vineri, 22 mai 2015

HXCCCHHPETA

Hristos S-a Inaltat!


Ieri m-a intrebat cineva cum as defini copilaria, adolescenta si tineretea generatiei noastre. Raspunsul m-a surprins si pe mine: Fericita!

In urma cu sapte ani, nu as fi raspuns asa. As fi spus, frumoase si grele.

Realitatea este ca am avut o copilarie, o adolescenta si o tinerete, fericite toate. Doar ca am avut si o ceata pe privire. Ceata a trecut, Slava Domnului!

Cu bucurie, ma reintorc la tot ce a fost frumos in copilaria, adolescenta si tineretea noastra. Cu recunostinta ca inca sunt tanara.

Am ratacit multa vreme, crezand ca am avut o copilarie, o adolescenta si o tinerete, toate pline de durere. Ziua de azi imi spune ferm ca a fost doar un vis. Ziua de azi si zilele de maine, poimaine si tot asa, pana la vesnicie.

Multi dintre cei care ma cunosc au crezut ca m-au pierdut in acest blog. Pentru o vreme, asa am crezut si eu.

Va multumesc tuturor celor care m-ati ajutat sa imi revin. 

Ieri am invatat un cuvant nou. Este numele unei pustoaice mature, imbracata cu haine frumoase si bogate, tesute de mainile harnice ale familiei si ale prietenilor. Purta o rochie pana la glezne, de culoarea cerului. Am intalnit-o pe Deal. Dan Hill, cum imi place sa spun. M-am indragostit pe loc de ea. Daca as fi fost barbat, mi-ar fi placut sa imi fie sotie.Toti barbatii care treceau pe langa noi, intorceau privirea dupa ce ne depaseau. Ea habar nu avea ca toti o admira. Imi povestea, cu toate ca nu ne cunosteam decat de cateva minute, cum a redevenit fericita. Eu, nu puteam sa imi iau privirea din privirea ei. O privire albastra de cer.

Am intrebat-o ce varsta are. Mi-a raspuns, privind cosul de rachita, daca stiu ce varsta au trandafirii, crinii, crizantemele si frunzele verzi din cos. 

N-am stiut ce sa ii raspund. Doar ca sunt grena trandafirii, bordo crinii si albe crizantemele. Toate intr-o mare de verde crud si valuri galbene, de la decor. Cosul de rachita, cu poveste de padure tainica si inca ceva ce nu stiu cum sa definesc.

Te pricepi la vorbe, mi-a spus si a scos din cosuletul cu flori, un trandafir galben. Cum de nu l-am observat?! Ai fost atrasa doar de rosu si bordo, fiind proeminent asezate in cosul cu flori. Si galbenul a fost acoperit cu dragoste de alb si verde. Dintre alb si verde l-am luat.

Un trandafir galben, un boboc de trandafir. Mi-ar fi placut sa mi-l daruiasca. Parca mi-ar fi citit gandul sau poate privirea mea era prea hrapareata. 

- Nu stiu daca se cuvine sa iti dau ceva ce am primit dela Batranul. 

- Dar din dar, poti sa daruiesti, i-am spus pe nerasuflate, si am inceput sa ii povestesc despre blog. 

Am invitat-o aici, printre noi.

- Nu te supara, am barbat, am familie, am nepoti, am prieteni. Duminica vreau sa ajung odihnita la Sfanta Liturghie. Altfel, il supar pe Batranul. Nu am timp de vizite pe internet.

- Ai nepoti?! Aproape ca am strigat de uimire. 

Parea foarte tanara, la un calcul rapid nu ar fi putut sa aiba nepoti de la copiii ei. 

- Fata noastra are trei copii si baiatul patru. Acum sunt la gradinita si dupa amiaza mergem in parc. 

O pala calda de vant i-a rasucit un pic palariuta de paie. Cu un gest delicat, a reasezat-o frumos. 

- Esti si pistruiata, i-am spus si a inceput sa chicoteasca precum o fetita. Cred ca toti barbatii din familie te adora.

- Nu prea au timp. Sunt mereu pe drumuri. Obositi. 

- Dar sigur te alinta si rasfata. 

- Din cand in cand, mi-a raspuns, privind cu dragalasenie cosuletul cu flori.

De sub palarie, o suvita ca mierea, un pic roscata s-a strecurta afara, la soare. Cu un gest scolaresc, a reasezat-o dupa ureche.

Am observat o mica cicatrice la mana. 

- De cand am facut magiun anul trecut; nu am fost atenta si mi-a sarit pe mana.

Mi-ar fi placut, joi, timpul sa se opreasca in loc acolo, pe Dan Hill. Si toti cei dragi sa fie acolo. Sa o vada, sa o placa, sa o indrageasca. O femeie pustoaica. Visul oricarui barbat. Sa vada ca se poate. Sa se roage apoi sa devina si ei barbati pustani. Pentru ca si femeile viseaza la pustanul barbat.

- Ce varsta ai, nu vrei sa imi spui, dar macar spune-mi cum te cheama?!

- HXCCCHHPETA. Scria negru pe alb pe cartea de vizita pe care a scos-o din buzunarul de la inima al rochitei de culoarea cerului, tesuta de familie si de catre prieteni.

- Glumesti?! Ce nume e acesta?! Si mi-a fost imediat rusine de intrebarea mea prosteasca.

- E numele nostru, mi-a raspuns fara sa se supere.

- Imi permiti sa te fotografiez?! 

- Nu te supara, dar nu imi plac fotografiile. La fiecare fotografie, parca murim cate putin. In momentul fotografierii, se poate intampla mereu ceva interesant in jurul nostru si noi, preocupati de aparat, pierdem. Uite, pastrez eu trandafirul galben si iti daruiesc tie cosul.

- Multumesc, dar nu pot sa il primesc. Mai am de facut cateva drumuri si fiind cald, s-ar ofili. Este pacat de ele. Dar le voi pastra mereu in memorie, alaturi de tine. Sa nu te superi ca te-am tutuit.

- Nici tu, pe mine!

Ne-am imbratisat si in acel moment am simtit ca in imbratisarea ei sunt multe alte imbratisari. Si cred ca tot asa a simtit si ea din imbratisarea mea.

Daca nu ne-am fi temut de ochii lumii, am fi stat, asa imbratisate, mult timp.

Eram doua neveste, care fara sa ne cunoastem, simteam ca viata este nu numai frumoasa. Viata este miraculoasa!

- Si din cand in cand, doar Dumnezeu stie de ce, tine un pic la distanta de noi, Duhul Sau, mi-a spus la despartire. Dar si cand Il apropie, barbatii canta de sar capacele la sticlele de sampanie, vin, bere, suc si apa!

- Plata cu lamaie, portocale si menta! am spus razand. 

Si fericite, ne-am despartit. 

Eu i-am promis ca voi asculta David Bowie, Verdi,  Chopin, Pink Floyd, Pavarotti, Adriano Celentano, si ca ma voi duce mereu odihnita la Sfanta Liturghie.
 
Ea mi-a promis ca va reasculta Andries. Si Baniciu. Si Spataru. Si Alifantis. Si pe toti barbatii acestia minunati care canta la concerte, la nunti la, botezuri, la strana.
- De sar capacele la inimi si are loc sa intre Iubirea in ele! s-a intors din drum si mi-a facut strengareste semn de la revedere.

Hristos S-a Inaltat!

http://dincasadirectinrai.blogspot.ro/
http://dincasadirectinrai.blogspot.ro/
http://dincasadirectinrai.blogspot.ro/

Niciun comentariu: