marți, 31 mai 2016

Vorba blanda

Soapte. Cati dintre noi mai vorbim in soapta?! Soapta este modalitatea aceea delicata de a vorbi, de a nu deranja, de a te ruga aproape de tacere. Intre vorbitul tare si vorbitul in soapta este cale lunga cat o parcurgere de ani universitari. Poate ar trebui infiintata o facultate pentru reinvatarea vorbitului in soapta.

Nu am ales intamplator acest cuvant. Tocmai l-am terminat de citit, scris de cateva ori, intr-un articol care m-a cutremurat.

Repetandu-l de cateva ori, am observat ca soapta este minune si bucurie.  O minune si o bucurie insorita. Sau o  minune si o bucurie de seara. Soapta este modalitatea de a vorbi care te ajuta sa urci spre al noualea cer. Asa spunem cu totii cand suntem fericiti: “Doamne, parca as fi in al noualea cer, atat sunt de fericit!”

Soapte. Sapte, opt, noua, zece. Credinţa, blândeţea, înfrânarea, curăţia. Unu, doi, trei, patru, cinci, sase. Dragostea, bucuria, pacea, îndelungă-răbdarea, bunătatea, facerea de bine

In articolul despre care am pomenit era scris si despre tacerea de dupa primirea Sfintei Impartasanii. Este minunata tacerea de dupa primirea Sfintei Impartasanii. Si este de inteles dorinta celui rau de a o perturba. Imi pare rau ca si prin mine, cel rau a perturbat-o de multe ori.

Si cand prin alta persoana linistea mea de dupa primirea Sfintei Impartasanii a fost perturbata, m-a deranjat.

La o Sfanta Liturghie, dupa ce am primit Sfanta Euharistie, Parintele Slujitor, mi-a spus: "Taci!", atunci cand a vazut ca deschid gura dorind sa spun ceva.

Am tacut. Am tacut pana acasa. Am tacut si acasa o vreme. Cateva ceasuri am tacut. Este minunata tacerea cand esti proaspat marturisit si indulcit cu Hristos.

Eu nu prea tac. Nici in soapta nu prea vorbesc. Dar amintindu-mi de tacerea de atunci, cutremurandu-ma de soaptele din articolul pomenit, ma voi ruga Lui Dumnezeu sa ma ajute sa vorbesc mai putin, sa vorbesc mai incet, sa tac mai mult.

"Daca taceai, filozof ramaneaii". "Tacerea e de aur". Si exemplele pot continua.

Genul meu fiind feminin, de multe ori nici in gand nu tac. Si uneori, ma pierd printre sirurile de ganduri inutile. Probabil vi se intampla si voua.

Sunt convinsa ca la fel cum vorbitul cel mult oboseste, la fel oboseste si ganditul cel mult. Ce-i de facut?! M-am saturat de vorba lunga pentru ca vorba lunga este saracia omului. M-am saturat de gandul lung, pentru ca gandul lung este serpuitor.

De astazi aleg gandul cel scurt, vorba soptita, neintinderea de vorbe. Asa sa ma ajute Dumnezeu!
Si daca ma intalniti si observati ca vorbesc tare sau ca ma-ntind la vorba, spuneti-mi ca gresesc. Nu ma voi supara.

Si daca sunteti puternici si ajungeti pana la gandurile mele, si observati ca sunt desarte, rugati-va sa fim cu totii bine la ganduri. Asa sa ne ajute Dumnezeu!

Cum ne sunt gandurile, asa ne este viata. Gandim frumos, traim frumos. Frumusetea vine doar de la Dumnezeu.

Preasfanta Treime Are Toata Frumusetea. Tatal, Fiul si Sfantul Duh Au Toata Frumusetea. Gandul frumos se transforma in cuvant frumos si fapta frumoasa.

Dumnezeu Tot Este Frumos. Si in Fata Lui Dumnezeu, suntem noi, oamenii, dupa chipul si asemanarea Sa. Ceea ce inseamna ca fiecare om are ceva frumos.

Daca nu reusim sa vedem la fiecare om ceva frumos, avem noi problema cu privirea.

Dar daca reusim sa vedem la fiecare om micul frumos, sa ne rugam ca acesta sa creasca si sa devina frumos, frumos, frumos.

Inaintam catre Inaltare si catre Rusalii. Unu, doi, trei, patru, cinci, sase, soapte, noua, zece. Roada Duhului Sfant are zece insusiri:

Dragostea, bucuria, pacea, îndelungă-răbdarea, bunătatea, facerea de bine, credinţa, blândeţea, înfrânarea, curăţia.

Soapte. Credinta, blandetea.

Pentru a vorbi in soapta, nu ai nevoie de studii universitare. Multa credinta si un strop de blandete sunt de ajuns.

Soapta este blandetea vorbirii, mangaierea auzului. Opusul soaptei zgarie la ureche, zgarie la nervi, zgarie la suflet. Soapta calmeaza nervii si mangaie sufletul.

Pe strada, prin mijloacele de transport in comun, prin magazine, cam peste tot, observam multi oameni nervosi. Zgomotul enerveaza. Imi cer iertare ca ma fost si eu zgomotoasa. Nu-mi mai doresc sa fiu asa. Am obosit.

Articolul pomenit cu cateva soapte, este in spatele fotografiei de mai jos. Veti citi in el si despre copii puternici. In locul lor, eu as fi urlat de durere. Ei, au soptit: Iarta-i!
http://www.doxologia.ro/puncte-de-vedere/iarta-i-ultimele-soapte-ale-unei-fetite-crestine-irakiene

Un comentariu:

Rent a car Bucuresti spunea...

Vorba blanda aduce multi prieteni si multe bucurii.