duminică, 10 mai 2015

La multi ani, tata!

Hristos a Inviat!

Tata. Mereu am stiut. Chiar daca uneori am uitat. Tata nu pleaca niciodata.Tata, cand spala, cand calca, cand spune povesti, cand face din salcam dulceata si varza calita si tot ce copiii lui isi doresc, are puterea sa se agate de toate fotografiile de pe pereti.

Tata, am fost egoista si mereu m-am falit cu verdele din fata ta cand ma priveam in albastrul de cer al vostru.

Si blogul era plin de tine. Verde crud . Mugur de suflet urcat la cer. Si de acum pana la vara va fi albastru senin.. Poate galben puternic, intr-o zi.

Pentru ca doar o betivanca cum sunt eu, cand i se pune pata pe blog si vrea sa il inchida, isi stoarce mintea si se intreaba de ce nu are curajul sa invarta mata de coada si sa recunoasca:

Sarut mana, tata! 

Sunt Adriana, fiica ta ratacita si te rog sa vorbesti tu cu Dumnezeu, daca ai ajuns la El, si sa Il rogi sa ma invete cum se bea apa, dupa bautura, inainte sau dupa?! Pentru ca apa, Dansul a creat-o. Din Lacrima?!

Uite, am marturist! Sunt alcoolica!Am gresit! Dar am crezut ca florile bolnave din ghivece se trateaza cu alcool de cirese si cu apa de gura mentolata si cu putin de portocale citronada.

Mi-a venit sa vomit!Dar alcoolul m-a tot vrajit! Si pe masura ce micsoram cantitatea la celelalte ingrediente, am marit cantitatea de alcool.

Acum, poate ca de aceea am prins un pic de curaj, mi-am zis ca e bine sa stie cititorul cu cine sta de citit pe blog.

Sunt Adriana, sunt alcoolica, nu luati ca adevar tot ce am scris in acesti ani.

Aveti barbati, intrebati la ei daca e adevarat sau nu ce am postat. Mi-e imi este lene sa sterg blogul si in plus, blogul este pentru mama si tata.

Fosti alcoolici si ei!
Iertare, tata! Iertare, mama! Iertare, H2O!

Povestea cu bazinul, apa si bautul de alcool e gata!

Si te rog, tata, spune-i lui Ionescu, ca nu e ateu. Sa marturiseasca Sus in Cer! Daca era ateu nu ii placea apa de la Facultate si nici nu punea prea mare pret pe Ida.

Numai ca Ida, cu Ida e o poveste lunga. Ida nici pe picioare nu se mai spala singura. E istovita de munca! Si e trista ca barbatul ei nu apare sa ii spuna Idei ca nu este doar o idee. Sa se uite bine in oglinda si sa vada ca oglinda nu mai e sparta.  

M-am gandit sa merg la Ida si sa ii spun verde in fata: Ida, esti baiat, nu esti fata! Si fiul de padurar e fiica! Dar asa era atunci, trebuia sa spui lucrurile pe dos, sa nu se prinda. Si nici macar eu nu m-am prins, pana cand nu m-am privit azi de dimineata in oglinda.

Sunt voleibalista. Dar doar in gand! Deocamdata!

Sper ca voleiul, la fel ca mersul pe bicicleta, nu se uita niciodata.

La liceu tata! Vrei sa mergi cu Ida la liceul ei? Sa ii spui tu adevarul, curat, pe fata, sa nu se mai impiedice si ea la Miorita, la treapta. Ca Ida, nu e asa harnica la fizica, la matematica si la catalog. Ea e modesta si cinstita. Nu cum am fost noi doi niste infumurati. Fum de echipa, tata!
Cand faceai armata, tata, te-ai apucat sa fumezi? De frica, tata? De frica, tata? De frica, tata?!

Ai uitat cum erau bunicul si strabunicul odata? Cantecul ala de l-a cantat mireasa demult la nunta lor! Atunci am banuit doar ca esti de fata! Si atat de mult m-a durut, ca m-am reapucat de baut!
Iarta-ma, Tata!

Hristos a Inviat!

Niciun comentariu: