marți, 4 noiembrie 2014

DA durerii

De cele mai multe ori, suntem tentati, adica ispititi sa cerem ca Dumnezeu sa ia imediat, adica acum, durerea de la noi. 

"Pa, durere!", in loc de "Ramai, durere!" atata timp cat crede Dumnezeu ca este necesar sa trecem vindecati definitiv de tine.

In urma cu multi ani, m-a durut foarte tare sufletul;  ma durea neputinta mea de face sa dispara durerea din inima, sufletul si mintea celor dragi. Acum, dupa ce au trecut atatia ani, am inteles ca durerea mi-a fost de ajutor sa cresc. Acum  sunt la varsta la care pot privi durerea si cu seninatate, pentru ca am trecut prin ea, indraznesc sa spun, precum gasca prin apa. pentru ca in orice durere, mare sau mica, am cerut ajutorul lui Dumnezeu. Acum, nu imi doresc sa ma doara, dar daca imi este necesar si cu voia Domnului, accept altfel durerea fata de cum nu doream sa o accept cu foarte multi ani in urma.

Poate nu intamplator am citit pe scurt, aceste randuri in aceasta dimineata:
Nu putem spune NU plăcerii, dar putem spune mai ușor DA durerii pentru că Domnul e cu noi în ea.  Domnul și-a însușit prin întrupare firea noastră fără păcat, ca urmare El nu este cu noi, în noi când păcătuim. Ca urmare, nu a cunoscut plăcerea pătimașă și nu este cu noi când o trăim (fiind o trăire contra firii) sau ne îndulcim de ea. Dar și-a însușit firea noastră căzută, adică neputințele și durerile ei. Însușindu-și așadar durerile noastre, neputințele noastre este cu noi, cu firea sa îndumnezeită, atunci când le trăim. Așa că, ori de câte ori acceptăm să trăim o durere sau o neputință intrăm în sinergie cu El, Îl întâlnim acolo și primim o nouă viață. Cu fiecare durere trăită împreună cu El ne naștem la o nouă viață, mereu la mai multă viață. Cu Domnul durerile devin dureri de naștere! Fără Domnul, durerea se transformă în cârtire, împotrivire, hulă, revoltă, adică tot atâtea forme de moarte, de fugă de Viața pe care ne-o dăruiește Dumnezeu. 

Cu dragoste în Domnul și rugăciune,​

Maica Siluana

Pe larg, le puteti citi aici: Durerea, cale spre Împărăție

http://www.sfintiiarhangheli.ro/intrebari/20140512/durerea-cale-spre-imparatie

Un comentariu:

Loredana spunea...

Asa spun si eu: din cand in cand, trebuie sa lasi durerea sa te doara, nu tot sa fugi de ea.