sâmbătă, 4 aprilie 2015

Ploua cu galeata


Culeasa anul trecut, in pelerinajul de Florii.

Autori: niste crestini pelerini, veniti de pe la tara.

Eu, lucrand la ascultare, doar am ascultat, cu pixul pe hartie, dictando, am notat.

Nadajduiesc sa placa, altfel, ar fi pacat, de pix si de hartie, consumat':

Tata,
Ce a facut oare Lazar, 
Dupa ce Domnul Hristos,
L-a inviat?!
Ma uit in sus,
Ma uit in jos, 
Ma uit la dreapta si la stanga,
Afara ploua cu galeata,
Stau sub umbrela si il intreb, 
Din nou, 
Crezand ca nu a auzit,
Pe tata:
Stii, cumva tata,
Ce a facut  Lazar, 
Cel inviat din morti?!

Cred ca intai 
Si-a spalat in Iubirea 
Lui Hristos, fata!
Apoi, 
Cu ajutorul Martei si-al Mariei, 
Si-au spalat dansii
Si copilaria.

De ce spui asta?!
Gresesc copiii oare?!

Ei, poate nu,
Dar vezi tu, fata tatii, 
Cand Lazar a murit, 
Unde crezi ca a fost?

Eu cred c-a coborat 
Acolo, jos.
Hristos, 
Nefiind inca Inaltat.

Si-acolo jos, 
Ce crezi ca a aflat?!

Ca-i foarte frig, 
Fierbinte foarte este!

Si-n acel loc,
De mare plangere,
El si-a vazut,
Ai sai stramosi, plecati

Si nu a vrut s-ajunga- acolo,
Dragii sai urmasi?!
Il intreb iar pe tata, 
Uitandu-ma afara, 
Cum ploua cu galeta, 
Uitandu-ma la tata
Cum lacrima ii ploua,
Uitandu-ma in mine,
Cum picura cu roua.
Ce apa-i asta, tata,
De unde vine ea?

E apa vie, 
Iubita, scumpa mea,
Draga copila mea!
E apa vie, 
Data de Lazar drept pomana,
Sa nu mai fie, 
Nici sus, nici jos,
Nici la stanga, nici la dreapta
Vre-un Lazar,
Vreo Marie sau vreo Marta, 
Insetati.

Tata, 
Si eu Marta Maria,
Cum as putea sa-i rasplatesc
Lui Lazar, darnicia?!

Marta Maria, 
Scumpa, draga noastra!
Inchina-te corect, 
Fa-ti crucea dreapta!
Trei degete laolat-aduna
Treimea Sfanta, 
Te tine de mana!
Atinge fruntea, pieptul
Umarul drept si stang
Si poarta-te mereu frumos 
In gand, in fapta si-n cuvant!

E bine mama,
Este dreapta crucea?
E bine tata, 
Este Lazar multumit?!

Copila scumpa, 
Domnul Hristos, 
Prietenul lui Lazar,
Este Fericit!
A spus mama,
Si parca ploaia s-a oprit.

Cu Dansul sa nu uiti,
Sa fii prietena mereu, 
Si crede-ne fetito, 
Cu Dansul, 
Nimic nu este greu,
Si orice treaba este la vreme, gata!
A spus, 
Inchizand umbrela,
Tata.

Niciun comentariu: