cuvine pe Sfantul Apostol Andrei, cel întâi chemat, ocrotitorul Romaniei, participand vineri la Sfanta Liturghie.

Miercuri, pe blog, o zi cu patru postari: cu si fara cuvinte, toate dedicate acestei zile.

Miercuri, zi de echilibru, necesara pentru a ajunge la un capat de saptamana in care fiecare zi sa fie placuta si plina de bucurie.

Miercuri, o zi, la fel cum sunt toate zilele saptamanii, potrivite pentru pauze de rugaciune,  pentru ca rugaciunea face timpul sa treaca cu folos

Miercuri, ziua de azi, un dar de la Dumnezeu, in care imi doresc sa pun o eticheta mare peste zilele de joi, vineri, sambata si duminica, pe care sa se poata citi de la mare distanta: FARA NET.

Fara net in zilele ce urmeaza, pentru ca am observat ca lumea virtuala imi tulbura privirea si de multe ori, cu toate ca am ochi si port si ochelari, sunt mai oarba decat orbul din Ierihon, despre care vom auzi Duminica, vorbindu-se la Sfanta Liturghie.

Pana miercurea viitoare, va doresc in continuare o saptamana plina de bucurii. 

La multi ani, dar nu oricum, ci in dragostea Sfintei Treimi, a Maicii Domnului si a Tuturor Sfintilor!


PS. Toate postarile din aceasta miercuri: http://adriana-dardindar.blogspot.ro/2012/11/buna-dimineata-de-miercuri-ultima-din.html





4 comentarii:

DANI spunea...

O saptamina buna, Adriana, cu pace si liniste sufleteasca !

*ELENA* spunea...

Bună Adriana!
Frumos comentariu!
O zi plăcută îți doresc!

Liviu Bimbea spunea...

Să ai o zi liniştită.

Anca spunea...

Da, pentru ca am intrat seara, iti doresc o seara binecuvantata si cu pace.