vineri, 8 martie 2013

Cum sunt ferestrele sufletului tau, draga femeie?

Astazi, fiind vineri, 8 martie, inaintea sambetei mosilor de iarna, zi despartita doar de cateva zile din urma de Duminica intoarcerii Fiului risipitor si aflata la un pas de Duminica Infricosatei Judecati, noi, femeile, ar trebui sa ne cercetam un pic constiinta si sa vedem daca in jurul nostru curge doar lapte si miere sau stam pe o mina de manie, frustrari si griji care nu fac decat sa ne otraveasca viata.

O femeie poate sa schimbe in bine o lume intreaga, la fel cum poate sa faca si un barbat: schimbandu-se in bine pe sine insasi/insusi, nejudecand aproapele ci judecandu-se mai mult pe sine.

O mica anecdota, cae imi este tare draga deoarece m-am regasit si eu, rusinata, in ea,  spune ca sotul si sotia stateau la taclale si priveau ferestrele vecinei:

 - Ce ferestre murdare, oare de cand nu le-a mai spalat?! se intreba sotia.

Sotul, fara sa ii spuna nimic, a luat o carpa umeda si a inceput sa spele fereastra  sufrageriei lor.

Rusinata, sotia a observat atunci cat de curate erau geamurile vecinilor.

Sa nu ne amagim ca sunt doar fii risipitori prin lumea acesata, pentru ca s-ar putea sa ne trezim ca vine Domnul si ne arata cu degetul, spunandu-ne ca suntem precum fiica femeii cananeence: chinuite poate nu de demoni dar sigur de propriile noastre patimi.

Sunt bucuroasa pentru faptul ca sunt femeie, pentru ca despre femeie, la Taina  Sfintei Cununii am aflat ca trebuie sa fie precum Biserica in timp ce barbatul trebuie sa fie precum Hristos si cum in Biserica eu imi gasesc pacea, bucuria, dragostea, ma straduies ca dar din dar, pe acestea trebuie sa i le transmit si eu sotului meu si in felul acesta ii dau ocazia sa fie puternic, bland si intelept precum este Hristos. Sper sa reusesc, cu ajutorul lui Dumnezeu!

Am pomenit mai sus de fii risipitor. In spatele lui, stau plangand, parintii, fratii, rudele si prietenii, rugandu-se la Dumnezeu ca acestia sa isi revina in simtirea cea buna.

Cu ceva timp in urma, a demarat un proiect despre care am aflat si eu astazi, un prioect care este promovat si sustinut si prin intermediul unei carti, proiect despre care cred ca ne este de folos tuturor, pentru ca pe orice fiu ratacitor ar trebui sa il consideram cel putin ca pe fratele nostru.

De multe ori fiii ratacitori sunt foarte tineri, uneori putin trecuti de varsta copilariei sau a adolescentei, adica sunt viitorul nostru, neam din neamul stramosilor nostri.

A da o carte de pomana, poate fi un gest de milostenie, daca cel ce o primeste gaseste in ea ceva ce ii poate fi de folos in viata. 

O astfel de carte este si cea despre care am pomenit un pic mai devreme: Ghid practic ortodox al tânărului contemporan.
12 autori competenti ne prezinta 7 capitole de folos

a) Viaţa şi sensul ei
b) Familia mea de acasă şi Biserica Ortodoxă
c) Şcoala, cariera, integrarea în societate
d) Cum să înţelegem iubirea şi căsătoria?
e) Distracţii şi patimi
f) Iubirea de Dumnezeu şi de neam
g) Necazurile şi moartea.
 

Inchei cu cateva randuri din prezentarea proiectului:
Acest Ghid este doar un început, care sperăm să rodească în sufletele tuturor cititorilor lui. Pe coperta 4 există și un mesaj către ei, alături de anunțul că la adresa ghidultanarului@yahoo.com cei interesați pot trimite întrebări, la care unul dintre autorii Ghidului le va răspunde prompt și concis.
Prețul acestei cărți = 8 RON. Pentru comenzile mai mari de 10 cărți se acordă 10% reducere. Editurile care vor sprijini răspândirea și vânzarea acestei cărți vor avea o reducere de 30%.
Cumpărând această carte, veți spijini și eforturile noastre de a construi, în anul 2013, o Comunitate Terapeutică Ortodoxă pentru persoanele cu adicții, la Malnaș-Băi, în județul Covasna. Această Comunitate va fi pusă sub ocrotirea Sfântului Marelui Mucenic Efrem cel Nou.

Vă rugăm să ne sprijiniți în efortul nostru ca această carte să ajungă la cât mai mulți tineri, spre folosul lor și al neamului nostru. Dumnezeu să vă binecuvinteze și să ne pomeniți în rugăciunile dumneavoastră!

Ghidul poate fi procurat contactându-ne la tel. 0740788876 sau pe adresa ciprioan@yahoo.com
În numele autorilor,
pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu,

coordonatorul Ghidului
 

Niciun comentariu: